همه چیز درباره کلاه کاسکت نیمه

همه چیز درباره کلاه کاسکت نیمه

اگر برای خرید کلاه کاسکت سری به بازار زده باشید، با طیف وسیعی از انواع و اقسام این تجهیزات روبرو خواهید شد. هر کدام از کلاه کاسکت های موجود، دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند که شما می توانید بهترین و متناسب ترین کلاه ایمنی را برای موتورسواری انتخاب کنید. اما در میان تمامی این کلاه کاسکت ها، کلاه کاسکت های نیمه، طرفداران خاص خودشان را دارند. زیبایی بصری جذاب و شکل متفاوت کلاه کاسکت نیمه، باعث محبوبیت آن در میان تمامی کلاه کاسکت های موجود در بازار شده است. اگر شما هم قصد دارید تا در خصوص کلاه ایمنی نیمه، اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا به انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کلاه کاسکت نیمه، زیبایی و ایمنی همزمان

از جمله تجهیزات ایمنی بسیار مهم در زمان موتورسواری، کلاه کاسکت ها هستند. این لوازم می توانند با خنثی کردن ضربات و فشارهای وارد شده در زمان تصادف، جان موتورسواران را نجات دهند. به همین دلیل، اگر شما هم موتورسیکلت دارید، لازم است تا نسبت به خرید یک کلاه ایمنی، اقدام کنید. اما در میان تمامی کلاه کاسکت های موجود در بازار، کلاه کاسکت نیمه، می تواند تمام توجه شما را به خود جلب کند. ظاهری جذاب و متفاوت، از جمله مهمترین ویژگی های کلاه ایمنی نیمه به شمار می رود.

همانطور که از نام این کلاه کاسکت ها نیز پیدا است، کلاه کاسکت نیمه، بر خلاف کلاه کاسکت های معمولی با فک ثابت، فاقد قسمت فک پایین است. این مدل از کلاه های ایمنی قادر خواهند بود تا تنها قسمت فوقانی سر، پیشانی و ابروها را در بر بگیرند. از سوی دیگر، اگر بیشتر دقت کنید متوجه می شوید که در این مدل، خبری از طلق و روکش محافظ چشم نیز وجود ندارد. از این رو دیگر خبری از مشکلاتی مانند مانع شدن دید توسط محافظ و یا روکش وجود نخواهد داشت.

تفاوت کلاه کاسکت نیمه با کلاه کاسکت های فک ثابت

همه چیز درباره کلاه کاسکت نیمه

تا بدین جا متوجه شدید که بزرگترین و مهمترین تفاوتی که بین کلاه کاسکت های نیمه و کلاه کاسکت های فک ثابت وجود دارد، نبود قسمت فک و طلق محافظ چشم است. اما باید اشاره داشت که این تفاوت، تنها یکی از چندین و چند تفاوت در این کلاه ها خواهد بود. از جمله دیگر تفاوت های این دو مدل، می توان به تفاوت در قیمت آن ها اشاره کرد. به صورت کلی، قیمت کلاه ایمنی نیمه از قیمت کلاه ایمنی فک ثابت، کمتر خواهد بود.

دلیل این امر نیز حذف قسمت فک در این تجهیزات است. از سوی دیگر، باید اشاره داشت که وزن کلاه کاسکت نیمه نیز در مقایسه با کلاه کاسکت فک ثابت، کمتر خواهد بود. بدین صورت فشار کمتری به سر و گردن شما در زمان استفاده از این تجهیزات وارد خواهد شد. از این رو می توانید از کلاه کاسکت های نیمه به مدت طولانی استفاده کنید.

تفاوت مهم دیگر، راحتی بسیار زیاد کلاه کاسکت های نیمه است. این مدل از کلاه ها، قیمت کمتری از سر و گردن را پوشش می دهند. از این رو در زمان استفاده نه تنها به ساده ترین شکل ممکن می توانید آن ها را بر سر کرده و یا از سر خود درآورید، بلکه در فصول گرم سال، دیگر خبری از تعرق بیش از اندازه نخواهد بود. به کمک یک کلاه کاسکت نیمه، باد تماس بیشتری با صورت موتورسوار خواهد داشت که همین امر موجب کاهش تعرق و خنک شدن راننده خواهد شد.

راحتی بیشتر، ایمنی کمتر

راحتی در استفاده از کلاه ایمنی نیمه، یکی از بزرگترین مزایای استفاده از این تجهیزات است. اما این راحتی، بهای بسیار سنگینی به همراه خواهد داشت که آن هم، کاهش ایمنی خواهد بود. این مدل از کلاه کاسکت ها، به دلیل آن که قسمت کمتری از سر را پوشش می دهند، نمی توانند به خوبی از وارد شدن ضربات به هنگام تصادف جلوگیری کنند. از این رو ایمنی در کلاه کاسکت های نیمه، به شدت پایین بوده و پیشنهاد می کنیم که از این کلاه ها، بیشتر برای دوچرخه سواری و یا موتورسواری کوتاه مدت استفاده کنید.

به این موارد همچنین باید مشکلاتی که نبود طلق و محافظ چشم به همراه دارد را هم اضافه کرد. با این که امروزه کلاه ایمنی های نیمه ای در بازار وجود داشته که دارای عینک های محافظ هستند، اما هنوز هم طیف وسیعی از این کلاه ها، فاقد محافظ چشم مناسب هستند. این امر در زمان موتورسواری موجب می شود تا باد، باران و گرد و خاک به سادگی به صورت موتورسوار برخورد کرده و باعث مزاحمت و پرت شدن حواس او شود. مشکلاتی که می توانند در نهایت به تصادف ختم شوند.

نکات مهم در زمان خرید کلاه ایمنی نیمه

با این که این کلاه کاسکت نیمه دارای حداقل ایمنی ممکن در بین تمامی کلاه کاسکت های موجود در بازار است، اما ممکن است شما هم قصد داشته باشید تا حداقل برای مسافت های کوتاه، از این کلاه ها استفاده کنید. در این صورت باید نکات بسیار مهمی را در زمان خرید رعایت کرده تا مطمئن شوید که یک انتخاب مناسب خواهید داشت. از مهمترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود عینک محافظ چشم

در صورتی که قصد خرید یک کلاه ایمنی نیمه را دارید، باید به وجود عینک محافظ چشم در این لوازم توجه کنید. این عینک ها می توانند به خوبی از چشم راننده در زمان موتورسواری محافظت کرده و مانع از بسته شدن و یا مختل شدن دید او شوند. در صورتی که کلاه شما فاقد چنین عینکی بود، لازم است تا نسبت به خرید یک عینک محافظ چشم مجزا، اقدام کنید.

همه چیز درباره کلاه کاسکت نیمه

  • توجه به جنس کلاه

کلاه های ایمنی نیمه نیز به مانند تمامی کلاه ایمنی ها، دارای دو لایه بیرونی و درونی هستند. در زمان خرید حتما به جنس این دو لایه توجه کنید. بهتر است تا جنس کلاه ایمنی مورد نظر شما از فیبرکربن و یا پلی کربنات باشد. همچنین لایه درونی نیز باید قابلیت شستشو و یا جدا شدن را داشته باشد.

  • توجه به وزن کلاه

نکته مهم دیگر، وزن کلاه کاسکت نیمه است. کلاه کاسکت مورد نظر شما نباید وزن زیادی داشته باشد تا در زمان استفاده کمترین میزان فشار به سر و گردن راننده وارد شود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟