علت بوی بد لباسشویی چیست؟

علت بوی بد لباسشویی چیست؟

آیا بوی بد ماشین لباسشویی باعث آزار شما شده است؟ دلیل به وجود آمدن این بو چیست و چه راهکاری برای رفع آن سراغ دارید؟ ماشین‌های لباسشویی مانند سایر دستگاه‌های برقی نیاز به رسیدگی و تعمیرهای دوره‌ای دارند و در صورت تمیز نشدن دچار مشکلاتی مانند بوی نامطبوع می‌شوند‌. در این مقاله به سوال علت بوی بد لباسشویی چیست، پاسخ می‌دهیم و رایج‌ترین عوامل را بررسی می‌کنیم. همچنین راهکارهایی موثر برای رهایی از بوهای نامطبوع را در اختیار شما قرار خواهیم داد. اگر تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید، اطلاعات ارزشمندی در زمینه رفع بوی بد لباسشویی اتوماتیک به دست می‌آورید.

گرفتگی و کثیفی فیلترها؛ یک علت بوی بد ماشین لباسشویی

آیا می‌دانید علت بوی بد داخل لباسشویی چیست؟ این اتفاق بسیار رایج است و برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. با شناخت این عوامل می‌توانید آن‌ها را به‌آسانی رفع کرده و از شر بوهای بد خلاص شوید. چربی و باکتری‌ حاصل از شست‌وشوی انواع پارچه در لباسشویی، داخل ماشین باقی می‌ماند و پس از مدتی باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود. همچنین این جرم‌ها داخل فیلتر و پمپ تخلیه لباسشویی گیر کرده و عملکرد دستگاه را با اختلال مواجه می‌کند. بهتر است تمیز کردن این فیلترها را به متخصصان تعمیرات ماشین لباسشویی بسپارید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

بستن در لباسشویی بعد از اتمام کار؛ ایجاد بوی بد و مانعی برای تهویه هوا

اکثر افراد پس از اتمام کار لباسشویی و خارج کردن لباس‌ها، فورا در ماشین را می‌بندند. این کار می‌تواند علت بوی بد ماشین لباسشویی باشد، زیرا اجازه تهویه هوا را به ماشین نمی‌دهد. گرما و رطوبت باقی‌مانده داخل لباسشویی، مهم‌ترین عوامل ایجاد بوی نامطبوع هستند. همچنین سلامت افرادی که از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

جاپودری کثیف؛ راهی برای نفوذ رسوب و آلودگی به کلیه قسمت‌های لباسشویی

رایج‌ترین علت بوی بد ماشین لباسشویی دوو، سامسونگ، ال جی و سایر برندهای موجود، توجه نکردن به نظافت جاپودری است. این مخزن، پودر و مایع لباسشویی را به داخل دیگ هدایت می‌کند و اگر کثیف باشد، باعث آلودگی کلیه قسمت‌های ماشین لباسشویی می‌شود. در هر بار شست‌وشو، بخشی از پودر و مایع لباسشویی داخل جاپودری باقی می‌ماند. این رسوب پس از مدتی باعث ایجاد بوی نامطبوع و گرفتگی جاپودری می‌شود. ازاین‌رو در عملکرد کلیه قسمت‌های ماشین نیز اختلال به وجود می‌آید. حتی ممکن است این مشکلات با یک تمیزکاری ساده نیز رفع نشوند و ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر داشته باشد. برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ و سایر برندها حتما به کارشناسان حرفه‌ای مراجعه کنید.

علت بوی بد لباسشویی چیست؟

تولید بوی نامطبوع در ماشین، به دلیل خرابی و سوختگی قطعه‌ها

ماشین لباسشویی و سایر لوازم برقی منزل نیاز به رسیدگی و سرویس سالانه دارند. درصورتی‌که به‌درستی از این لوازم استفاده کنید و اقدامات لازم را انجام دهید، طول عمر آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. اگر مدت زمان طولانی است که به ماشین لباسشویی خود رسیدگی نکرده‌اید، احتمالا هنگام شست‌وشو بوی نامطبوعی از آن به مشام می‌رسد. در این مواقع علت بوی ماشین لباسشویی چیست؟ رسوب‌ها و جرم‌هایی که در قسمت‌های مختلف ماشین، مانند لوله‌های تخلیه و ورودی آب دستگاه جمع شده‌اند، بوی نامطبوعی ایجاد می‌کنند.

همچنین در برخی مواقع بوی سوختگی از ماشین بلند می‌شود که دلیل آن خرابی قطعه‌های مختلف لباسشویی مانند تسمه درایو، پمپ تخلیه، کلاچ و موتور است. تعمیر ماشین لباسشویی کنوود، ال جی،‌ سامسونگ، دوو و سایر ماشین‌های لباسشویی یک کار کاملا تخصصی است. در صورت استشمام بوی سوختگی یا مواجهه با هرگونه اختلال دیگر در عملکرد دستگاه، حتما به تکنسین‌های حرفه‌ای مراجعه کنید.

راهکارهایی موثر برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی

اکنون که متوجه شدیم علت بوی بد لباسشویی چیست، باید اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهیم. بوی نامطبوع یک مشکل کاملا رایج و قابل‌حل است. در بخش‌های بعدی تعدادی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای رفع بوی بد لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی و کلیه ماشین‌های ایرانی و خارجی را به‌طورمختصر برای شما شرح خواهیم داد.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین؛ پاک‌کننده‌ای خانگی و ارزان

یک راهکار خانگی بسیار ساده و موثر برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی، استفاده از جوش شیرین است. باید هر چند وقت یک بار بخش‌های مختلف ماشین را که به آن دسترسی ندارید، با استفاده از روش‌های مختلف جرم‌گیری کنید. جوش شیرین یک پاک‌کننده ارزان‌قیمت و خانگی است که نقش موثری در از بین بردن رسوب‌ها و جرم‌ها و حتی رفع بوی بنزین از ماشین لباسشویی دارد. مقداری جوش شیرین را داخل دستگاه بریزید و اجازه دهید ماشین خالی حدود 15 دقیقه کار کند. به همین آسانی بوهای ناخوشایند از بین خواهند رفت.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با سرکه؛ یک جرم‌گیر اسیدی و قوی

سرکه نیز یکی دیگر از پاک‌کننده‌های طبیعی و قوی است که به از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی کمک بسزایی می‌کند. مقداری سرکه را با آب مخلوط کرده و آن را داخل لباسشویی بریزید. مخلوط این مایع با جوش شیرین نیز تاثیر بسیاری در پاک‌کنندگی دستگاه دارد. البته این پاک‌کننده‌های طبیعی خاصیت اسیدی دارند و استفاده بیش از حد آن‌ها موجب زنگ‌زدگی و خوردگی دیگ لباسشویی و برخی اجزای فلزی ماشین می‌شود. بهتر است برای جرم‌گیری و رفع بوی لباسشویی سامسونگ، بوش و سایر برندها از پودر یا قرص جرم‌گیر استفاده کنید. البته جرم‌گیری مداوم نیز به دستگاه آسیب می‌زند. بهترین زمان برای جرم‌گیری، بعد از هر سی تا چهل مرتبه شست‌شو است.

علت بوی بد لباسشویی چیست؟

خارج کردن لباس‌ها از دیگ بلافاصله بعد از شست‌وشو؛ روشی موثر برای جلوگیری از تولید قارچ و باکتری

لباس‌ها را پس از شست‌وشو بلافاصله از دستگاه خارج کنید. تاریکی و رطوبت دیگ لباسشویی فضای مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها است. هرچه لباس‌ها بیشتر داخل لباسشویی بمانند، احتمال ایجاد بوی ناخوشایند نیز بیشتر می‌شود. لباس‌ها را پس از شست‌وشو فورا از داخل دیگ خارج کرده و آن‌ها را در هوای آزاد خشک کنید.

خشک کردن دیگ و لاستیک دور در؛ راهکاری برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع

پس از خارج کردن لباس‌ها از دیگ لباسشویی، در ماشین را برای مدتی باز بگذارید تا کاملا خشک شود. همچنین می‌توانید با استفاده از یک دستمال، داخل دیگ و لاستیک ماشین لباسشویی را خشک کنید. این کار از رشد باکتری‌ها و ایجاد رسوب جلوگیری می‌کند. بهتر است پس از هر بار شست‌وشو، سوراخ‌های روی دیگ را نیز با استفاده از یک گوش‌پاک‌کن کاملا تمیز کنید. اغلب افراد به این بخش از لباسشویی دقت نمی‌کنند، درحالی‌که جای بسیار مناسبی برای رشد کپک و ایجاد رسوب است و باید فورا تمیز شود.

تعمیر تخصصی لوازم برقی منزل توسط تکنسین‌های مجرب تعمیر آنلاین

در این مقاله به سوال «علت بوی بد لباسشویی چیست» پاسخ دادیم و راهکارهایی برای رفع بوی بد لباسشویی ال جی، پاکشوما و سایر برندهای ایرانی و خارجی در اختیار شما گذاشتیم. با رعایت نکات ذکرشده، به‌راحتی می‌توانید از ایجاد بوی ناخوشایند در ماشین لباسشویی خود جلوگیری کرده یا در صورت مواجهه با آن، فورا راهی برای رفع بو پیدا کنید.

تعمیر آنلاین با بیش از یک دهه فعالیت درخشان در زمینه تعمیر انواع لوازم برقی منزل همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. کافی است در صورت مشاهده هرگونه مشکل برای لوازم خانگی خود، با شماره ۴۵۳۹۶-۰۲۱ تماس بگیرید تا تکنسین‌های حرفه‌ای این مجموعه در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت تعمیر آنلاین به آدرس tamironline.com شوید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟