تاثیر گلدان در طراحی دکورسیون داخلی و فضای باز

استفاده از گلدان‌های طبیعی امروزه به یکی از گزینه‌های کاربردی در طراحی و دکوراسیون داخلی تبدیل شده است، دکوراسیون منزل با گلدان‌های طبیعی فقط برای زیبایی و شادابی محیط داخلی نیست بلکه به یک المان معماری در طراحی داخلی تبدیل شده و با توجه به دکوراسیون خانه از گلدان‌های مختلفی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال اگر منزل شما سبک سنتی دارد قطعا خرید گلدان سفالی بهترین گزینه است، از گلدان‌های فلزی بیشتر برای خانه‌های مدرن استفاده می‌کنند.
در این مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر آشنایی با مزایای خرید گلدان سفالی و فلزی با ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها آشنا شوید.

تاثیر گلدان در طراحی دکورسیون داخلی و فضای باز

انواع گلدان برای طراحی خانه

گلدان‌ها از نظر شکل و مدل تنوع زیادی دارند و با توجه به متریالی که در ساخت آن‌ها استفاده شده به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند. در حال حاضر گلدان‌های پلاستیک، سرامیکی، چوبی، بتنی، فلزی، سفالی و غیره در بازار وجود دارند که با توجه به نیاز خود و طرح و رنگ می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
در میان این مدل‌ها گلدان سفالی و گلدان فلزی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند، ویژگی‌ها و مزایای این گلدان‌ها باعث شده تا طرفدار بیشتری پیدا کنند.

تاثیر گلدان در طراحی دکورسیون داخلی و فضای باز

  • گلدان فلزی: یکی از بهترین گلدان‌های مخصوص کاشت گیاه، گلدان فلزی است که بدنه آن بیشتر از مس، روی، ورق گالوانیزه، ورق آلومینیومی و چدن ساخته شده است. گلدان‌های فلزی انواع و اقسام مختلفی دارند که مدل‌های پایه‌دار، رنگی، سطلی و مستطیلی آن را می‌توانید در کادوهوم مشاهده کنید.
    کیفیت ساخت بالای گلدان‌ها، وزن کم، نگهداری رطوبت خاک، عمر و دوام بالا و قیمت مناسب گلدان فلزی مزایای مهمی است که هر فردی را جذب خود می‌کند.
  • گلدان سفالی: این مدل گلدان برای کاشت هر نوع گیاهی مناسب است و در برابر باد و عوامل خارجی بسیار مقاوم بوده و دوام بالایی دارد. گلدان سفالی از پوسیدگی گیاه جلوگیری می‌کند و موجب تقویت ریشه می‌شود. از مهم‌ترین مزایای این گلدان می‌توان به جذب آب اشاره کرد، گلدان سفالی آب اضافی را خارجی می‌کند و رطوبت را نگه ‌می‌دارد بدین ترتیب ریشه گیاه هیچ وقت بی‌آب نیست.

تاثیر گلدان در دکوراسیون فضای باز

امروزه از گلدان‌های طبیعی به عنوان یکی از ابزارهای طراحی داخلی و فضای باز استفاده می‌کنند، در بسیاری از باغ‌ها، باغچه‌ها، روف گاردن‌ها و غیره از گلدان‌های طبیعی برای زیباتر کردن محیط و پر کردن فضا استفاده می‌شود. در انتخاب گلدان‌های فضای باز هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید از گیاهان گلدار با گلدان‌های سفالی، فلزی، چوبی، سرامیکی و غیره استفاده کنید.

گلدان‌هایی که در فضای باز قرار دارند قطعا رشد بهتر و کامل‌تری خواهند داشت و مهم‌ترین دلیل آن تابش نور خورشید و هوای آزاد است. گیاهان در هر گلدانی کاشته شوند برای رشد و تکثیر خود علاوه بر خاک مناسب، آبیاری به موقع، نور خورشید و تعادل آب و هوا نیاز دارند.

تاثیر گلدان بر فضای خانه

نگهداری از گلدان‌های طبیعی در خانه علاوه بر تاثیر مثبت بر روح و جسم فرد، موجب زیبایی محیط داخلی می‌شود و تاثیر بسیار خوبی بر طراحی و دکوراسیون داخلی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتنداز:

  • برخی گیاهان اکسیژن تولید می‌کنند و موجب تهویه هوا محیط داخلی می‎شوند.
  • برخی از گلدان‌ها مانند سرخس، داوودی و غیره منبع انرژی مثبت هستند.
  • از گلدان‌های مختلف می‌توانید برای پر کردن فضاهای منفی خانه استفاده کنید.
  • وجود گلدان‌های مختلف با گیاهان طبیعی می‌تواند به فضا عمق دهد و تنوع بسیار خوبی در دکوراسیون خانه ایجاد کند.
  • از گلدان‌هایی که گیاهانی بلند و درختی شکل دارند می‌توانید برای جدا کردن فضاهای مختلف خانه استفاده کنید.
  • نگهداری از گیاهان میزان استرس و اضطراب فرد را کاهش می‌دهد و در مقابل موجب تقویت قوه تمرکز می‌شود.

تنوع در رنگ، طرح و شکل گلدان زیبایی و جلوه خاصی به محیط داخلی خانه می‌دهد. بهتر است در انتخاب رنگ گلدان به رنگ دکوراسیون منزل خود توجه داشته باشید.

تاثیر گلدان در طراحی دکورسیون داخلی و فضای باز

مزیت گلدان فلزی و سفالی در دکوراسیون

گلدان‌های فلزی در این چند سال اخیر که به بازار عرضه شده‌اند توانسته‌اند جایگزین مناسبی برای گلدان‌های پلاستیکی باشند. این گلدان‌ها فضای داخلی را مدرن‌تر و زیباتر می‌کنند از طرفی سبک وزن هستند و بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی ترجیح می‌دهند از گلدان فلزی استفاده کنند.
تنوع بالای طرح و رنگ این گلدان‌ها باعث شده تا در انتخاب محدودیت نداشته باشید، بدین ترتیب هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از این گلدان‌ها استفاده کند. قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن و دوام و ماندگاری بالای گلدان‌های فلزی از مهم‌ترین مزایای آن است.

گلدان‌های سفالی شاید به اندازه گلدان‌های فلزی محبوبیت ندارند اما در دکوراسیون داخلی از آن‌ها استفاده فراوانی می‌شود. این گلدان‌ها به دلیل جنس خاصی که دارند آب را در خود نگه می‌دارند و گیاه همیشه از این رطوبت می‌تواند استفاده کند، زمانی که ریشه جای تنفس داشته باشد گیاه می‌تواند رشد کند. گلدان‌های سفالی تنوع رنگ محدودی دارند و بیشتر از رنگ‌های گرم و طبیعی استفاده می‌شود، اما در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند.

راهنمای خرید اینترنتی گلدان

برای خرید گلدان سفالی و خرید گلدان فلزی به وب‌سایت کادوهوم مراجعه کنید، در این وب‌سایت می‌توانید گلدان‌های سفالی و فلزی را با نازل‌ترین قیمت خریداری کنید.

اگر قصد دارید در تزئینات فضای داخلی از گلدان‌های طبیعی استفاده کنید، گلدان‌های سفالی و فلزی بهترین گزینه هستند. برای خرید گلدان سفالی و خرید گلدان فلزی می‌توانید به کادوهوم مراجعه کنید. گلدان‌های فلزی در این چند سال اخیر که وارد بازار شده‌اند، توجه بسیاری از طراحان را در زمینه دکوراسیون داخلی جلب کرده‌اند. مزایای بسیاری که گلدان‌های فلزی نسبت به دیگر گلدان‌ها دارد باعث شده تا طرفدار بسیاری پیدا کنند.

گیاهان موجوداتی زنده هستند و برای رشد کامل نیاز به مراقبت و نگهداری دارند که یکی از مهم‌ترین ابزارها در نگهداری از آن‌ها داشتن یک گلدان با اندازه مناسب است، گلدان علاوه بر اندازه استاندارد باید از جنس با کیفیتی هم ساخته شود تا مانع رشد گیاه و پوسیده شدن ریشه نشود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟