روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

رنگ شکلاتی دکوراسیون شاید در نگاه اول کمی عجیب باشد اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که احتمالا همین حالا هم شما از این تناژ رنگ استفاده کرده اید. از جمله محبوب ترین و برترین ترکیب های رنگی در سال 2022 به شمار می آید. تفاوتی ندارد، می توانید آن را در تمامی بخش های خانه از جمله اتاق نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه و کابینت ها، تخت خواب و اتاق خواب استفاده کنید. البته زیاده روی نکنید که یک تکرار رنگ بی سلیقه و ناهمگون در فضای خانه شما ایجاد شده و موجب کلافگی می گردد.

از طرفی رنگ شکلاتی در خانه حس گرم و فضایی دلنشین دارد که اگر بتوانید آن را با دیگر بخش های خانه خود ست کنید. دقیقا همان چیزی که در این تصاویر می بینید عایدتان می شود؛ در واقع طراحان دکوراسیون به شوخی در این مورد می گویند که کم کالری ترین و بهترین راه برای لذت بردن از شکلات، استفاده از رنگ آن برای تزئین است. مبلمان و دکوراسیون شکلاتی ممکن است در نگاه اول خیلی تیره به نظر برسند اما اگر با کمی رنگ روشن مخلوط شوند می توانند یک فضای بی نهایت دنج برای شما به ارمغان آورند.

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

رنگ شکلاتی دکوراسیون با تمی روشن تر

رنگ های قهوه ای روشن با طرح کتان می توانند به خوبی خودشان را نشان دهند. از رنگ قهوه ای روی دیوار ها استفاده کنید و چند المان کتان و اکسسوری های چرمی با تناژ رنگ پایین تر استفاده کنید. این رنگ باکلاس و لوکس است البته به شرطی که پس از رنگ کردن دیوار به سراغ انتخاب پرده به همین رنگ نیز نروید. برعکس می توانید از پرده ها، کوسن ها و مبلمان قهوه ای روشن در شرایطی استفاده کنید که دیوارتان سفید است. سفید یک رنگ خنثی برای دیوار به حساب می آید و اگر به دقت اجرا شود، می تواند به خوبی جلوه رنگ شکلاتی روشن را برملا کند.

از طرفی می توانید اکسسوری های چوبی و ام دی اف که به رنگ شکلاتی طراحی شده اند را نیز خریداری و در اطراف میز تلویزیون خود قرار دهید. حتی رنگ شکلاتی دکوراسیون ام دی اف نیز یک انتخاب فوق العاده به نظر می آید.

ترکیب زرد و شکلاتی در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی از مهم ترین بخش های خانه شما به حساب می آید اگر مایل به استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون اتاق پذیرایی و نشیمن هستید، بهترین ایده استفاده از رنگ زرد در کنار آن خواهد بود اما چگونه این دو را ترکیب کنید؟ می توانید رنگ مبلمان خود را زرد کم رنگ انتخاب کرده و به جای آن یک قفسه کتاب و میز چوبی ام دی اف به رنگ شکلاتی نیز انتخاب کنید و حتی برعکس این حالت نیز قابل اجراء است.

موضوع مهم این خواهد بود که باید سعی کنید کمی منبع نور خود را تقویت نمایید. معمولا ایده استفاده از لوسترهای مدرن به دلیل نور زیادی که دارند و از طرفی کم مصرف هستند می تواند فوق العاده عالی و خلاقانه باشد. اگر در اتاق نشیمن شومینه دارید، می توانید رنگ بافت چوب اطراف آن را نیز شکلاتی کار کنید. دقت داشته باشید که نباید رنگ کف و پوشش پارکت نیز تیره باشد، تفاوتی ندارد اما پیشنهاد اصلی ما انتخاب رنگی همسو با دیوار خواهد بود. حتی می توانید همان رنگ زردی که برای مبل انتخاب کرده اید را نیز برای خرید یک فرش با تم زرد در نظر بگیرید.

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

انتخاب لوستر برای دکوراسیون شکلاتی

اصل بعدی در انتخاب رنگ شکلاتی دکوراسیون شناخت بهترین نوع لوستر برای این فضا خواهد بود. کمی پیش تر به این موضوع اشاره کردیم که انتخاب لوسترهای مدرن می تواند هوشمدانه باشد، البته اصراری به این موضوع نیست. اما به هر حال اگر می خواهید بر اساس ترند های سال 2022 میلادی پیش بروید، لوسترهای مدرن که شکل حبابی دارند می تواند گزینه خوبی باشند.

اگر مایل به این کار نیستید، می توانید برای اتاق خود از یک لوستر آویز سقفی استفاده کنید. قهوه ای مکمل طلایی و طلایی نیز ی تناژ محبوب برای منابع نور است. از طرفی می توان از کریستال های درخشان در اتاق خوابی با تم قهوه ای استفاده کرد؛ همین طور اگر سرویس خواب شما شکلاتی انتخاب شده است، پیشنهاد ما این خواهد بود که رنگ لوستر را زرد و از مدل های SMD و LED انتخاب کنید.

ترکیب قهوه ای و آبی سرد

رنگ شکلاتی دکوراسیون با ترکیب آبی سرد می تواند حس خنکی و آرامش ایجاد کند. این می تواند به ظاهر اتاق خواب شما حس فوق العاده ای بدهد. در واقع ترکیبی از گرما، سرما، آتش و یخ است. در چنین اتاقی بهتر است که تخت خواب خود را قهوه ای مایل به شکلاتی و دیوارها را آبی کنید. در نظر داشته باشید که آبی حس سلطنتی و اشرافیت نیز منتقل می کند البته احتمالا خودتان هم تصور کرده و متوجه این موضوع شده اید که منطقا آبی  پر رنگ خیلی نمی تواند انتخاب خوب و هوشمندی باشد. برعکس می توانید از رنگ های آبی آسمانی و یا آبی روشن و یا حتی فیروزه ای استفاده کنید. از طرفی حتی می توانید چند آباژور هم در اطراف تخت خواب خود قرار دهید تا مشکل کم نور بودن محیط برای مواقعی که مطالعه می کنید برطرف شود. چند تابلوی کوچک و مینیمال زیبا می تواند این دیزاین مدرن شما را از هر نظر تکمیل کند.

خرید 39 مدل کفش کوهنوردی هامتو بسیار سبک و راحت

اگر هم در مورد این تغییر رنگ کمی دچار اضطراب شده اید و حس می کنید خواب آرامی نخواهید داشت، پیشنهاد ویژه ما این است که از پرده های روشن استفاده نموده و سعی کنید حاشیه های دیوار را سفید و یا تمی نزدیک به وانیلی و کرم رنگ کنید. مطابق چیزی که در تصویر می بینید، این تلفیق رنگ حس فوق العاده ای منتقل می کند و با بسیاری از سلیقه ها نیز سازگار است.

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

چرم شکلاتی در آپارتمان های پرنور

مطابق استانداردهایی که برای رنگ شکلاتی دکوراسیون معمولا مورد استفاده قرار می گیرد، بهره گیری از ساختار چرم برنزه یا شکلاتی برنزه است که می تواند یک گزینه فوق العاده برای آپارتمان های پرنور باشد. اگر در طول روز شدت نور محیط خانه شما آنقدر زیاد است که گاهی احساس سردرد می کنید، پیشنهاد می کنیم که از تم چرم شکلاتی استفاده کنید. این رنگ تا حد نیاز می تواند محیط را تیره کند. کاناپه بدون شک مرکز هر اتاق نشیمن است و اغلا اولین جایی است که ما برای نشستن انتخاب می کنیم.

یک کاناپه با طرح چرم قهوه ای در یک طراحی مدرن می تواند تعادل بین شدت نور زیاد و فضای تاریک را برقرار کند. اگر به دنبال روش های کلیشه ای برای ست کردن و طراحی دکوراسیون نیستید، حتما روی این ایده یک حساب ویژه باز کنید. همین طور اگر این امکان را دارید روی دیوار هم از طبقه ها و کمد های ام دی اف استفاده کنید که یا رنگ قهوه ای و یا شکلاتی سوخته هستند؛ می تواند کمی از شدت نوری که از پنجره به داخل اتاق نشیمن شما می تابد کم کند.

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

از شکلاتی به عنوان متضاد با سفید روشن استفاده کنید

ایده کلیدی و منحصر به فرد بعدی برای استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون بهره گیری از رنگ دیوار سفید یا لوستر و مبل به این رنگ و دیوار شکلاتی است. یکی از بزرگ ترین طراحان داخلی اروپایی و بنیان گذار یکی از مشهور ترین مجله های مد در این مورد می گوید: همیشه رنگ شکلاتی به یک خنثی کننده نیاز دارد بخصوص اگر بخواهیم فضای چوبی درون اتاق نشیمن را بیشتر به نمایش بگذاریم و حس واقعی یک خانه مدرن را بروز دهیم به سراغ رنگ دیوار روشن و وانیلی می رویم.

28 مدل روبالشی های شیک مخصوص تخت خواب + عکس و قیمت

امروزه مبل های بافت دار و طرح هایی که بر اساس ساختار کلاسیک و روستایی خلق شده اند بیشتر در این سبک دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند. چینش پیانویی یا پله ای نیز ایده خلاقانه دیگری است که شما می توانید در این سبک دیزاین از آن استفاده کنید. مثلا یک بخش از اتاق نشیمن خود را قهوه ای و شکلاتی و تکه دیگر را سفید کنید. اگر کاشی ها سفید است، مبلمان را شکلاتی انتخاب نمایید. اگر دیوار روشن است به سراغ فرش قهوه ای یا شکلاتی سوخته بروید.

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

استفاده از تناژ رنگ شکلاتی در دکوراسیون آشپزخانه

تاکنون هرچه در مورد رنگ شکلاتی در دکوراسیون خوانده اید را فراموش کنید، این تم می تواند یک انتخاب فوق العاده برای محیط آشپزخانه شما باشد. می توانید در پوشش بخش های مختلف پنجره و ورودی، چهارپایه ها، میزغذاخوری، جزیره و کانتر از این رنگ استفاده کنید و حتی قابل اجراء در کف پوش و کابینت است. البته باز هم پیشنهاد می کنیم که هیجان زده عمل نکرده و در استفاده از این رنگ زیاده روی نکنید.

البته که بهره گیری مداوم از یک رنگ می تواند کسل کننده باشد. باز هم ترکیب رنگ های روشن مانند سفید یخی و صورتی با رنگ شکلاتی می تواند این مشکل را تا حد زیادی کنترل کند. به عنوان منبع نور می توانید از ال ای دی های تو کار هم برای کابینت، روی جزیره و یا سقف استفاده کنید. این انتخاب می تواند یک ساختار مدرن فوق العاده برای آشپزخانه منزل شما به ارمغان آورد.

تصاویر بیشتر :

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

لیست قیمت 41 مدل بهترین صافی چای و تفاله گیر چای + خرید

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

روش های خلاقانه استفاده از رنگ شکلاتی دکوراسیون

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشنایی با بهترین رنگ برای اتاق کودک و نوزاد ، آشنایی با دکوراسیون خانه با رنگ روشن و شاد به روشی بسیار ساده ، آموزش رنگ آمیزی دیوار با طرح های امروزی و مدرن ، اضافه کردن رنگ های متفاوت در آشپزخانه با استفاده از لوازم قفسه و شلف ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)