۵ روش کار آمد برش فلز؛ برش لیزری، برش واترجت و… + یک پیشنهاد

در این مقاله به ۵ روش کار آمد برش فلز پرداخته می شود روشهای برش متنوع هستند و برای هر شرایطی روش خاصی نیاز است این مقاله برای کمک به انتخاب روش صحیح برش آماده شده اما می توانید علاوه براین راهنما جهت دریافت مشاوره برای انتخاب برش فلز متناسب با پروژه تان و همچنین اطلاع از قیمت آهن آلات به آهن وار، مراجعه کنید و با کارشناسان کار آزموده آنها تماس حاصل کنید، برای این کار می توانید نام آهن وار، را در گوگل سرچ کنید و یا روی لینک بالا کلیک کنید. اما روشهای برش فلز:

انواع روشهای برش فلز کدامند؟

انواع مختلف فرآیندهای برش فلز از آنچه انتظار دارید متنوع تر است. تکنولوژی برش فلز به اشکال و اندازه های مختلف فلز را برای استفاده های متعدد آسان تر کرده است. با این فرآیندهای برش می توانید محصولات فلزی را به سرعت و کارآمد دریافت کنید. بیایید نگاهی گذرا به فرآیندهای مختلفی که با آن ها روبرو می شوید بیاندازیم.

برش لیزری

بسیاری از شرکت ها به نتایج دقیق و تمیز نیاز دارند. روش‌های مرسوم زیادی وجود دارد، اما هیچ‌یک از آن‌ها نتیجه‌ای مشابه با برش لیزری ندارند. پرتو لیزر قدرتمند برای بسیاری از کاربردها و اشکالی استفاده می شود که از روش های دیگر نمی توانید بدست آورید. حتی برش های لیزری کوچک برای مصارف خانگی برای علاقمندان در دسترس است. بسیاری از صنایع، حتی سرگرمی، وسایل، پزشکی و غیره از این ماشین های بزرگ و دقیق به عنوان راهی مقرون به صرفه برای تولید سریع محصولات استفاده می کنند. برش لیزری یک روش کاملاً محبوب است که سریع و دقیق است. در واقع از لیزر برای اهداف زیادی استفاده می شود. برش لیزری را می توان برای صفحات فولادی نرم، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم استفاده کرد.

۵ روش کار آمد برش فلز؛ برش لیزری، برش واترجت و... + یک پیشنهاد

اگر نیاز به تولید یک محصول دقیق و تمیز دارید. استفاده از برش لیزری امکان ایجاد اشکال مختلف و پیچیده را فراهم می کند که معمولاً با روش های برش فلز معمولی نمی توانید به دست آورید. برش لیزری از یک پرتو نور بسیار متمرکز استفاده می کند که می تواند سطوح بالایی از گرما را تولید کند. برش لیزری را می توان با برنامه های کامپیوتری برای ایجاد طرح های مختلف با پرداخت بسیار منظم استفاده کرد. برش لیزر به دلیل نتایج پیچیده ای که ایجاد می کند، به طور گسترده در صنایع استفاده می شود.

برش فلز با گیوتین

برش فلز با گیوتین، نوعی فرآیند برش فلز است که از نیرویی که توسط تیغه های گیوتین بر محل مورد نظر روی فلز وارد می شود استفاده می کند. اندازه برش فلز مشخص می شود و دو تیغه از نیروی خود برای برش فلز استفاده می کنند. علاوه بر این، یکی از تیغه ها به سمت فلز حرکت می کند، در حالی که تیغه دیگر در طول فرآیند برش فلز در زیر فلز ثابت است.

۵ روش کار آمد برش فلز؛ برش لیزری، برش واترجت و... + یک پیشنهاد

به دلیل اینکه برش فلز با گیوتین از انواع برش سرد می باشد در اطراف محل برش، اعوجاج و تغییر ناشی از حرارت ایجاد نمیکند. همچنین فرایند این نوع برش سرعت بالایی دارد، به همین خاطر در برش ورق با گیوتین کار را انجام می دهند چون برش ورق، به علت حجم کار نیاز به سرعت بیشتری برای تولید دارد. همچنین این نوع برش ضایعات و تراشه کمی نیز دارد. این نوع برش برای بعضی از پروژه ها بسیار مناسب است

برش واترجت

همه فلزات را نمی توان با حرارت زیاد برش داد. اگر حرارت خیلی زیاد باشد، می تواند شکل و خود مواد را به خطر بیندازد. برش واترجت راه حل این نوع فلزات است. برش واترجت هم برای مواد نرم و هم برای مواد سخت قابل استفاده است. فشار بالای جریان آب می تواند فلز را به راحتی برش دهد. اگر قدرت فشار آب شوینده برقی و یک کاتر واترجت را مقایسه کنید، میزان قدرتی که دریافت می کنید 30 برابر بیشتر از یک شوینده برقی است. مواد مختلف را می توان به طور همزمان با ضخامت حداکثر 4 اینچ برش داد. برای کاهش آشفتگی، روش برش واترجت را می توان در زیر آب انجام داد. انجام این کار در زیر آب نیز باعث کاهش پاشش در محل کار می شود. هنگام استفاده از واترجت محتاط باشید زیرا این فناوری بسیار قدرتمند است.

۵ روش کار آمد برش فلز؛ برش لیزری، برش واترجت و... + یک پیشنهاد

برش اکسی سوخت یا برش شعله

 برش شعله ای برش اکسیژن است که امکان برش مواد توسط شعله گاز اکسیژن را فراهم می کند. تکنیک برش اکسی سوخت برای جداسازی و شکل دادن به اجزای فولادی استفاده می شود. فرآیند برش اکسی سوخت از یک مشعل استفاده می کند که به شعله گاز اکسی سوخت اجازه می دهد تا به مقدار متمرکز عبور کند. یک حلقه بیرونی از جت ها با پیش گرم کردن سطح کمک می کند. سپس جریان اکسیژن به ناحیه ای که باید قطع شود هدایت می شود. واکنشی رخ می دهد که باعث اکسید شدن سریع فولاد می شود و با فشار گاز ماده حذف می شود. می تواند به صورت دستی و کامپیوتری انجام شود.

برش پلاسما

 روش دیگری که اخیرا برای برش فلزات توسعه یافته است، روش برش پلاسما است. از یک قوس الکتریکی استفاده می کند که از گازی عبور می کند که از یک دهانه منقبض بیرون می زند. گازهای مورد استفاده در برش پلاسما می تواند هوا، نیتروژن، اکسیژن و آرگون باشد. هنگامی که با الکتریسیته ترکیب می شود، پلاسما ایجاد می شود. مشعل های برش پلاسما شامل استفاده از یک نازل مسی برای منقبض کردن جریانی از گاز است که می تواند مواد را برش دهد. همچنین می تواند شامل استفاده از اکسیژن و گاز بی اثر در سرعت های بالا باشد. در ترکیب با الکتریسیته، یک جریان پلاسمای داغ ایجاد می شود تا فلز را ذوب کرده و فلز مذاب را به همان سرعت از بین ببرد.

۵ روش کار آمد برش فلز؛ برش لیزری، برش واترجت و... + یک پیشنهاد

پیشنهاد

اگر در کارها و تولیدات خود نیاز به آهن آلات و محصولات فولادی داشتید می توانید به آهن وار، مراجعه کنید، که یکی فروشندگان معتبر محصولات فولادی، مانند انواع ورق فولادی، تیرآهن، میلگرد، انواع پروفیل، لوله داربست، نبشی، ناودانی، لوله و… با ۱۷ سال سابقه در بازار آهن شاد آباد تهران در سطح کشور عزیزمان ایران فعال می باشد. در زمینه قیمت روز آهن آلات، به عنوان مثال یک محصول مانند قیمت لوله داربست را با مراجعه به سایت یا تماس با کارشناسان میتوانید بدست آورید.

همچنین اگر در پروژه های خود نیاز به خدمات در زمینه محصولات فولادی داشتید، آهن وار در زمینه خدمات برشکاری؛ برش سرد: مانند برش ورق با گیوتین، برش واتر جت،  برش اره نواری، اره دیسکی، اره لنگ و برش گرم: مانند برش لیزری، برش پلاسما، برش اکسی سوخت یا برش شعله و فرمینگ و سوراخکاری و پانچ و … فعال و آماده خدمت رسانی می باشد و افتخار ارائه محصولات فولادی و خدمات به مشتریان بزرگی همچون هلدینگ زر (زرماکارون)، سبلان سوله، گروه فنی مهندسی گوپله، گروه عمران ایران، شرکت راهسازی ایران و…میباشد.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)