انواع تابلوهای نما کامپوزیت

هنگامی که در سطح شهر تردد می‌کنید، انواع تابلوهای تبلیغاتی را سردرب مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و شرکت‌ها مشاهده می‌کنید. تابلو چلنیوم، پلکسی، فلکسی و همچنین انواع تابلو کامپوزیت ازجمله تابلوهایی هستند که کسب‌وکار ما را معرفی می‌کنند. به طوری که نمی‌توان مغازه‌ها و فروشگاه‌های یک شهر را بدون وجود تابلو در نظر گرفت. چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، توضیحات بیشتری دربارۀ انواع تابلو ارائه کرده و اطلاعاتی را در این خصوص با شما در میان خواهیم گذاشت.

تابلو چلنیوم

یکی از انواع تابلو که در حال حاضر برای معرفی و تبلیغات مشاغل مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌است و مشتریان بسیاری دارد، تابلو چلنیوم است. این نوع تابلو برای اولین بار در کشور اسپانیا و سپس تایوان تولید شد و مدتی بعد نیز کشور چین نوع کم‌ضخامت‌تر آن را به بازار عرضه کرد. ویژگی بارز تابلوهای چلنیوم در این است که از جنس آلومینیوم تولید شده‌اند و به همین دلیل از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند. قابلیت دیگری که سبب شده‌است این تابلو مورد توجۀ مشاغل مختلف قرار گیرد، این است که می‌توان حروف و کلمات را به‌راحتی توسط آن‌ها ساخت ضمن آن‌که با استفاده از لامپ‌های LED می‌توان آن‌ها را نورپردازی کرده و بر زیبایی و کارایی آن‌ها افزود. مضاف بر این‌که در ساخت تابلو چلنیوم می‌توان حروف‌ها را به‌صورت سه‌بعدی طراحی کرد.

نکتۀ دیگری که سبب شده‌است این نوع تابلو بیش از هر نوع تابلو دیگری مورد توجه قرار گیرد، آن است که علاوه‌بر زیبایی، از دوام بالا و استحکام قابل توجهی برخوردار است.

از تابلو چلنیوم می‌توان برای سردرب مغازه‌ها و فروشگاه‌های گوناگون و همچنین شرکت‌ها، آتلیه‌ها، مزون‌ها و رستوران‌ها و …. استفاده کرد.

انواع تابلوهای نما کامپوزیت

تابلو کامپوزیت

در این بخش سعی داریم دربارۀ یکی از انواع تابلوها که چند سالیست در صنعت تابلوسازی طراحی و تولید می‌شود، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. برای ساخت تابلو کامپوزیت از ورق کامپوزیت استفاده شده‌است و برای آن‌که تابلوساز بتواند پیام تبلیغاتی اعم از نام فروشگاه، مغازه و یا شرکت و … را روی آن درج کند، از انواع حروف برجسته برای این منظور استفاده خواهد کرد.

در ادامه بد نیست کمی دربارۀ کامپوزیت و چیستی و قابلیت‌های آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، کامپوزیت به ماده‌ای مرکب یا چندسازه گفته می‌شود که از دو فاز ماتریس و تقویت‌کننده ( پرکننده) تشکیل شده‌است.

برای ساخت تابلو کامپوزیتی عموماً از سه بخش مختلف استفاده می‌شود که در ذیل به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.:

  1. آهن‌آلات و اتصالات؛
  2. ورق یا پوشش کامپوزیت؛
  3. روکش مخصوص.
  • انواع تابلو کامپوزیت

اگر به تابلوهایی که در سطح شهر بالای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نصب شده‌اند توجه کنید، خواهید دید که بسیاری از آن‌ها از انواع همین تابلو کامپوزیت هستند که به شیوه‌های مختلف و در رنگ و طرح‌های گوناگون تولید و اجرا شده‌اند. اما نکته‌ای که درمورد تابلوهای کامپوزیت‌ شایان ذکر است این است که کامپوزیت‌ها برای این منظور بیشتر جنبۀ زیر کار را دارند و حروف برجسته که مانند تابلو چلنیوم ساخته می‌شود روی آن قرار می‌گیرد. به همین منظور به این نوع تابلوها اصطلاحاً تابلو کامپوزیت چلنیوم یا حروف برجسته چلنیوم گفته می‌شود.

البته علاوه‌بر حروف چلنیوم که روی نمای کامپوزیتی چسبانده می‌شود، از حروف‌های برجستۀ دیگری مانند حروف استیل، فلزی، نئون پلاستیک و نمونه‌های مشابه نیز می‌توان برای ساخت تابلو استفاده کرد.

عموماً از تابلوهای کامپوزیتی در صنعت تبلیغاتی، خودروسازی، ساختمان‌سازی و همچنین هواپیماسازی و … استفاده می‌شود.

تابلو پلکسی

یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی که برای سردرب فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و … طراحی و ساخته می‌شود و نسبت به تابلوهای دیگر قدمت بیشتری دارد تابلو پلکسی است. این نوع تابلو به‌لحاظ جنس، ساختار و میزان تأثیری که می‌تواند بر روی مشتری داشته باشد هنوز هم به‌عنوان یکی از بهترین تابلوهای تبلیغاتی شناخته می‌شود.

در گذشته هنگام ساخت تابلو پلکسی از ورق‌هایی استفاده می‌کردند که فاقد نورپردازی بود اما در حال حاضر از انواع لامپ‌های نئون برای زیباتر شدن این نوع تابلوها استفاده می‌شود که کمک می‌کنند تا جذابیت بصری این نوع تابلوها افزایش یابد. از انواع مختلف تابلو پلکسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تابلو پلکسی بی‌آلایش
  2. کناره هندی
  3. دوبل
  4. الماسی
  5. تابلو پلکسی ستاره‌ای و کریستالی.

انواع تابلوهای نما کامپوزیت

  • مزایای استفاده از تابلو پلکسی چیست؟

هر یک از انواع تابلوها که امروزه برای سر درب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها ساخته می‌شوند، مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما تابلو پلکسی با توجه به قدمت و انواع مختلفی که دارد با مزایای بسیاری همراه است که همین موضوع سبب پرمخاطب بودن آن شده‌است. در ادامه به بررسی چند نمونه از مزایای این محصول خواهیم پرداخت:

  1. تابلو پلکسی از جنس پلاستیک بوده و از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است به طوری که به‌راحتی تغییر شکل پیدا کرده و می‌توان آن را به شکل دلخواه درآورد.
  2. این تابلوها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که امکان هرگونه نورپردازی برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌است، بنابراین با توجه به قابلیتی که دارد، نور را به‌خوبی از خود عبور داده و بهترین گزینه برای ساخت تابلوهایی به‌شمار می‌آیند که لازم است در هنگام شب، نمای بهتری داشته باشند.
  3. در بین انواع تابلو مانند تابلو چلنیوم و تابلو پلکسی باید گفت تابلوهای پلکسی از هزینه مناسب‌تری برخوردارند و برای کسب‌وکارهای کوچک که قصد معرفی و تبلیغات خود را دارند گزینۀ بسیار مناسبی به‌شمار می‌آید.

تابلو فلکسی

این نوع تابلو نیز یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی به‌شمار می‌آید که بیشتر مشاغل و کسب‌وکارها برای معرفی خود آن را می‌پسندند. با توجه به انواع تابلوهای مختلف ازجمله تابلو چلنیوم و همچنین تابلو پلکسی و تابلو کامپوزیت، در سال‌های اخیر تقاضا برای ساخت تابلو فلکسی افزایش پیدا کرده‌است.

فلکسی یعنی همان متریالی که در ساخت این نوع از تابلوها کاربرد دارد، متریالی است که انعطاف‌پذیری بالایی بهره‌مند است.

بسیاری از افراد آن را شبیه به بنر می‌دانند در حالی که فلکسی برخلاف بنر، نور را از خود عبور می‌دهد و همین ویژگی سبب شده‌است تا تابلوهای فلکسی محبوبیت بالایی در بین کاربران و مشتریان پیدا کنند، به طوری که توانسته‌اند به جایگزین خوبی برای تابلوهای پلاستیکی قدیمی تبدیل شوند.

همچنین با توجه به متریال انعطاف‌پذیری که تابلو فلکسی از آن ساخته می‌شود و همچنین خاصیت روکش ابریشمی و پوشش کوتینگی که برای آن در نظر گرفته شده‌است، می‌توان گفت این محصول در برابر نور خورشید، گردوخاک، باد و رطوبت هوا، از استحکام بالایی برخوردار خواهد بود.

در حال حاضر تابلوهای فلکسی به‌صورت مکعبی، ریلی، سپری و اسکلت فلزی در بازار موجود است که برای روشنایی آن نیز از لامپ‌های فلورسنت یا همان مهتابی استفاده می‌شود. البته در حال حاضر از لامپ‌های ال‌ای‌دی نیز برای این منظور استفاده می‌گردد.

امروزه دو نوع تابلو فلکسی در بازار تولید می‌شود که تابلو فیس و همچنین تابلو تک فریم از انواع آن به‌شمار می‌آید. نوع اول از دو عدد فریم تشکیل شده‌است که در فریم زیرین مهتابی که عاملی برای نورپردازی به شمار می‌آید بر روی ورق گالوانیزه تعبیه شده‌است و در فریم بالایی پارچه قرار می‌گیرد. نوع دوم این دسته از تابلوها از یک فریم تشکیل شده‌است که روی پارچه قرار می‌گیرد و اصولاً برای نورپردازی آن از پرژکتور استفاده می‌شود که این محصول ازلحاظ هزینه هم مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

انواع تابلوهای نما کامپوزیت

جمع‌بندی

در حال حاضر محصولات این صنعت از تنوع بسیار بالایی برخوردار شده‌است که به‌عنوان مثال تابلو چلنیوم، فلکسی و پلکسی و … ازجمله آن‌ها به‌شمار می‌آید و دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است. تنها نکتۀ مهم در این خصوص این است که بهتر است شما به نوع کسب‌وکار خود و نقشی که تابلو برای معرفی آن بازی می‌کند توجه کرده و بودجۀ خود را نیز در انتخاب این محصول در نظر بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟