سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی ، یکی از جذاب‌ ترین و پرطرفدارترین سبک‌ هاست که به عنوان یکی از محبوب‌ ترین سبک‌ های دکوراسیون داخلی در دنیا شناخته می‌ شود. این سبک با استفاده از مواد طبیعی و رنگ‌ های گرم و طبیعی ، یک فضای گرم و دوست‌ داشتنی را به ارمغان می‌ آورد. در این مقاله با این نوع سبک دکوراسیون بیشتر آشنا می شوید.

مواد به کار رفته در سبک روستیک

در طراحی داخلی با سبک روستیک ، موادی مانند چوب ، سنگ، آجر و دیگر مواد طبیعی به کار می روند. در طراحی داخلی با این سبک، استفاده از رنگ‌ های نیمه تیره و طبیعی بسیار مهم است. همچنین ، الگوها و طرح‌ های ساده و طبیعی نیز در این سبک جایگاه خاصی دارند.

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

در سبک روستیک ، الهام گرفته از طبیعت ، احساس صمیمیت و گرما به فضا افزوده می‌ شود. استفاده از مواد طبیعی و مصنوعی با تمرکز بر روی جزئیات ، باعث ایجاد یک فضای دوست‌ داشتنی ، آرام و خانوادگی می‌ شود.

خرید 39 مدل منجوق بسیار زیبا با قیمت مناسب

در طراحی به سبک روستیک ، اشیاء قدیمی و باستانی ، ظروف چینی ، تابلوهای خاص و دیگر وسایل دکوری با ارزش را به کار ببرید. همچنین ، استفاده از چراغ‌ های دیواری ساده و چراغ‌ های طبیعی نیز در این سبک مهم است.

ایجاد آرامش و صمیمیت

طراحی داخلی با سبک روستیک ، با ایجاد یک فضای دوست‌ داشتنی ، آرام و گرم ، احساس صمیمیت و آرامش را به فضای داخلی شما می‌ بخشد. با استفاده از مواد طبیعی ، رنگ‌ های طبیعی و الگوها و طرح‌ های ساده ، یک فضای روستیک و طبیعی را در خانه خود ایجاد کنید که باعث آرامش و خوشبختی شما و افراد درون آن می‌ شود.

فضاهای داخلی با سبک روستیک ، حسی از ارتباط با گذشته را به ارمغان می‌ آورند که نمی‌ توان به سادگی از آن گذشت. آنها فضاهایی طبیعی و یادآور گذشته‌ ی ساده‌ ی ما هستند. در دنیایی که همه چیز مجازی شده است ، سبک روستیک به شجاعت و صراحت ، واقعیت را بیان می‌ کند.

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

ویژگی‌های سبک روستیک

ویژگی‌ های کلی سبک روستیک ، با استفاده از این عناوین خلاصه می شود ؛

استفاده از تیرهایی با برش‌ های ناهموار ؛

بهره گیری از اشکال و فرم‌ های ارگانیک ؛

به کار بردن مصالح قدیمی و هواخورده ؛

پالت رنگ‌ های گرم و خاکی ؛

تغییر کاربری دادن اشیاء ؛

استفاده از پارچه‌های بافتنی ؛

ارتباط با فضاهای بیرونی.

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

تیرهایی با برش های ناهموار در طراحی داخلی روستیک

تیرهایی با برش‌های ناهموار ، یکی از ویژگی‌ های مهم در طراحی داخلی با سبک روستیک است. این تیرها نه تنها فضا را به شکلی متفاوت تعریف می‌ کنند ؛ بلکه به آن روحیه‌ ی روستایی می‌ بخشند، به خصوص اگر تیرها ناهموار و بدون پرداخت باشند. از تیرها برای قاب کردن سقف‌ ها ، شکل دادن درگاه‌ ها ، احاطه کردن شومینه‌ ها و پنجره‌ ها یا خط انداختن در دیوارها استفاده می گردد. همچنین ، از کنده‌های گرد درختان نیز به منزل روحیه‌ ی جذابی می افزاید.

تیرهای ناهموار با دیوارهای صیقلی و صاف، کنتراست جالبی را ایجاد می‌ کنند و استفاده از آن‌ها در کنار یک سطح بافت‌ دار اما هموار ، ایده‌ ی جذابی برای طراحی داخلی با سبک روستیک است.

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

اشکال و فرم های ارگانیک

در سبک روستیک قطعاتی که تولید انبوه می‌ شوند و بیش از حد متناسب هستند ، به کار نمی روند و به جای آن از مبلمان و اشیایی با مقاطع خشن و ناهموار مانند سبدها ، ظرف نان و سینک استفاده می‌ گردد. همچنین ، سطوح براق و صیقلی هم در این سبک به کار رفته تا فضا را متعادل سازند. کابینت‌ ها و شلف‌ های ساده به دکوراسیون داخلی با این سبک جذابیت بخشیده و در عین حال به بیان روحیه‌ ی روستایی کمک می کنند.

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

مصالح قدیمی و هواخورده

در این سبک اتاق‌ ها باید حس تازگی و نو بودن را القا نکنند و سطوح نیز باید اندکی کهنه باشند یا حداقل حالت قدیمی را به خوبی تقلید کنند. استفاده از چوب ترمیم شده ، فلزهای چکش خورده و شیشه‌ های موج دار ، به صورتی که لایه‌ لایه با یکدیگر ترکیب شده‌ اند ، به دکوراسیون داخلی با سبک روستیک جذابیت می بخشد. همچنین ، به کار گیری سینک شیشه‌ ای که درخششی چشمگیر به فضا می‌ دهد ، این سبک را کامل می کند. این شیوه به دکوراسیون داخلی با این سبک حس گرما و صمیمیت می‌ افزاید.

پالت رنگ خاکی

پالت رنگی سبک روستیک شامل رنگ‌ های طبیعی و لطیف از دنیای طبیعی بوده که شامل رنگ‌ های پوست درختان، سنگ و خاک است. رنگ قهوه‌ ای نیز یکی از رنگ‌ های گرمی است که در این سبک معمولا استفاده می‌ شود، اما نباید به این رنگ محدود شد و می‌ توانید رنگ‌ های روشن‌تری نیز در این سبک به کار ببرید. برای مثال ، آبی جین ، قرمز کوکاکولا ، زرد طلایی و فیروزه‌ای کم‌ رنگ جزء این دسته هستند که با فضای روستیک شما هماهنگ شده و به نظر سنتی و آشنا می‌ رسند.

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

تغییر کاربری دادن اشیاء

سطل‌ های قدیمی به عنوان سینک و سبدهای سیمی به عنوان تجهیزات روشنایی و جعبه‌ های چوبی به عنوان راه‌ پله استفاده می شوند. همچنین ، اشیای تغییر کاربری داده شده مانند ظروف قدیمی ، قاب‌ های عکس قدیمی و بطری‌ های قدیمی را می‌ توان به عنوان اشیای دکوراسیون به کار برد. هنرهای بومی مانند قالی‌ های دستبافت ، نقاشی‌ های سنتی و پارچه‌ های قدیمی نیز به سبک روستیک جذابیت بیشتری می دهند.

خرید 39 مدل رحل قرآن زیبا و با کیفیت + قیمت

پارچه های بافتنی

منسوجاتی مانند کرباس ، کتان ، پنبه و پشم ، به خوبی با این سبک هماهنگی داشته و در فضاهای روستیک جایگاه خود را دارند. الگوهای سنتی و بافت‌ های درشت ، به خوبی با این سبک ترکیب شده و از آنها می توانید در دکوراسیون داخلی با سبک روستیک استفاده کنید. لحاف‌ ها نیز یکی از پارچه‌ هایی هستند که در این سبک به کار می روند. آنها را با وصله‌ دوزی‌ های راه‌ راه یا چهل‌ تکه‌ هایی در اندازه‌ های مختلف به روز کنید. همچنین ، پرده‌ های بافتنی و رومیزی‌ های بافتنی نیز به دکوراسیون داخلی با سبک روستیک جذابیت خاصی می دهند.

ارتباط با فضاهای بیرونی

در سبک روستیک ، ارتباط با فضاهای بیرونی بسیار مهم بوده و به دلیل استفاده از رنگ‌ های طبیعی ، فضاهای داخلی به نوعی ادامه فضاهای بیرونی هستند. برای ایجاد تشابه بین فضاهای داخلی و خارجی ، از عناصری مانند تاب ، کنده‌ های نامتقارن و ایوان‌ های سرپوشیده استفاده کنید که مرز بین درون و بیرون را کم‌ رنگ کرده و احساس حس و حال روستیک را به فضاهای داخلی منتقل می‌ کنند.

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

همچنین ، فضای سبز نیز در سبک روستیک بسیار مهم است و باید به گیاهان پرپشت اجازه داده شود تا به طور خودرو رشد کنند و به فضای داخلی زیبایی و شادابی بیشتری ببخشند. ارتباط با فضاهای بیرونی ، به دکوراسیون داخلی با این نوع سبک حس طبیعی و صمیمیت می‌ بخشد.

تصاویر بیشتر:

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

خرید 38 مدل لاستیک موتور سیکلت با کیفیت بالا و قیمت ارزان

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشنایی با انواع رنگ آبی و نحوه استفاده آنها در دکوراسیون داخلی ، آشنایی با بهترین مدل های دکوراسیون داخلی منزل در سال جدید ، انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی حمام ، انواع مکمل رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)