بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه مدرن + مدل و عکس

طراحی داخلی قسمت های مختلف منازل مثل طراحی دکوراسیون آشپزخانه و همچنین طراحی دکوراسیون اتاق خواب ها یا اتاق نشیمن و پذیرایی مدت هاست که جز مسائل مهم برای خیلی از خانواده ها بوده است و علی الخصوص خانم های خانه دار که بیشتر وقت خود را در این محیط می گذرانند تمایل دارند همه چیز به بهترین نحو ممکن انجام شود و چون بیشتر آشپزخانه های خانه های امروزی اپن هست و از قسمت های مختلف خانه به داخل آشپزخانه دید دارند چیدمان دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها می تواند در زیبایی کلی منزل تاثیر گذار باشد و اگر دکوراسیون آشپزخانه را به بهترین نحو انجام دهید می توانید یک دکوراسیون چشمگیر و جذاب در خانه داشته باشید که هر بیننده ای را محصور خود کند.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه مدرن + مدل و عکس

اما برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید نکاتی را در نظر بگیرید که با رعایت آن ها حتما می توانید بهترین طراحی دکوراسیون آشپزخانه را در منزل خود داشته باشید. در ادامه به برخی از نکاتی که لازم است برای این طراحی در نظر داشته باشید اشاره می کنیم و قطعاً شما با سلیقه ای که دارید به همراه رعایت این نکات می توانید بهترین و زیباترین دکوراسیون را در آشپزخانه ی منزل خود داشته باشید. پس با ما همراه باشید و تا انتهای مطلب ما را دنبال کنید.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه مدرن + مدل و عکس

کابینت آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه یکی از مهم ترین فاکتور ها در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه ها می باشند و برای انتخاب کابینت آشپزخانه باید چند نکته را مد نظر قرار دهید. اول اینکه باید سبک کابینت ‌ها با سبک کلیه دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگی داشته باشد و هر سبکی که در خانه خود پیاده کرده اید باید کابینت ها را هم با همان سبک خریداری کنید. مثلا اگر سبک کلاسیک و سلطنتی و اشرافی را در خانه خود دارید پیشنهاد می‌کنیم که کابینت هایی هم که خریداری می کنید با این سبک هماهنگی داشته باشند تا این زیبایی یک دست و جذاب تر شود و اگر تم خانه مدرن و ساده است از کابینت های مناسب آن استفاده کنید و زرق و برق را کنار بگذارید.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه مدرن + مدل و عکس

مدل کابینت آشپزخانه

کابینت ها انواع مختلفی دارند و از جنس های مختلفی طراحی و تولید شده اند و شما می توانید با توجه به میزان بودجه ‌ای که در اختیار دارید و همچنین فضای در دسترس و اهدافی که دنبال می کنید انواع کابینت مشخصی که مورد نیاز فضای شما هست را داشته باشد و برای منزل خود بهترین گزینه را خریداری کنید.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه مدرن + مدل و عکس

کابینت های گلاس

کابینت های آشپزخانه انواع مختلفی دارند که از بین آن ها اخیرا کابینت های، های گلاس طرفداران خیلی زیادی در بین خانم های خانه دار پیدا کرده است زیرا ظاهر بسیار جذاب و زیبایی دارد و در آشپزخانه شما جلوه گری می کند. جنس این کابینت ها از ورقه های های گلاس است که هم بسیار شفاف و ظاهر شیشه ای دارد و هم در بین سایر کابینت ها قیمت خیلی مناسبی دارد و همین دو ویژگی باعث شده که خیلی از خانواده ها بخواهند که برای آشپزخانه منزل خود از این کابینت های های گلاس استفاده کنند. تنوع رنگ در کابینت های های گلاس و همچنین تنوع در طرح آن ها بسیار زیاد است و شما می توانید با هر سلیقه ای که به بازار مراجعه می کنید مورد دلخواهتان را پیدا کنید.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه مدرن + مدل و عکس

از مزایای کابینت های گلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابینت های گلاس درخشندگی و جلوه ی زیادی دارند
  • مواد سازنده ی های گلاس دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ است.
  • قیمت مناسب (البته از کابینت های ام دی اف گران تر هستند)
  • مقاومت و دوام بالا و طول عمر بالا
  • قابلیت ابزار خوری مناسب و شکل پذیری

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه مدرن + مدل و عکس

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

اگر آشپزخانه بزرگی دارید و می خواهید برای داخل آشپزخانه میز ناهارخوری تهیه کنید سعی کنید از فرشی برای زیر میز نهار خوری و صندلی ها استفاده کنید که تمام میز و صندلی ها داخل فرش جای بگیرند و پایه صندلی ها هم از فرش بیرون نزند زیرا جلوه زیبایی نخواهد داشت و اگر هم آشپزخانه کوچکی دارید نیازی نیست که حتماً با گذاشتن میز ناهارخوری فضا را برای تردد اشغال کنید و می توانید اپن آشپزخانه خود را به میز ناهارخوری تان تبدیل کنید در کنار آن از صندلی های اپن زیبایی که بسیار متنوع در بازار وجود دارند استفاده کنید. البته صندلی اپن هم باید از سبک خانه پیروی کند.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه مدرن + مدل و عکس

آشپزخانه مدرن

از مهمترین ویژگی های آشپزخانه های مدرن ظاهری منظم و ساده و خلوت و در عین حال شیک و باکلاس است و برای اینکه همچنین دکوراسیونی در فضای آشپزخانه مدرن خود داشته باشید باید در انتخاب شکل کابینت ها و همچنین رنگ کابینت ها و وسایلی که به عنوان ابزار تزیینی و وسایل کاربردی در آشپزخانه قرار می گیرد دقت داشته باشید و همچنین میز ناهارخوری که داخل آشپزخانه گذاشته می شود تاثیر زیادی در دکوراسیون مدرن آشپزخانه شما خواهد داشت.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه مدرن + مدل و عکس

این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که اصلی ترین ویژگی سبک مدرن ساده بودن آن است پس از قرار دادن وسایل تزیینی اضافی و یا برچسب ها و مجسمه های مگنتی بر روی در یخچال و کابینت ها و غیره خودداری کنید و سعی کنید تا جایی که امکان دارد همه چیز طبیعی و ساده باشد و جذابیت داشته باشد و از رنگ‌ های نقره‌ای و طوسی و سفید در چیدمان دکوراسیون های مدرن استفاده کنید.

ولی باز هم توجه داشته باشید که رنگی که در آشپزخانه شما به کار می رود باید با تم کلی منزل شما هماهنگی داشته باشد مخصوصاً اگر آشپزخانه شما اپن باشد و از قسمت پذیرایی به قسمت نشیمن دید وجود داشته باشد. در انتخاب نوع گل و گیاه و گلدان برای آشپزخانه مدرن دقت داشته باشید زیرا با این ‌که گلدان ها حضورشان در هر فضایی باعث جذابیت بیشتر می شود اما اگر همخوانی چندان مناسبی با فضا نداشته باشد نمی تواند هدفی که شما دارید را برآورده کند.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه مدرن + مدل و عکس

طراحی آشپزخانه

اگر فرش هم در آشپزخانه شما کاربرد دارد و قرار است در زیر میز ناهارخوری خود از فرش استفاده کنید بهتر است فرش در ابعادی انتخاب شود که میز ناهار خوری و صندلی هایش داخل فرش قرار بگیرند و صندلی و یا میز از فرش بیرون نزند زیرا جلوه زیبایی نخواهد داشت.

برای چیدمان داخل کابینت ها هم پیشنهاد می کنیم ظرف های شکستنی و یا ظرف های سنگین را در کابینت هایی که در قسمت پایین آشپزخانه قرار دارند بگذارید و ظرف‌های سبک تر را که زیاد هم از آنها استفاده نمی کنید در کابینت های بالا بگذارید.

اگر خانه کوچکی دارید و اصرار دارید که میز ناهارخوری خریداری کنید پیشنهاد می کنیم اگر اپن آشپزخانه شما می تواند به عنوان میز ناهار خوری استفاده شود فقط صندلی اپن برای آن خریداری کنید و از خریدن میز ناهار خوری صرف نظر کنید زیرا با این کار هم جای بیشتری دارید و هم جلوی جذابتری در آشپزخانه شما برقرار خواهد شد. در انتخاب صندلی اپن آشپزخانه هم دقت کنید که سبک آن با سبک آشپزخانه هماهنگی داشته باشد و رنگ روکش آن متناسب با رنگ تم آشپزخانه باشد.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه مدرن + مدل و عکس

راهنمای دکوراسیون آشپزخانه در مجله دکوراسیون آف دکور

مجله آف دکور offdecor.com/decormag برای راحتی افراد امکانی را فراهم کرده تا بتوانند آخرین مطالب دکوراسیون را از طریق مجله آف دکور مطالعه کنند و در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بهترین چیدمان را داشته باشند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)