تفاوت تزریق ژل لب روسی با ژل لب عروسکی

تفاوت تزریق ژل لب روسی با ژل لب عروسکی

تزریق ژل لب این روزها به یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی بین افراد با سنین مختلف تبدیل شده است. ژل لب که با هدف فرم دهی و حجم دهی لب و یا برطرف کردن نامتقارن بودن لب ها صورت می گیرد یکی از پرکاربردترین عمل های زیبایی بین افراد به شمار می رود.

تزریق ژل لب با توجه به انتخاب فرد به شیوه های مختلف از جمله؛ تزریق ژل لب به صورت عروسکی، روسی، قلوه ای و…  صورت می گیرد. در بین مدل های مختلف تزریق، تزریق ژل به صورت روسی و عروسکی بیشترین مخاطب را داشته و به عنوان دو تا از محبوب ترین فرم ها میان افراد شناخته می شود. در این مقاله به بررسی این دو مدل تزریق و شناخت تفاوت های آن ها با یکدیگر می پردازیم. توصیه می شود پیش از تزریق با یک متخصص زیبایی مشورت کرده و بهترین فرم لب متناسب با صورتتان را انتخاب نمایید.

تزریق ژل لب مدل عروسکی:

این مدل لب بیشتر میان افراد با سنین کمتر طرفدار دارد. نکته ی بسیار مهم قبل از انتخاب این مدل برای تزریق مشورت با یک متخصص زیبایی است برای اینکه مطمئن شوید این تزریق برای مدل لب های شما و به طور کلی تر برای صورت شما مناسب است یا خیر.

تفاوت تزریق ژل لب به صورت عروسکی با سایر مدل ها از جمله قلوه ای، روسی و… در میزان و نحوه ی تزریق ژل است. در این روش پزشک با استفاده از یک سوزن نازک فیلر را به بخشی از لب یا تمام بخش‌ های آن، از جمله لبه‌‌ ی لب‌ ها، قوس وسط لب بالا و دو گوشه دهان تزریق می ‌کند. در تزریق ژل لب عروسکی  معمولا از 1 میلی لیتر ژل فیلر به لب ها تزریق می شود که این تزریق بیشتر با هدف حجم دهی به لب پایین و قسمت میانی لب بالا صورت می گیرد.

ماندگاری ژل لب عروسکی مانند سایر مدل های دیگر بسته به عواملی همچون نوع ژل مصرفی، متابولیسم بدن فرد و سن فرد بین یک سال تا یک سال و نیم اندازه گیری می شود که با توجه به موارد مذکور این بازه برای بعضی افراد بیشتر و برای برخی کوتاه تر می شود.

تفاوت هزینه تزریق ژل مدل عروسکی با مدل روسی؟

هزینه تزریق ژل علاوه بر مدل انتخابی به عوامل دیگری از جمله نوع ژل مورد استفاده و میزان که برحسب سی سی اندازه گیری می شود مشخص خواهد شد. حجم لب فعلی و حجم لب مورد نظر شما از دیگر موارد تاثیرگذار در قیمت انواع تزریق ژل لب می باشد برای مثال لب های باریک نسبت به لب های طبیعی یا بزرگ برای فرم گیری با میزان بیشتری ژل نیاز دارند.

تزریق ژل لب مدل روسی:

در این مدل تزریق ژل تزریق شده بالای لب می نشید و به همین دلیل با کمترین احتمال جابه جایی لب ها حجم لب ها را افزایش می دهد. اگر شما هم علاقه مند به لب های حجیم یا لب های پر به سبک سوپر مدل ها هستید، این روش از تزریق به شما توصیه می شود.

تزریق ژل به سبک روسی برگرفته از طراحی لب های عروسک های معروف روسی به نام ماتروشکای است. در این شیوه با تزریق حجم اضافی و لیفت مرکز لب ‌ها، قوس وسط لب بالا برجسته می شود در حالی که کناره ‌های لب‌ ها تقریباً حالت اولیه خود را حفظ می ‌کنند در نتیجه لب ها در عین حفظ ظاهر طبیعی خود نسبت به قبل پرتر و حجیم تر به نظر رسیده و حالت قلبی پیدا می کنند.

فرق این مدل تزریق با تزریق های معمولی در مدل تزریق است. در روش های معمولی که هدف حجیم سازی لب به صورت یکنواخت است فیلر به صورت افقی به لب‌ها تزریق می ‌شود اما در این روش پزشک با استفاده از یک سرنگ کوچک‌ تر مقادیر کمتری از فیلر را به صورت عمودی و با تمرکز بر مرکز لب‌ ها، تزریق می ‌کند چرا که به جای حجیم سازی کل لب مرکز لب مورد هدف قرار می گیرد.

تزریق ژل لب روسی نسبت به سایر مدل های دیگر امکان دارد با کبودی و ورم بیشتری همراه باشد که این مسئله کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. دوام این تزریق با توجه به نوع ژلی که انتخاب می کنید بین شش ماه تا یک سال تخمین زده می شود.

تفاوت تزریق ژل لب روسی با ژل لب عروسکی

نقاهت و مراقبت های بعد از تزریق ژل:

به طور کلی تزریق ژل به عنوان یک راه کم خطر و راحت برای فرم و حجم دهی به لب ها شناخته می شود و به علت درد کم و نقاهت کوتاه مدت محبوبیت بسیاری میان افراد دارد.

  • پس از پایان پروسه تزریق، پزشک برای جذب بهتر ژل لب های شما را به آرامی ماساژ می دهد و پس از آن به منظور جلوگیری از ورم و کبودی از به مدت 15 دقیقه از کمپرس آب یخ استفاده می کند.
  • فرآیند تزریق می تواند بین نیم ساعت تا دو ساعت و نیم به طول انجامد بعد از آن در صورت عدم بروز علائمی چون سرگیجه تهوع و خونریزی پزشک به شما اجازه ترخیص دهد. داروی بی حسی عوارض جانبی از جمله بی حالی و سرگیجه به همراه ندارد بنابراین شما بدون نیاز به همراه می توانید به امور روزمره خود رسیدگی کنید.
  • بعد از تزریق، لب‌ هایتان متورم، حساس و کمی کبود خواهند بود. کبودی معمولاً بعد از 24 تا 48 ساعت خود به خود از بین می ‌رود؛ البته ممکن است از بین رفتن آن تا یک هفته هم طول بکشد. در صورتی که کبودی بیش از مدت مشخص طول کشید به پزشک خود مراجعه کرده و علت آن را جویا شوید.
  • پس از تزریق به مدت 24 ساعت از آرایش کردن، انجام فعالیت های ورزشی، استفاده از نی برای نوشیدن، غنچه کردن لب ها بپرهیزد.
  • اگر در این زمان درد یا التهاب احساس کردید در بازه های زمانی 10 دقیقه ای روی لب ‌هایتان یک کیسه یخ قرار بدهید. همچنین نوشیدن آب فراوان نیز توصیه می شود.

توصیه می شود انجام تزریقات زیبایی؛ ژل، بوتاکس و چربی و… در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک متخصص صورت بگیرد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟