برای مهمانی های بزرگ ، اجاره کولر گازی بهتر است یا کولر آبی؟

گاهی سیستم های تهویه محیط برای برگزاری مهمانی های بزرگ کافی نیست. در چنین حالتی بهترین راهکار اجاره کولر است. بسیاری اجاره کولر گازی را ترجیح می دهند و برخی نیز اجاره کولر آبی را مناسب تر می دانند. در ادامه به مقایسه این دو می پردازیم.

اجاره کولر بر اساس موقعیت جغرافیایی محل

همانطور که می دانید ایران کشور چهار فصل است و هر نقطه از آن شرایط آب و هوایی خاص خودش را دارد. در ایران شاهد هوای گرم ، گرم و خشک ، گرم و نیمه مرطوب ، گرم و مرطوب ، معتدل یا خشک و معتدل یا مرطوب هستیم.

هر کدام از این نوع آب و هواها شرایط سرمایشی و گرمایشی خود را دارند. لذا اجاره کولر باید بر طبق شرایط آب و هوای منطقه مورد نظر صورت بگیرد. به طور مثال ، در نواحی جنوب و یا شمال کشور که جدای از گرمای زیاد ، رطوبت بسیاری نیز دارند اجاره کولر گازی که رطوبت را جذب می‌ کند مناسب تر است.

در برخی دیگر از مناطق کشور مانند تهران و یا شهرهای کویری مثل کرمان ، یزد ، اصفهان و سمنان که با وجود گرما رطوبت در هوا وجود ندارد اجاره کولر آبی نیز می تواند مفید باشد. چون این کولرها می توانند هوای این نوع مناطق را به خوبی تهویه کنند.

برای مهمانی های بزرگ ، اجاره کولر گازی بهتر است یا کولر آبی؟

اجاره کولر بر اساس مصرف انرژی

از آنجایی که مصرف برق کولرهای گازی از کولرهای آبی بیشتر است ؛ در مناطقی که رطوبت کمی داشته و استفاده کولر گازی ضرورت ندارد بهتر است اجاره کولر آبی را در دستور کار خود قرار دهید که در مصرف برق صرفه جویی بیشتری شود.

اجاره کولر بر اساس ساعت مصرف

اجاره کولر و استفاده از آن در اوج ساعات پیک می تواند هزینه زیادی در مصرف برق به جای بگذارد. اگر به هر دلیلی مجبور هستید مهمانی های خود را در ساعات پیک مصرف برق برگزار کنید بهتر است از کولر آبی استفاده کنید که مصرف برق کمتری نسبت به کولر گازی دارد ؛ مگر اینکه رطوبت محیط زیاد باشد. در چنین شرایطی مخصوصا اگر مهمانی بزرگی را برگزار می کنید بهتر است انواع اجاره کولر گازی اقدام نمایید.

اجاره کولر بر اساس کنترل هزینه

چنانچه آّب مصرفی کولر آبی تحت کنترل باشد و نیز تمهیداتی آسانی مانند استفاده از پوشال مناسب ، تهیه سایه ‌بان برای کولر و رفع نشتی آب را در نظر بگیرید ، تا حدود زیادی می توانید مصرف هزینه ها را کاهش دهید. بنابراین اگر از کولر آبی استفاده بهتر و بهینه ‌ای داشته باشید تا مصرف آب کنترل شود ، اجاره کولر آبی مناسب خواهد بود.

برای مهمانی های بزرگ ، اجاره کولر گازی بهتر است یا کولر آبی؟

اجاره کولر بر اساس نوع فصل

از آنجایی که بیشتر مراسم های میهمانی در فصول گرم سال یعنی بین بهار تا تابستان برگزار می شود اجاره کولر الزامی است ؛ مگر اینکه فصل دیگری را برای برپایی میهمانی انتخاب کرده باشید. در این صورت شاید حتی نیازی به اجاره کولر نداشته باشید.

بنابراین اگر در فکر برگزاری مهمانی های بزرگ در فصول گرم سال هستید حتما اجاره کولر را در برنامه خود بگنجانید. شاید مکان میهمانی شما کولر نیز داشته باشد ؛ اما چنانچه میهمانان زیادی را دعوت کرده اید به کولرهای بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. چون یک کولر پاسخگوی افراد زیاد حاضر در مراسم نخواهد بود.

اجاره کولر بر اساس نوع مکان

اگر میهمانی خود را در یک فضای کوچک مانند حیاط ، پارکینگ و یا منزل خودتان برگزار می کنید اجاره کولر آبی می تواند مفید باشد ؛ اما چنانچه در محیط بزرگ تری قصد برگزاری میهمانی را دارید اجاره کولر گازی مناسب تر است. چون اگر تعداد زیادی در یک مکان دور هم جمع ‌شوند ، گرمای تولید شده در آن محل به واسطه ی فعالیت بدنی این افراد از حالت عادی بیشتر است.

اگر این مراسم در فصل تابستان برگزار شود ، قطعاً محیط شما بدون سیستم خنک کننده مناسب بسیار گرم شده و سبب کلافه شدن میهمانان تان می ‌گردد. در چنین شرایطی اجاره کولر گازی ایستاده را به شما پیشنهاد می کنیم.

نتیجه ‌گیری

اجاره کولر باید بر اساس شرایط مختلفی که در این مطلب به آنها پرداخته شد انجام شود و کولر متناسب با محیط را برای اجاره انتخاب کرد. اگر اجاره کولر گازی یا آبی بر طبق شرایط ایده آل انجام شود قطعا خاطره یک میهمانی باشکوه را در ذهن میهمانان خود ثبت خواهید کرد. اگر در انتخاب کولر مناسب میهمانی خود شک دارید بهتر است با کارشناسان مجموعه ما مشورت کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟