نکته های لازم در انتخاب تشک مناسب

خواب روی تشک

مسلما به دلیل تنوع بالای تشک ها در بازار انتخاب تشک مناسب کار دشواری است. اما اگر بدانیم یک تشک خوب باید چه مزایایی داشته باشد، به راحتی می توانیم تشک مناسب خود را انتخاب و خریداری نماییم. پس کسب اطلاعات لازم درمورد تشک خوب، پیش از خرید لازم و ضروری است.

همیشه انتخاب تشک مناسب برای افراد ی که به دنبال خرید تشک هستند، بسیار دشوار است. از یک طرف انواع برند ها و مارک های تولید تشک، از طرفی مزایای بسیار زیادی که هر شرکت برای تشک های تولیدی خود بیان می کند.

بیش از ۸۰ درصد از افراد در زمان خرید و انتخاب تشک مناسب ترجیح می دهند ۲ دقیقه بر روی تشک بخوابند. اگر بر روی تشک احساس راحتی نمودند اقدام به خرید می کنند. اما ایا این روش می تواند به شما کمکی کند؟ بهتر است بگوییم اگر در مورد تشک ها اطلاعات بالایی داشتید دیگر لازم نبود بر روی آن بخوابید تا تشک مناسب خودتان را انتخاب کنید.

نکته های لازم در انتخاب تشک مناسب

نکات بسیاری مهمی که در حین خرید تشک یک نفره مناسب باید به آن توجه نمایید، را همیشه پیش از خرید تشک بررسی کنید. در زمان انتخاب تشک مناسب همیشه به یاد داشته باشید که کیفیت و مواد اولیه ای باید چگونه باشد.

از طرف دیگر تشک یک نفره مناسب باید بگونه ای ساخته شود که برای هر فردی با هر وزنی متناسب باشد. تعادل داشتن تشک در حین خواب بسیار مهم است. این که چه فنری در تخت به کار رفته و از چه موادی برای آن استفاده شده است تا بتواند وزن شما را تحمل کند، باید بررسی شود.

اجزای تشکیل دهنده انواع تشک های خواب

تشک ها معمولا از اجزای مختلفی ساخته می شوند. یکی از اجزای مهم هر تشک، لایه نگهدارنده ی تشک است. این لایه ها بر روی فنرهایی که درون تشکر استفاده می شود قرار می گیرند. تشک هایی که از قیمت پایین تری برخوردار هستند اصولا از لایه های نگهدارنده ی بازیافتی استفاده می کنند.

اما لایه نگهدارنده در انتخاب تشک مناسب باید از پشم، پنبه و یا مواد با کیفیت دیگر باشد. اگر لایه ی تشک شما از پشم یا پنبه و … نباشد می تواند شما را دچار بیماری و مشکلات بسیاری نماید.

لایه ی تاج تشک یکی دیگر از اجزا تشکیل دهنده تشک های خواب می باشد. این لایه به هیچ عنوان نباید از لایه زیرین خود سفت تر باشد و یا از لایه های بالاتر از خود نرم تر باشد. لایه های تاج تشک اصولا از ترکیبات متفاوتی برخوردار هستند.

بخش انتهایی لایه راحتی تشک است. این لایه اولین لایه بر روی تشک است. اصولا مردم برای انتخاب تشک مناسب به این لایه توجه بسیاری دارند. زیرا تنها لایه ای است که توجه مصرف کنندگان را جلب می نماید.

اگر یکی تشک دارای لایه راحتی با کیفیت باشد می تواند به راحتی نظر مشتری را به خود جلب نماید. اما این که در لایه های زیرین تخت چه لایه هایی به کار رفته است را تنها در صورتی می توانید متوجه شوید که تشک را باز کنید.

تشک ها تاثیر زیادی بر سلامتی انسان دارند. زیرا وقتی در حال استراحت هستید اگر در محلی نامناسب بخوابید، ممکن است دچار درد گردن، درد در کمر و عضلات شوید. پس انتخاب تشک دونفره یا تک نفره مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

مموری فوم تشک ها باید از چه نوعی باشند؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مموری فوم های جدیدی به بازار عرضه شده است که فروشندگان زیادی آن ها را به کسانی که قصد خرید تشک دارند پیشنهاد می کنند. اگر قصد خرید تشک یک نفره یا تشک دونفره را دارید و می خواهید مموری فوم را انتخاب کنید باید بدانید کدام تشک مموری فوم برای شما مناسب است؟

نکته های لازم در انتخاب تشک مناسب

سفتی

مشخصه ای که میبزان سفتی مموری فوم را مشخص می کند و در خرید تشک می تواند به شما کمک کند ILD می باشد. یک تشک رویا مموری فوم می تواند مثل یک سنگ سفت و یا مثل پر نرم باشد به همین دلیل باید با توجه به وزن افراد سفتی و نرمی آن تعیین گردد. معمولا لایه بالایی این تشک ها نرم و لایه های زیرین سفت تر هستند. این نوع ساخت تشک به دلیل استفاده افراد سنگین وزن به وجود آمده است چون اگر لایه ی زیرین نرم باشد وزن بالای این افراد باعث ایجاد برآمدگی در تشک و در نتیجه آسیب به ستون فقرات می شود.

کسانی که عادت دارند به پهلو بخوابند نقاط فشار بیشتری نسبت به افرادی که عادت دارند به پشت بخوابند وارد می کنند به همین دلیل برای خرید تشک رویا مموری فوم باید به شیوه ی خوابیدنتان نیز توجه کنید.

وزن

وزن تشک های موری فوم روی قدرت و ماندگاری آن تاثیر بسیاری دارد. وزن این تشک ها می تواند از یک تا هفت پوند بر فوت مربع باشد. بیشتر مردم و فروشندگان وزن استاندارد برای ماندگاری بهتر تشک رویا یک نفره را 5 پوند بر فوت مربع می دانند اما شرکت های تولید کننده امروزه محصولاتی که وزن کمتری دارند را با ضمانتنامه ی بالاتری ارائه می دهند.

سوالی که پیش می آید این است که آیا علم و تکنولوژی آنقدری پیشرفت کرده که بتوانند تشک های سبک وزن را با کیفیت عالی به مردم ارائه دهند یا فقط به خاطر فروش محضولات خود ضمانتنامه بالاتری را برای آن ها ارائه می دهند؟ برای پاسخ به این سوال باید منتظر ماند تا افرادی که آن ها را خریداری می کنند نظرشان را بگویند.

انعطاف پذیری فوم

یکی از عوامل بسیار موثر در خرید تشک یک نفره یا دونفره مموری فوم میزان انعطاف پذیری آن است. امروزه تشک های هیبریدی تولید می شوند که وقتی شخص روی آن می خوابد در اولین لایه فرو می رود و لایه دوم شخص را به حالت اولیه باز می گرداند.

فوم های سازگار با محیط زیست

زمانی که قصد خرید تشک یک نفره مموری فوم را دارید باید توجه کنید که رایحه شیمیایی نداشته باشند چون ممکن است به آن حساسیت داشته باشید یا برایتان خوشایند نباشد. امروزه خیلی از شرکت های تولید کننده ی این تشک ها برای حل این مشکل راه هایی را پیدا کرده اند که طبق گفته خودشان این تشک های جدید با محیط زیست سازگار هستند و باعث ایجاد هیچ گاز و رایحه ای نمی شوند.

نکته های لازم در انتخاب تشک مناسب

لایه ها

اکثر مموری فوم ها بیشتر از دو لایه دارند و هر لایه وظایف متفاوتی را به عهده دارد. هر چقدر تعداد لایه های یک تشک دونفره مموری فوم بیشتر باشد احتمال فرو رفتن و گود شدن تشک بعد از گذشت مدتی کمر می شود. اگر تعداد لایه های سفت تشک زیاد باشد باعث می شود تشک بیش از حد سفت باشد و یا تشک گود شود. هم چنین اگر لایه های نرم زیاد باشند باعث کم شدن استقامت و فرو رفتن تشک خواهد شد.

ضمانتنامه

همانگونه که بالاتر اشاره کردیم تشک هایی که وزن و تراکم بیشتری دارند ماندگارتر هستند اما نکته ای که در آن ها مهم است کیفیت و انعطاف پذیری می باشد. شرکت ها و کمپانی های تولید کننده ی تشک که با تجربه هستند محصولات تولیدی خود را به مدت بیشتری ضمانت می کنند که بسیار خوب است اما زمان خرید با به چیزهایی که تحت پوشش ضمانتنامه قرار می گیرند نیز توجه داشته باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟