بهترین جاهای دیدنی کیش به پیشنهاد تریپ

بهترین جاهای دیدنی کیش به پیشنهاد تریپ

جزیره کیش، اولین منطقه آزاد ایران و توریستی‌ترین جزیره کشور است. این جزیره، انواع جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و تفریحی را در خود جای داده و سالانه پذیرای گردشگران متعددی از سراسر دنیا است. در این مقاله تصمیم داریم معروف ترین جاهای دیدنی کیش را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر می‌خواهید با این جزیره و جاذبه‌های آن بیشتر آشنا شوید، لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شهر زیرزمینی کاریز؛ قناتی با 16 متر عمق

در ابتدای لیست جاهای دیدنی کیش به شهر زیرزمینی کاریز برمی‌خوریم. این شهر، همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، یک قنات بزرگ است که وسعت آن به 10 هزار متر مربع می‌رسد و 16 متر عمق دارد. تمام سقف و دیوارهای این شهر تاریخی، با صدف‌های زیبا پوشانده شده‌اند. این منطقه به فرودگاه بین‌المللی کیش بسیار نزدیک است و تنها 5 کیلومتر فاصله دارد. بنابراین اگر با بلیط هواپیما تهران کیش به جزیره سفر می‌کنید، می‌توانید پیش از حضور در هتل از این شهر زیرزمینی بازدید کنید.

در بازدید از شهر کاریز شاهد تعدادی رستوران، بازارچه و موزه خواهید بود. جذابیت‌های شهر زیرزمینی کاریز در وصف نمی‌گنجد و باید از نزدیک با آن روبه‌رو شوید.

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر؛ از خاص ترین جاهای دیدنی کیش

آب‌انبار دو گنبد و پنج بادگیر یکی از محل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در نزدیکی شهر حریره است. این آب‌انبار معماری خاصی دارد و با هدف انبار کردن و خنک نگه داشتن آب آشامیدنی ساخته شده است. در سفر به کیش، حتما از این بنای تماشایی بازدید کنید.

قلعه جنی؛ مخوف ترین جای دیدنی کیش

به احتمال زیاد، نام قلعه جنی را به عنوان یکی از مکان های دیدنی کیش شنیده‌اید. این قلعه، بنایی مربع‌شکل است که در جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی دیده می‌شود. قلعه جنی دو طبقه و دو بارو دارد و به نظر می‌رسد که بنایی قدیمی و کاملا عادی است؛ اما افراد محلی چیز دیگری می‌گویند.

این قلعه در گذشته، یک پاسگاه معمولی بوده؛ تا اینکه در دهه 40 شمسی، اهالی منطقه گزارش‌های متعددی مبنی بر مشاهده جن و مرگ ناگهانی چند سرباز دادند. از آن پس، پاسگاه تخلیه شد و داستان‌های این قلعه، دهان به دهان چرخید. پس اگر عاشق داستان‌های ترسناک هستید، حتما از قلعه جنی کیش بازدید کنید.

کشتی یونانی؛ معروف ترین جاذبه گردشگری کیش

احتمالا بارها تصاویر کشتی یونانی را در اینترنت و فضای مجازی دیده‌اید. این کشتی، یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری کیش به شمار می‌رود. کشتی یونانی، یک کشتیِ باری است که حدود 75 سال پیش در جنوب غربی جزیره کیش پهلو گرفت. این کشتی در زمان جنگ جهانی دوم در اسکاتلند ساخته شد؛ سپس ایرانی‌ها آن را خریداری کردند و بعد از چند سال، آن را به یونانی‌ها فروختند.

کشتی یونانی از چندین دهه قبل به حال خود رها شده و حالا یکی از جذاب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی در جزیره کیش محسوب می شود؛ به‌طوری‌که به نمادی از جزیره تبدیل شده است. برای مشاهده این کشتی باید به خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی مراجعه کنید. جالب است بدانید که غروب‌های ساحل کشتی یونانی، بسیار پرطرفدار هستند.

بهترین جاهای دیدنی کیش به پیشنهاد تریپ

کشتی یونانی؛ از معروفترین جاهای دیدنی کیش

ساحل نارگیل؛ یکی از بهترین سواحل کیش

در فهرست بهترین جاهای دیدنی کیش، نباید ساحل درختان نارگیل را از یاد ببریم. حدود 2500 درخت نارگیل در این ساحل وجود دارند و زیبایی شگفت‌انگیزی به منطقه بخشیده‌اند. ساحل درخت نارگیل علاوه بر منظره فوق‌العاده، آب بسیار شفاف و تمیزی دارد و از بهترین سواحل کیش به شمار می‌رود. خوشبختانه این ساحل نیز به فرودگاه کیش نزدیک است و تنها 6.5 کیلومتر با آن فاصله دارد. بنابراین اگر برنامه بازگشت با بلیط کیش تهران را دارید، می‌توانید بازدید از ساحل نارگیل را به آخرین روز سفر خود موکول کنید.

این ساحل در نزدیکی اسکله بزرگ کیش قرار گرفته است و اغلب گردشگران از این ساحل برای استراحت و رسیدن به آرامش استفاده می‌کنند.

آکواریوم کیش؛ نمایش دنیای زیر آب

آکواریوم کیش به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. بخش اول حدود 50 هزار لیتر حجم دارد و موجودات دریایی مختلفی همچون کوسه و ماهی‌های عظیم‌الجثه را در خود نگه می‌دارد. حجم بخش دوم نیز حدود 20 هزار لیتر است و به آبزیان آب شیرین اختصاص دارد. در قسمت‌های دیگر این آکواریوم انواع خزندگان همچون مار، کروکدیل و عقرب نگهداری می‌شود. همچنین شاهد وجود آبزیان تاکسیدرمی شده در آکواریوم کیش خواهید بود. اگر به دنیای زیر آب علاقمند هستید، بازدید از آکواریوم کیش را در برنامه‌هایتان قرار دهید.

پارک آهوان؛ از بهترین جاهای دیدنی کیش برای کودکان

پارک آهوان، یک باغ وحش کوچک است که در آن تعدادی آهو، شیر، شغال، روباه، گوزن، میمون و چندین نوع پرنده زندگی می‌کنند. این بوستان با مساحت دو هکتار، در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش قرار گرفته و مکان مناسبی برای کودکان و بزرگسالان است. کودکان می‌توانند در پارک آهوان با حیوانات ارتباط برقرار کنند و در محوطه آن به بازی بپردازند.

خانه مردم شناسی بومیان کیش؛ مکانی برای آشنایی با سبک زندگی مردم بومی

یکی از اماکن دیدنی کیش که فرصت آشنایی با مردم بومی این جزیره را فراهم می‌کند، خانه مردم شناسی بومیان کیش است. با توجه به شرایط حال حاضر جزیره که بخش قابل توجهی از ساکنان آن را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند، برخورد با چنین مکانی خیلی رایج نیست. علت این امر نیز این است که با رونق اقتصاد کیش، مردم از شهرهای دیگر به این شهر مهاجرت کرده‌اند.

خانه مردم‌شناسی یک خانه 200 ساله در محله‌ای قدیمی است که از سال 1393 به موزه تبدیل شد. سالانه افراد بسیاری برای آشنایی با سبک زندگی اهالی کیش از این خانه زیبا و دوست‌داشتنی بازدید می‌کنند.

بهترین جاهای دیدنی کیش به پیشنهاد تریپ

خانه مردم شناسی بومیان؛ از خاص ترین جاهای دیدنی کیش

موزه خلیج فارس؛ بهترین جای دیدنی در دل جزیره کیش

موزه خلیج فارس با معماری جذابش، یکی از دیدنی‌ترین اماکن گردشگری جزیره کیش به شمار می‌رود. نمای بیرونی این موزه به شکل صدف طراحی شده و پلان آن نیز بسیار هنرمندانه است. مجموعه بزرگی از صنایع دستی جزیره کیش در موزه خلیج فارس به فروش می‌رسد. از جمله امکانات این موزه نیز می‌توان به کافی‌شاپ، آمفی‌تئاتر و گالری‌های هنری با سیستم‌های روز دنیا اشاره کرد. شما می‌توانید از ساعت 11:00 تا 22:00 به جاده جهان، مقابل کشتی یونانی مراجعه کرده و از موزه خلیج فارس بازدید کنید.

پرواز به کیش با سفر هوایی و ارزان قیمت تریپ

شاید برایتان سوال باشد که چگونه می‌توان با هواپیما، سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه داشت؟ پاسخ شما، شرکت خدمات مسافرت هوایی تریپ است. این مجموعه، با ارائه پروازهای متنوع و ارزان‌قیمت به شهرها و کشورهای مختلف، در تلاش است تا گامی مثبت در جهت بهبود وضعیت گردشگری در ایران بردارد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت به وبسایت www.trip.ir مراجعه کرده و برای خرید بلیط هواپیما به هر نقطه‌ای که مد نظر دارید، اقدام کنید. همچنین اگر در خصوص انواع تور خارجی یا رزرو هتل در سایر کشورها سوال دارید، با شماره‌تلفن 02149941000 تماس بگیرید. کارشناسان تریپ منتظر شنیدن صدای مشتاق شما برای کسب تجربه‌های تازه هستند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟