پارکت لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

یک شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی در تهران هم‌اکنون در روزهای شلوغ کاری خود به سر می‌برد چراکه به ما‌های پایانی سال که نزدیک می‌شویم ممکن است شما نیز به سرتان بزند که دستی به سر روی خانه کشیده و به نوعی آن را بازسازی کنید. پارکت لمینت یکی از محبوب‌ترین محصولات مربوط به دکوراسیون داخلی است که برای پوشش کف ساختمان‌ها استفاده می‌شود و اغلب افراد حین بازسازی خانه‌های قدیمی خود ترجیح می‌دهند از این پارکت‌ها استفاده کنند.

طراحی دکوراسیون پذیرایی یا آشپزخانه امری تخصصی بوده و به تجربه بالایی نیاز دارد به همین خاطر بهتر است برای طراحی دکوراسیون یا خرید محصولات دکوراتیو چون پارکت‌ های لمینت از یک شرکت معماری و دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. پارکت‌های لمینت ممکن است با پارکت چوبی اشتباه گرفته شوند. توجه داشته باشید که پارکت چوبی از جنس چوب است اما لمینت‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست از جنس چند متریال مختلف هستند که به صورت لایه لایه بر روی هم قرار گرفته‌اند.

پارکت لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب‌ها و حتی مکان‌های اداری می‌توان از این پارکت‌ها استفاده کرد چراکه این نوع پارکت از 4 لایه تشکیل شده است که همین موضوع موجب افزایش مقاومت آن شده و این پارکت‌ها را برای استفاده در مکان‌های مختلف مناسب کرده است. برای آشنایی با بهترین طراحان داخلی ایران و معروفترین شرکت دکوراسیون داخلی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از پارکت لمینت در دکوراسیون پذیرایی

این نوع از پارکت‌ها ویژگی‌های مثبت زیادی دارند که آن‌ها را میان سایر افراد محبوب کرده است. مزیت بزرگ پارکت نسبت به سنگ یا سرامیک و کاشی، ظاهر زیباتر آن‌ها است. سنگ و سرامیک به دلیل خاصیت ساختاری که دارند، موجب سردتر شدن خانه می‌شوند اما اگر می‌خواهید طراحی دکوراسیون منزلتان را به گونه‌ای انجام دهید که محیط خانه گرم و صمیمی‌تر به نظر برسد، می‌توانید از المان چوب در طراحی دکوراسیون کمک بگیرید.

پارکت لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

با توجه به قیمت بالای پارکت‌های چوبی و آسیب پذیرتر بودن آن‌ها، پوشش کف توسط پارکت لمینت ایده مناسب‌تری به نظر می‌رسد. علاوه بر ظاهر مناسب، قیمت پارکت لمینت نیز در میان دیگر انواع کفپوش مناسب‌تر است. از دیگر مزیت‌های خرید پارکت لمینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در طرح، رنگ و مدل‌های مختلف تولید می‌شود.
  • در برابر خط و خش و ضربه مقاومت بالایی دارد.
  • به دلیل دارا بودن قابلیت بازیافت، دوستدار طبیعت است.
  • فرایند نصب و آماده سازی آن ساده است.
  • امکان جابه‌جایی، انتقال و نصب در محل دیگری را دارد.
  • پارکت‌ها به صورت نر و ماده در یکدیگر قفل می‌شوند به همین خاطر برای نصب آن‌ها نیازی به استفاده از چسب و آسیب رساندن به کف ساختمان نیست.
  • این پارکت‌ها در مقایسه با پارکت‌های چوبی در برابر آب، رطوبت و گرد و غبار مقاوم‌تر هستند.

معایب استفاده از پارکت لمینت چیست؟

پارکت لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر برای طراحی دکوراسیون اداری یا منزل خود از یک شرکت معماری و دکوراسیون داخلی کمک بگیرید، حین انتخاب کفپوش‌ها، دیوارپوش‌ها و… حتما علاوه بر مزایا، شما را از معایب آن‌ها نیز مطلع می‌کنند. برای مثال یکی از معایب پارکت های لمینت ضد آب نبودن آن‌هاست. اگرچه این پارکت‌ها در برابر آب و رطوبت مقاومت کافی دارند، اما این بدین معنی نیست که کاملا ضد آب باشند. از طرفی دیگر سالم ماندن پارکت‌ها در طول زمان نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد.

جنس لایه‌های پارکت لمینت

همان‌طور که ابتدای مقاله خواندید، پارکت‌ها از چند لایه تشکیل شده‌اند. لایه اول نوعی سرامیک کاغذی است. این متریال کاملا ضد آب است و به آب اجازه نفوذ نمی‌دهد. بر روی این لایه را لایه‌ای دیگر از جنس mdf یا hdf می‌پوشاند. این لایه اصلی و مغزی پارکت لمینت است. این لایه ضد آب نیست به همین خاطر در میان دو لایه دیگر که در مقابل نفوذ آب مقاوم‌تر هستند قرار می‌گیرد.

پارکت لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

سومین لایه نوعی کاغذ دکوراتیو است که بر روی لایه ام دی اف کشیده شده و ظاهر اصلی پارکت را تعیین می‌کند. این کاغذ در انواع طرح و رنگ وجود دارد که شما می‌توانید به سلیقه خود انتخاب کنید. لایه آخر که لایه اصلی پارکت محسوب شده، از جنس پلی یورتان انتخاب می‌شود. علت استفاده از پلی یورتان به عنوان لایه رویه مقاوم بودن آن است. بنابراین می‌توان گفت لایه رویی پارکت‌های لمینت تا حدود زیادی ضد خش، ضد ضربه و ضد آب هستند.

آیا کاربری پارکت‌‎های لمینت متفاوت است؟

اگر قصد داشته کف ساختمان خود را با پارکت پوشش دهید و برای اینکار از بهترین طراحان داخلی ایران کمک بگیرید، حتما از شما خواهند پرسید که این پارکت لمینت قرار است در کجا نصب شود. لایه رویی پارکت لمینت یا همان لایه‌ای که از جنس پلی یورتان است، در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود. تغییر ضخامت این لایه موجب تغییر کاربری‌های آن خواد شد.

برای مثال ضخامت پارکتی که قرار است در دکوراسیون پذیرایی از آن استفاده شود ممکن است با ضخامت مورد نیاز برای دکوراسیون آشپزخانه متفاوت باشد. توصیه می‌شود پیش از اقدام به خرید این پارکت‌ها، حتما با بهترین شرکت دکوراسیون داخلی در تهران مشورت کنید.

پارکت چوبی بخریم یا لمینت؟

پارکت لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از چالش‌هایی که ممکن است با آن مواجه شوید، انتخاب از میان پارکت‌های چوبی و لمینت است. همان‌طور که گفته شد لمینت‌ها نسبت به انواع پارکت‌های چوبی مزایای بیشتری دارند اما اگر می‌خواهید کفپوش منزل یا محل کارتان ظاهر خیلی لوکس‌تری داشته باشد، می‌توانید از پارکت‌های تمام چوب استفاده کنید. البته که تشخیص این دو از یکدیگر به لحاظ ظاهری برای افراد چندان راحت نیست و می‌توانید با پرداخت هزینه کمتری در ازای خرید پارکت لمینت، به خوبی از چوب در دکوراسیون داخلی استفاده کنید چراکه لمینت‌ها مقرون به صرفه‌تر از پارکت‌های چوبی هستند.

خرید پارکت لمینت از شرکت معماری و دکوراسیون داخلی

بسیاری از شرکت‌هایی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی در تهران فعالیت می‌کنند، در کنار این شرکت و فعالیت‌های اجرایی، خود فروشگاهی نیز برای فروش محصولات دکوراتیو دارند. اگر قصد دارید کار طراحی دکوراسیون منزل خود را به افراد متخصص بسپارید، ابتدا باید اسامی شرکت های دکوراسیون داخلی را لیست کنید و سپس بهترین شرکت دکوراسیون داخلی تهران را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟