جدیدترین مدل های دستگیره درب 1402

جدیدترین مدل های دستگیره درب 1402

با پیشرفت تکنولوژی، یراق آلات درب ها نیز تغییرات قابل توجهی داشته اند و ظاهری مدرن پیدا کرده اند. با انتخاب یک دستگیره درب مناسب از برند های معتبر داخلی و خارجی که با متریال مقاوم تولید شده اند، می توانید چشم انداز درب های ساختمان خود را بهبود بخشید و امنیت مکان مورد نظر را تامین کنید. یکی از بهترین برند های ایرانی تولید کننده دستگیره درب؛ سپهر استیل است که با جدیدترین دستگاه ها، بروزترین و با کیفیت ترین مدل های جدید دستگیره را به بازار عرضه کرده است.

جدیدترین مدل های دستگیره درب ایرانی و خارجی

مدل های جدید این محصول از نظر ظاهری و از نظر عملکرد با مدل های های قدیمی تفاوت های فاحشی دارند. به طور کلی دستگیره های درب اتاق به دو دسته دستگیره پلاک (یک تکه) و دستگیره رزتی (دو تکه) تقسیم می شوند. دستگیره های رزتی بر خلاف پلاک، قسمت دسته قفل و پایه به صورت مجزا از هم هستند.

جدیدترین مدل های دستگیره درب 1402

جدیدترین دستگیره درب اتاق معمولا از انواع رزتی هستند. این دستگیره ها به دلیل شکل ساده و مینیمالی که دارد محبوبیت بیشتری نسبت به سایر طرح ها دارند. با این حال، از دستگیره های پلاک نیز به منظور ساخت درب های جدید با طراحی کلاسیک استفاده می شود.

همچنین در گذشته از فلزاتی مانند آهن، آلومینیوم و چدن در ساخت یراق آلات استفاده می شد. دستگیره های مدرن امروزی از مواد اولیه بادوام تری مانند زاماک و استیل ضد زنگ ساخته می شوند. ترکیب این دو ماده به خوبی در برابر عواملی مانند خوردگی، ضربه، رطوبت و خراش مقاوم بوده و علاوه بر این، شکل پذیری بالا و وزن کمی برای طراحی دارند.

معرفی بهترین برند دستگیره درب ایرانی و خارجی

دستگیره برند سپهر استیل

این شرکت با کیفیت ترین و بهترین محصولات را در میان تولیدکنندگان یراق آلات در ایران دارد. فرآیند تولید محصولات در این شرکت توسط بروزترین دستگاه های انجام می شود. از دیگر ویژگی های این برند طراحی منحصر به فرد و آبکاری تمامی دستگیره های تولید شده است. در ادامه جدیدترین مدل های دستگیره پلاک و دستگیره رزت برند ایرانی سپهر استیل را معرفی می کنیم.

دستگیره درب مدل 8000 (پلاک)

تولید: ایران

رنگ: مشکی طلایی، آجری، کروم طلایی، کروم خش دار، کروم طوسی، نسکافه ای، زیتونی

نوع آبکاری: الکتروفورتیک و PVD

جنس بدنه: زاماک و آلومینیوم

وزن: 750 گرم

جدیدترین مدل های دستگیره درب 1402

دستگیره درب مدل 9100 (دو تکه)

تولید: ایران

رنگ: زیتونی، کروم خش دار، نسکافه ای

نوع آبکاری: الکتروفورتیک و PVD

جنس بدنه: زاماک و آلومینیوم

دستگیره درب مدل فلاور 2 (پلاک)

تولید: ایران (سپهر استیل)

رنگ: زیتونی، اخرایی، نسکافه ای

قابل استفاده در درب های چوبی

سبک: کلاسیک

5 سال گارانتی سپهر استیل

جدیدترین مدل های دستگیره درب 1402

دستگیره درب مدل ورساچ 1 (پلاک)

تولید: ایران

رنگ: کرم طلایی، زیتونی، نسکافه ای، کروم خش دار

قابل استفاده در درب های چوبی

5 سال گارانتی سپهر استیل

جدیدترین مدل های دستگیره درب 1402

دستگیره برند Kwikset

اگر به دنبال یک سبک مدرن و مینیمال برای درب های ورودی خود هستید پیشنهاد ما به شما برند Kwikset است. این برند از سال 1946 فعالیت خود را آغاز کرده و تاثیر بسزایی در طراحی دکوراسیون داخلی گذاشته است.

دستگیره برند Baldwin

دستگیره های این برند به کلاسیک بودن معروف هستند. این برند معروف یراق آلاتی با ظاهر ساده و در دو نوع براق و مات در رنگ های مختلف ارائه می کند. دستگیره های درب Baldwin به لحاظ متریال و طراحی از امتیازات بالایی برخوردار اند.

نحوه نصب آنها

روش نصب دستگیره های دو تکه و یک تکه با یکدیگر متفاوت است. همچنین نصب دستگیره روی درب های قدیمی با درب های جدید که هیچگاه روی آن ها دستگیره نصب نشده است نیز کمی متفاوت است. به هر حال به طور کلی برای نصب آن ها باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا محل نصب را روی درب علامت بزنید.
  2. سپس با استفاده از مته یا دریل درب را سوراخ کنید.
  3. پس از ایجاد سوراخ باید قفل را روی درب نصب کنید.
  4. در این مرحله با توجه به اینکه دستگیره از نوع یک تکه یا دو تکه است، باید اهرم را روی درب قرار داده و پیچ ها را ببندید و در انتها قاب نهایی را نصب کنید.

مزایا و معایب هر کدام

همانطور که اشاره کردیم این محصول  بسته به نوع کاربرد آن به دو دسته یک تکه (پلاک) و دو تکه (رزت) تقسیم بندی می شوند. دستگیره های دو تکه یکی از جدیدترین انواع یراق آلات بوده و انتخاب اول بسیاری از سازنده های خانه های لوکس و مدرن است. با این حال، این دستگیره ها در کنار مزایا، معایبی هم دارند که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

مزایا دستگیره درب دو تکه (رزت)

  •   طراحی جذاب
  •   کاربری متنوع
  •   تنوع در متریال سازنده
  •   مناسب درب های ضد سرقت

معایب دستگیره درب دو تکه

  •   قیمت نسبتاً بالا
  •   نیازمند دقت زیاد و مهارت در نصب

دستگیره های یک تکه یا پلاک بر خلاف دستگیره های دو تکه قیمت مناسب تری دارند و از متداول ترین دستگیره ها می باشند. این دستگیره ها با ظاهری یکدست از قدیم الایام جز پرفروش ترین و پرطرفدارترین ها بوده اند و حالا نیز طرفداران خاص خود را دارند.

مزایا دستگیره درب پلاک

  •   روش نصب آسان
  •   قیمت به صرفه
  •   طراحی ساده و شکیل
  •   طرح های خلاقانه
  •   مقاومت زیاد در برابر عوامل فیزیکی

معایب دستگیره درب یک تکه

  •   با توجه به جهت باز شدن مناسب همه درب ها نیستند
  •   طراحی قدیمی و تکراری
  •   امنیت کم

علائم خرابی آنها

دلایل زیادی وجود دارد که این محصول کارایی اولیه خود را به مرور زمان از دست می دهد. برخی از علائم خرابی تنها نشان دهنده ایراد جزئی در عملکرد دستگیره است و نیازی به تعویض آن نیست اما توصیه می کنیم حتما این علائم را جدی گرفته تا از ایجاد مشکل در امنیت ساختمان جلوگیری کنید. مهم ترین این علائم به شرح زیر است:

  •   زنگ زدگی قطعات دستگیره و تغییر رنگ آن
  •   لق شدن یا هرز شدن دستگیره درب
  •   چفت نشدن قفل و گیر کردن کلید در آن
  •   کثیفی و یخ زدگی دستگیره و قفل درب
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟