تراز لیزری ابزاری برای اندازه گیری میلی متری

انجام کارهای صنعتی و فعالیت در کارگاه یا کارخانه نیازمند ابزارهای اندازه گیری دقیق است. با اندازه گیری دقیق زمانی که گستره فعالیت‌های شما وسیع‌تر می‌شود، تغییرات و خطاهای به‌ظاهر کوچک در اندازه گیری قطعات و یا پایش وضعیت کیفی ابزارآلات، می‌تواند منجر به بروز ایرادات بزرگ و یا حتی خرابی های وسیع در محصولات نهایی و هم‌چنین وارد کردن خسارات جانی و مالی بشود؛ در نتیجه هدف از ساخت لوازم اندازه گیری دقیق، کاهش قابل‌توجه خطاهای احتمالی است. تا کیفیت و بازدهی کار را افزایش دهد.

اندازه گیری فرایند بدست آوردن مقدار یک شیء نسبت به یک استاندارد مورد توافق است. اندازه‌گیری مسافت با مترهای معمولی محدودیت‌های زیادی برای کاربر ایجاد می‌کند؛ از سویی دیگر این گونه اندازه‌ها دقت بالایی ندارند که این موضوع می‌تواند به‌دلیل دخالت بیش‌از حد انسان در اندازه‌گیری باشد. برای اندازه‌گیری با این مترها حتما فرد باید نوار متر را به محل مورد نظر ببرد که این کار برای مکان‌های مرتفع و دور از دسترس امکان‌پذیر نیست. برای از میان برداشتن این موانع بهتر است از مترها و  تراز لیزری استفاده کرد. یکی از دغدغه های همیشگی در کارگاه ها و انواع محیط ها اندازه گیری دقیق و محاسبه برای ساخت محصولات است که با وجود ابزارهای اندازه گیری این امر محقق شده است.

تراز لیزری ابزاری برای اندازه گیری میلی متری

تراز لیزری

یکی از مهم‌ترین ابزار  اندازه گیری برای ایجاد شیب، سنجش، تراز و عمود کردن سطوح بر هم‌ تراز لیزری است. این ابزار هم مانند متر لیزری به علت سرعت و دقت عمل بالا، کار را آسان کرده و در نتیجه از پرکاربردترین ابزار آلات در عملیات عمرانی و ساخت و ساز به شمار می‌رود.

نحوه کار تراز لیزری به این صورت است که پرتوهایی به صورت اشعه‌ی لیزر از دستگاه خارج شده و سه خط تراز عمود بر هم را ایجاد کرده که یکی به صورت عمود و دو خط دیگر در راستای افق ایجاد شده و زاویه‌ی 90 درجه را شکل می‌دهند. تراز لیزری 4 نقطه شاقولی در محل اتصال دو خط عمود و خط افق و نقطه‌ای در پایین دستگاه ایجاد می‌کند. البته در صورت نیاز این دستگاه توانایی نمایش هر یک از خطوط را به صورت جداگانه دارد.

با استفاده از تراز لیزری درصد خطا و هزینه‌‌ها به صورت چشم گیری کاهش پیدا کرده و سرعت و دقت کار بسیار بالا می‌رود. تراز لیزری انواع مختلفی دارد که براساس نوع و کاربرد می‌توان یکی از انواع آن را انتخاب کرد؛  تراز لیزری نقطه‌ای، خطی، ترکیبی و چرخشی همگی از انواع تراز لیزری هستند.

از پر فروش‌ترین انواع تراز لیزری نیز می‌توان به بوش، رونیکس، دی سی ای و … اشاره کرد.

تراز لیزری ابزاری برای اندازه گیری میلی متری

متر لیزری

اولین قدم در هر پروژه‌ای اندازه‌ گیری دقیق است؛ اهمیت این موضوع به قدری است که یک خطای بسیار کوچک و ناچیز می‌تواند یک پروژه بزرگ و مهم را بی‌ثمر کند. روش‌ها و مقیاس‌های مختلفی برای اندازه‌ گیری وجود دارد که یکی از این ابزارهای بسیار دقیق و مهم متر لیزری است.

متر لیزری وسیله‌ای برای اندازه ‌گیری دقیق فاصله است که این کار را به وسیله عدسی و پرتو لیزر انجام می‌دهد؛ به عبارتی دیگر زمان بین تابش و بازتاب نور را اندازه گیری کرده و به فاصله تبدیل می‌کند. کار کردن با این ابزار بسیار ساده بوده و همین کاربری آسان در کنار دیگر ویژگی‌هایی مانند سرعت و دقت بالا، محاسبه میانگین بیشترین و کمترین فاصله میان دو نقطه با اندازه گیری بیشترین و کم‌ترین فاصله اندازه گیری آن را به ابزاری ضروری تبدیل کرده است.

 متر لیزری انواع مختلفی دارد که بسته به نوع نیاز و کاربرد می‌توان یکی از انواع آن را انتخاب و خریداری کرد. بیشتر مترهای لیزری قابلیت محاسبه فاصله، مساحت، محیط و انواع محاسبات فیثاغورث را دارند اما انواع پیشرفته آن‌ها امکان محاسبات پیچیده‌تری مانند اندازه‌ گیری چند مرحله‌ای، فضاهای چند وجهی، محاسبات غیر مستقیم، اندازه گیری زاویه، دوربین با قابلیت ذخیره سازی تصاویر، پایه‌ی هوشمند، امکان ارتباط از طریق بلوتوث و وایرلس با استفاده از برنامه‌های مخصوص روی تلفن‌های هوشمند را دارد.

این ابزار کوچک کاربردهای مختلفی دارد؛ از متر لیزری در نقشه‌برداری کوچک تا اندازه‌گیری‌های دقیق‌ در سطحی وسیع و پروژه‌های بزرگ صنعتی استفاده می‌شود. از پر فروش‌ترین انواع متر لیزری می‌توان به متر لیزری بوش، رونیکس، دی سی ای و … اشاره کرد.

خرید مطمئن با سازوکار

ابزارهای اندازه گیری در صنعت و کارهای فنی همیشه از ملزومات بوده و هر شخصی که در این حوزه فعالیت دارد نیازمند ابزارهای اندازه گیری است. فروشگاه سازوکار https://sazokar.com/ با در نظر گرفتن نیاز مشتریان در حوزه صنعت توانسته بهترین راه حل های موجود برای انجام خرید اینترنتی تخصصی را فراهم کند. جدول مشخصات تخصصی و تصاویر محصولات می تواند به انتخاب شما بسیار کمک کند. امنیت خرید و خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده در سازوکار همیشه توانسته پایبند به خریداران اینترنتی باشد. مزایایی مانند ارسال رایگان، ضمانت بازگشت کالا در 7 روز و ضمانت اصالت و سلامت کالا بهره مند شوید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟