تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

مبلمان ممکن است با گذشت زمان کثیف شود. اگرچه کثیف شدن مبلمان امری طبیعی است ، اما همه دوست دارند که ظاهر روز اول خود را حفظ کند. در مورد نظافت مبلمان باید به چند نکته توجه کرد. قبل از نظافت مبلمان باید مشخص شود که پارچه مبلمان از چه جنسی است. سپس بر اساس نوع متریال پارچه به تمیز کردن مبلمان پرداخت. در ادامه با این روش بیشنر آشنا می شوید.

وقتی صحبت از پارچه در مبلمان می شود ، مدل های مختلفی به ذهن می رسد. بیایید ببینیم تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه آن به چه صورت است.

چگونه مبلمان نوبوک را تمیز کنیم؟

تمیز کردن لکه های مبلمان نوبوک می تواند بسیار آزاردهنده باشد. تمیز کزدن لکه های عمیق ، به خصوص روی مدل مبل پارچه ای نوبوک ، نیاز به تلاش زیادی دارد. چیزی که باید به آن توجه کنید این است که بسته به نوع لکه ، فرآیند تمیز کردن را اعمال نمایید.

اگر لکه خیلی عمیق نیست و قرار است تمیز کردن مبلمان را به صورت استاندارد انجام دهید ، ابتدا به آرامی قسمت بالای لکه را با یک پارچه خشک نرم پاک کنید. اسپری الکل و آب تهیه کرده و روی لکه اسپری نمایید. در صورت تمایل می توان از مخلوط آب صابون یا پاک کننده های بدون مواد شیمیایی نیز استفاده کرد. سپس با کمک یک پارچه میکروفیبر لکه را پاک کنید. این روند را تا زمانی که مطمئن شوید لکه از بین رفته است ادامه دهید.

قیمت 40 مدل جک سوسماری پرکاربرد و با قدرت + خرید اینترنتی

از طرفی اگر روی مبلمان لکه روغنی وجود دارد ، توصیه می کنیم برای تمیز کردن مبلمان ابتدا روی لکه نمک بریزید. به جای نمک از پودر بچه هم می توانید استفاده کنید. بعد از حدود 10 دقیقه صبر کردن ، نمک را با جاروبرقی تمیز کنید تا به مبلمان آسیبی نرسد. این کار را تا زمانی که مطمئن شوید روغن از بین رفته است تکرار نمایید. مخلوطی را با استفاده از سرکه ، آب و مواد شوینده بدون مواد شیمیایی آماده کنید و این مخلوط را روی ناحیه لکه دار بمالید. در نهایت با مالش ملایم آن را پاک کنید و بگذارید خشک شود.

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

چگونه مبلمان چرمی را تمیز نماییم؟

تمیز کردن مبلمان چرمی باید به دقت انجام شود. بنابراین نباید محصولاتی مانند استون ، سفید کننده ، مایع ظرفشویی را که باعث فرسودگی چرم می شود انتخاب کنید. همچنین باید از پاک کننده هایی که به پوست آسیب می رسانند ، مانند اسفنج و سیم ظرفشویی دوری کنید. علاوه بر این ، هنگام تمیز کردن مبلمان چرمی نباید از آب زیاد استفاده نمایید.

برای تمیز کردن لکه روی مبلمان چرمی ، ابتدا به آرامی محل لکه را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب پاک کنید. سپس دوباره با صابون و پارچه سفید پاک نمایید. همچنین می توانید به جای صابون از مخلوط سرکه و آب استفاده کنید. در نهایت ، ناحیه ای را که تمیز کرده اید با روغن بادام نرم کنید.

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

چگونه مبلمان مخملی را تمیز کنیم؟

شاید تمیز کردن مبلمان مخملی یکی از سخت ترین مبلمان ها برای از بین بردن لکه است. برای نظافت مبلمان مخملی ، بهتر است به جای برس و پارچه سخت ، پارچه میکروفیبر نرم را ترجیح دهید. علاوه بر این ، باید از استفاده از آب بیش از حد گرم خودداری شود. بدین ترتیب ، مبلمان مخملی را می توان تمیز کرد.

برای تمیز کردن لکه روی مبلمان مخملی ، لکه را با کمک جاروبرقی تمیز کنید تا به صندلی آسیب نرسانید. سپس نیمی از قوطی اسپری را با مایع ظرفشویی و نصف دیگر را با آب پر کرده و روی لکه اسپری کنید. با استفاده از یک پارچه میکروفیبر نرم ، لکه را پاک نمایید. در حین انجام این کار ، در جهت پرزهای مخمل پاک نمایید. سپس بگذارید خشک شود.

اطلاعات مهم- همچنین می توانید مبلمان مخملی را با استفاده از جوش شیرین تمیز کنید. برای این کار باید جوش شیرین را روی محل لکه دار بریزید و حدود 5 دقیقه صبر نمایید. پس از آن ، مبلمان را با یک پارچه نرم آغشته به آب گرم پاک کنید.

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

تمیز کردن مبلمان توسط مواد

نکته دیگری که در تمیز کردن مبلمان جلب توجه می کند ، فرآیند نظافت با توجه به متریال به کار رفته در مبلمان است. به خصوص برای مبلمان مانند لبه های مبل ، میز عسلی و کمد، تفاوت مواد بسیار مهم است. بنابراین ، انواع مختلف مواد نیاز به برنامه های تمیز کردن جداگانه دارند.

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

چگونه مبلمان فلزی را تمیز کنیم؟

مبلمان فلزی با رواج روزافزون دکوراسیون صنعتی رایج شده است. با این حال ، تمیز کردن مبلمان فلزی تقریباً به سختی تمیز کردن مبلمان چوبی است. برای تمیز کردن آن ابتدا آب و صابون ظرفشویی را با هم مخلوط کرده و به اسپری تبدیل کنید و روی لکه اسپری نمایید. سپس با کمک یک پارچه میکروفیبر نرم لکه را پاک کنید. اگر مبلمان فلزی زنگ زده است ، فقط روی لکه از ضد زنگ استفاده کنید.

توجه- ماهی یک بار از پولیش فلزی استفاده کنید تا فلز درخشان تر و زنده تر شود.

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

چگونه مبلمان چوبی را تمیز کنیم؟

مبلمان چوبی از جمله موادی است که به طور مکرر در دکوراسیون منزل استفاده می شود ؛ زیرا با استفاده همیشگی خود متمایز است. استفاده از مبلمان چوبی ارتباط مستقیمی با نگهداری آن دارد. بنابراین نیاز به نظافت دقیق و منظم دارد.

اگر قرار است تمیز کردن مبلمان فقط برای حذف گرد و غبار انجام شود ، از پارچه ای که کمی با آب صابون مرطوب شده است استفاده کنید. سپس مبلمان چوبی را با یک پارچه خشک خشک کنید. بنابراین ، از گرد و غباری که در ساختار چوب رخ می دهد جلوگیری نمایید. علاوه بر این ، نباید از آب زیاد روی مبلمان چوبی استفاده کنید و آن را از تماس مستقیم با گرما و آفتاب محافظت نمایید.

اطلاعات مهم- برای تمیز کردن مبلمان چوبی نباید از پاک کننده های شیمیایی استفاده کنید. چون ممکن است به ساختار چوب آسیب رسانده و باعث متورم شدن آن شوید.

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

نکات تمیز کردن مبلمان

اکنون اطلاعاتی در مورد تمیز کردن مبلمان با توجه به پارچه و متریال دارید. از طرفی ترفندهایی در مورد نظافت مبلمان وجود دارد. پس بیایید نگاهی به ترفندهای تمیز کردن مبلمان بیندازیم.

خرید 39 مدل سر اگزوز خودرو اسپرت و صدا دار با قیمت عالی

لکه ها را به سرعت پاک کنید. برای تمیز کردن مبلمان سفید به این وضعیت توجه ویژه ای داشته باشید.

همیشه برای تمیز کردن مبلمان تیره و مشکی از آب سرد استفاده کرده و از مواد سفید کننده خودداری کنید.

با استفاده از دستکش تمیز نمایید.

نظافت منظم را انجام دهید. در غیر این صورت ، ممکن است تمیز کردن کثیفی های انباشته شده روی مبلمان دشوار باشد.

اگر مبلمانی که خریداری می کنید برای شست و شو و جاروبرقی مناسب نیست ، از این روش ها دوری کنید.

به جای پارچه معمولی از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید. بنابراین از ایجاد خط و خش روی مبلمان جلوگیری می کنید.

در نهایت مبلمان خود را به گونه ای قرار ندهید که در معرض نور خورشید باشد.

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

همانطور که می بینید ، تمیز کردن مبلمان بسته به پارچه ، جنس و حتی رنگ متفاوت است. بنابراین برای نظافت مبلمان باید با توجه به نوع لکه عمل کرد. از سوی دیگر ، مبلمان شیک ساخته شده از مواد با کیفیت به راحتی تغییر شکل نداده و استفاده طولانی مدت را ارائه می دهند.

تصاویر بیشتر:

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

خرید 39 مدل پرزگیر لباس برقی و دستی کاربردی و با کیفیت + قیمت مناسب

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
lسِت مبلمان راحتی نیم دایره در اتاق نشیمن و پذیرایی ، دکوراسیون نشیمن شیک با تم رنگی روشن و مبلمان مدرن و امروزی ، رنگ بنفش در دکوراسیون منزل مسکونی با مبلمانی شیک ، زیباترین مدل های صندلی و مبلمان راحتی آویزان و تابی شکل ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)