کاربردی ترین یراق آلات آشپزخانه را بشناسید!

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی یراق آلات متفاوتی طراحی و تولید شده است که علاوه بر کارایی باعث زیبایی دکوراسیون آشپزخانه نیز می شود . در این قسمت به معرفی کاربردی ترین یراق آلات کابینت آشپزخانه می پردازیم .

کاربردی ترین یراق آلات کابینت عبارتند از : دستگیره کابینت آشپزخانه  ریل کشو کابینت و جک کابینت

دستگیره کابینت آشپزخانه دارای مدل های متفاوتی از قبیل روکار و توکار و شاخه ای می باشد .

دستگیره روکار : این مدل از دستگیره ها از گذشته تا به امروز کاربردی بوده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است . دستگیره های روکار انواع مختلف از قبیل تک پیچ و دو پیچ و رنگهای متفاوتی همچون نقره ای ، طلایی ، سفید و ….. و سایز های مختلفی دارند که بنا به سلیقه و طراحی دکوراسیون آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد .

دستگیره توکار : این مدل از دستگیره ها به نسبت دستگیره های روکار کاربرد کمتری دارند واکثرا در جاهای خاص که امکان نصب دستگیره روکار نباشد نصب می شود .

دستگیره متری یا شاخه ای : این مدل دستگیره ها چند سالی است که در طراحی های کابینت آشپزخانه استفاده می شود و ظاهری مدرن به کابینت ها می دهد . نصب دستگیره های متری به این صورت می باشد که در لبه درب کابینت نصب می شود و در رنگهای طلایی ، مشکی ، نقره ای و زیتونی موجود می باشد .

ریل کشو کابینت یک نمونه دیگر از یراق آلات کاربردی کابینت آشپزخانه به حساب می آید که انواع مختلفی دارد و در این قسمت به معرفی چند نمونه از آن می پردازیم .

ریل غلتکی : ریل غلتکی یا همان ریل ساده که در گذشته در کابینت آشپزخانه به کار می رفت و تحمل وزن زیادی را نداشت .

ریل ساچمه ای : یک نمونه از ریل های کشو کابینت آشپزخانه ریل ساچمه ای می باشد که در اکثر آشپزخانه ها از این نوع ریل استفاده می شود . این نوع ریل به دلیل قیمت و کارایی مناسب مورد توجه کاربران قرار می گیرد . این نوع ریل دارای دو نوع دوتکه و سه تکه نیز می باشد .

ریل تاندم : یکی دیگر از انواع ریل ها ریل تاندم می باشد که به دلیل تحمل وزن بین 30 تا 50 کیلوگرم در کشو های آشپزخانه کاربرد بسزایی دارد . این ریل ها بسیار نرم بوده و آرام بند می باشد .

ریل های تاندم دارای نمونه های مختلفی می باشد . چند نمونه از این نوع ریل ها با بدنه فلزی ، MDF  و شیشه می باشد .

ریل تاندم با بدنه شیشه ای و نور LED در بدنه کشو بسیار جذاب و مدرن می باشد .

ریل بلوم : این نوع ریل به مراتب از ریل های ساچمه ای و تاندم مقاوم تر بوده و تا 50 کیلوگرم بار را تحمل می کند و دارای کفی MDF می باشد .

همانطور که می دانید درب های کابینت به صورت افقی باز می شوند . اگر بخواهیم درب ها به صورت عمودی باز شوند باید از جک کابینت استفاده کنیم . جک کابینت یکی دیگر از یراق آلات کاربردی کابینت می باشد که دارای انواع مختلف می باشد .

در این قسمت به معرفی انواع این جک ها می پردازیم .

جک پمپی : میله ای ایست که نیمی از آن فلزی است که در آن پمپ هیدرولیک وجود دارد . این نوع جک ها قابلیت تحمل وزن به مقدار 80 تا 120 نیوتن را دارند . یکی دیگر از قابلیت های این جک اشغال فضای کم می باشد و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد .

جک ساعتی : یکی دیگر از انواع جک کابینت جک ساعتی می باشد . این نوع جک اغلب در کابینت و جاکفشی استفاده می شود و بهترین جای استفاده از این جک در کابینت بالای یخچال و یا کابینت بالای سینک می باشد . یکی از ویژگی های این جک کابینت نصب آن در راست یا چپ بدنه می باشد و اغلب در کابینت هایی که ارتفاع کمی دارند کاربرد دارد .

جک اتوبوسی : این نوع جک به دلیل نحوه عملکرد به جک آسانسوری نیز معروف می باشد . عملکرد این جک به این صورت می باشد که پس از باز شدن به سمت بالا و مانند آسانسور حرکت  می کند . یکی از ویژگی های این جک بی صدا و نرم بودن آن می باشد .

جک اونتوس : در جاهایی از آشپزخانه که کاربر بخواهد دو درب کابینت به صورت عمودی و با هم باز شوند از جک اونتوس استفاده می کنند . این جک بسیار نرم بوده و حالت آرام بند دارد .

یراق آلات گستردگی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل برای تهیه آنها نیاز است تا از مرجعی معتبر و مناسب اقدام به خرید نمایید از این رو فروشگاه ایما یراق،یکی از بزگترین فروشگاه های یراق آلات ایران می باشد که در شرق تهران واقع است و می توانید تمامی یراق آلات کابینت آشپزخانه خود را از این فروشگاه تهیه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟