آموزش اجرای ساختمان و دوره دفتر فنی دو ناجی خانم‌ مهندس‌ها

اگر شما هم جز خانم‌هایی هستید که در رشته مهندسی عمران تحصیل می‌کنید یا فارغ التحصیل شده‌اید، حتما برای یک بار هم که شده به شغل آینده و حوزه کاری خودتان فکر کرده‌اید. به نظر شما کدام یک از حوزه‌های اجرا، طراحی یا دفتر فنی برای خانم‌ها مناسب است؟ آیا داشتن تسلط کافی بر دروس دانشگاهی برای ورود به کار کافی است؟ با آموزش اجرای ساختمان و دوره دفتر فنی چقدر آشنایی دارید؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوال‌های گفته شده را بگیرید.

هیچ مهندس با تجربه و کار بلدی نیست که روزهای ابتدای شروع به کار خود را فراموش کرده باشد. روزهایی که با کارهای سنگین و درآمد کم، مشغول به کسب تجربه و مهارت بوده و به اصطلاح دوران خاک خوری خود را می‌گذراند.

برای تمامی تازه کارها چه خانم، چه آقا، مشکل نداشتن اعتبار و جدی نگرفته شدنشان در روزهای ابتدایی مشغول به کار  وجود دارد.

اما جدا از هر جنسیتی هر چقدر علم و دانش خود را در حوزه کاریتان افزایش دهید، اعتبار شما نیز بیشتر شده و مسیر موفقیت شغلی خود را می‌توانید کوتاه‌تر کرده و از دوران کاراموزی و خاک خوری به سرعت عبور کنید .

پس اولین قدم برای افزایش اعتبار، آموزش دیدن مداوم و به روز بودن اطلاعات است. در نتیجه هر چقدر در محل کار حرف بیشتری برای گفتن داشته باشید و نظرات حرفه‌ای‌تری بدهید، جایگاه اعتباری شما افزایش می‌یابد.

آموزش اجرای ساختمان و دوره دفتر فنی دو ناجی خانم‌ مهندس‌ها

در این راه خانم‌ها هم می‌توانند مانند آقایون با پرورش توانایی‌های خود و دیدن آموزش، در هر زمینه‌ای که علاقه دارند به موفقیت رسیده و در زمینه شغلی که دوست دارند، مشغول به کار شوند.

آموزش اجرای ساختمان و دوره دفتر فنی دو راه برای رسیدن به قله موفقیت در رشته عمران و کسب درآمد بالا هست. در ادامه سعی می‌کنیم بیشتر به توضیحات مربوط به این دو بخش بپردازیم.

آموزش اجرای ساختمان میانبری کوتاه برای رسیدن به موفقیت

یکی از زمینه‌هایی که خانم‌ها می‌توانند در آن فعالیت کنند، کار در کارگاه ساختمانی است. به دلیل جو مردانه‌ای که در این فضاها وجود دارد، یک خانم باید بسیار بیشتر روی علم و دانش و همچنین رفتار قاطعانه خود کار کند.

برای مثال یک خانم مهندس عمران که از یک دانشگاه معروف با رتبه بالا فارغ التحصیل شده را فرض کنید. به نظر شما این خانم مهندس چه قدر در مورد اصول اجرای ساختمان اطلاعات دارد؟ برای یادگیری این مطالب چه قدر باید زمان بگذارد، تجربه کسب کند تا به یک جایگاه و درآمد مناسب در حوزه اجرای ساختمان برسد؟

اصلا آیا به فرض تحمل شرایط سخت و طاقت فرسای کارآموزی، مهندسین با تجربه‌تر تمایل به انتقال تجربیاتشان به او را دارند؟ آیا می‌تواند تمام ریزه‌کاری‌ها را در یکی دو پروژه یاد بگیرد؟ راه حل چیست؟

در پاسخ باید بگوییم، دیدن آموزش اجرای ساختمان !

خیلی واضح است که شما اگر اصول اجرایی را در ابتدا آموزش ببینید و سپس آن‌ها را در پروژه خود پیاده سازی کنید، احتمال خطا و اشتباهات خود را به حداقل می‌رسانید.

دقیقا مثل یک آشپز تازه کار که سعی می‌کند از فیلم‌های آشپزی سر آشپزان ماهر و حرفه‌ای برای دستور‌های پختش استفاده کند.

مجموعه آکادمی عمران یکی از حرفه‌ای‌ترین و با تجربه‌ترین مجموعه‌هایی است که تمام تلاش خود را کرده تا بهترین آموزش اجرای ساختمان را در اختیار علاقه‌مندان و مشتاقان این حوزه قرار داده و در رسیدن این راه به کمک مهندسین نو پا و کم تجربه بیاید.

اما به طور کلی چه در ایران چه در خارج از کشور، به خاطر شرایط کاری سخت مثل کار در گرما و سرما، سر و کله زدن با کارگران و خطرهای جانی و آسیب زننده، تعداد خانم‌هایی که در حوزه اجرای ساختمان فعالیت دارند، از آقایان بسیار کمتر است.

پس به نظر شما خانم‌های مهندس در چه شاخه‌ای فعالیت کنند تا در شرایط بهتر و مناسب‌تری باشند؟ در پاسخ باید بگوییم که حوزه دفتر فنی!

آموزش اجرای ساختمان و دوره دفتر فنی دو ناجی خانم‌ مهندس‌ها

چرا باید دوره دفتر فنی را بگذرانیم؟

مشغول شدن در شرکت‌های عمرانی به عنوان مهندس دفترفنی یکی از موقعیت‌های شغلی‌ دیگر در رشته عمران است که برای خانم‌ها می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. چرا که علاوه بر باور عموم مردم درآمد این حوزه نه تنها با حوزه‌های دیگر این رشته برابری می‌کند که حتی در شرایطی از دیگر حوزه‌ها مثل طراحی یا اجرا بیشتر هم هست.

دوره دفتر فنی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که به طور خلاصه شامل پیش نیاز دفتر فنی و مدیریت ادعا (claim)، آموزش متره برآورد و صورت وضعیت نویسی، آموزش تعدیل، آموزش لایحه تاخیرات و لایحه ضرر و زیان و آموزش پیروزی در مناقصات می‌شود.

آموزش برخی از این دوره‌ها را می‌توانید با جستجو در اینترنت در حد تئوری و درک مفاهیم اولیه به دست آورید. اما برای حرفه‌ای شدن در این حوزه باید کاربرد این اصول را در نمونه‌‌ها و محاسبات واقعی از نزدیک بببینید تا نسبت به سایر مهندسین دفتر فنی از جایگاه بالاتر بهره ببرید.

ممکن است بپرسید که با مشاهده دوره دفتر فنی باز هم نیازی به دیدن آموزش اجرای ساختمان هست؟

در جواب باید بگوییم یک مهندس دفتر فنی قوی باید اصول اولیه‌ اجرا و مراحل ساخت را به خوبی بداند. فقط در این صورت است که می‌تواند به خوبی متره کرده، آیتم‌های مناسب فعالیت‌های اجرایی را انتخاب کند، هزینه انجام کار را به خوبی آنالیز کرده و برنامه زمان بندی را مطابق مراحل اجرایی به روز رسانی کند.

همانطور که در بالا هم گفتیم مجموعه آکادمی عمران معروف‌ترین مجموعه در حوزه دفتر فنی نیز هست که با دقت و جزئیات بالایی سعی بر این دارد تا دانش دانش پذیران خود را هم در حوزه آموزش اجرای ساختمان و هم دوره دفتر فنی ارتقا داده و مسیر پر پیچ و خم کسب تجربه و بالا بردن اطلاعات را برای تمامی افراد جامعه علی الخصوص خانم‌های مهندس هموار کند.

آموزش اجرای ساختمان و دوره دفتر فنی دو ناجی خانم‌ مهندس‌ها

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟