معرفی انواع گیره لباس و آویز حوله مخصوص آپارتمان

گیره لباس و آویز حوله هر چند وسایلی کوچک و یا جانبی محسوب می شوند، اما می توان گفت یکی از کاربردی ترین وسیله ها برای خانم های خانه دار محسوب می شود.

بررسی نکاتی در مورد گیره لباس

این وسیله با نگه داشتن لباس روی رخت آویز از افتادن لباس بر روی زمین و کثیف شدن آن جلوگیری می کند.
از این وسیله در آپارتمان و خانه های حیاط دار می شود استفاده کرد.
شاید انتخاب گیره در نگاه اول اهمیت چندانی نداشته باشد. اما  اگر به نکات ریز و کوچک در این مورد توجه نشود. به لباسی که قطعا هزینه زیادی برای خرید آن صرف شده است، آسیب می رسد. پس برای انتخاب نوع گیره لباس مناسب حتما باید نکاتی را مد نظر داشته باشید.

معرفی انواع گیره لباس و آویز حوله مخصوص آپارتمان

انتخاب گیره لباس در اندازه های کوچک و بزرگ

برای انتخاب نوع گیره لباس حتما به اندازه آن توجه کنید. ابتدا باید مشخص کنید، که شما این گیره را برای چه مصرفی نیاز دارید. آیا برای استفاده در خانه ویلایی است و یا آپارتمان.
گیره های لباس اندازه های متفاوتی دارند، که بسته به نوع لباسی که قرار است، استفاده شود، باید انتخاب گردد. به طور مثال برای لباسهای ضخیم مثل حوله و لباسهای زمستانی حتما از گیره هایی که دهانه  منحنی دارند، استفاده کنید، تا به بافت لباس شما آسیب نرسد.

جنس گیره یکی از نکات کلیدی در انتخاب آن

برای لباسهای توری و سفید حتما از گیره های پلاستیکی استفاده کنید، تا احیانا رنگ فلز بر روی لباس نماند و یا به لباس آسیب نرسید. البته در صورتی که انتخاب درستی داشته باشید، این مشکل پیش نخواهد آمد.
اگر از گیره های لباس در آپارتمان استفاده می کنید. حتما گیره هایی را تهیه کنید، که سبد یا ظرفی را نیز برای نگه داری داشته باشد. چرا که در آپارتمان شما معمولا برای خشک کردن لباس از بالکن استفاده می کنید، که معمولا کوچک هستند. پس باید در زمانهایی که لباسی بر روی رخت آویز نیست. آن را جمع کنید. در نتیجه گیره ها نیز باید جمع شوند و اگر شما در خرید خود گیره هایی را انتخاب کنید، که سبد نیز دارند، بالکن مرتب دیده می شود و گیره ها نیز گم نمی شوند. اما در خانه های حیاط دار، چون گیره ها معمولا بر روی بند می مانند، این مشکل وجود ندارد. البته در این خانه ها هم می توانید از گیره های سبد دار استفاده کنید.

معرفی انواع گیره لباس مخصوص آپارتمان

گیره لباس انواع متفاوتی دارد، که در ادامه با انواع و کاربرد هر کدام آشنا خواهیم شد.

گیره لباس فلزی

گیره های فلزی یکی از انواع گیره های لباس می باشد. این نوع از گیره ها به علت دوام زیادی که دارند. غالبا انتخاب اول خانمها می باشد. اما در انتخاب این نوع گیره ها حتما دقت کنید. چرا که اگر این نوع گیره ها از فلزات ضد زنگ تهیه نشوند؛ زنگ می زنند و اثر این زنگ زدگی بر روی لباس شما باقی خواهد ماند. حتما می دانید که اثر زنگ زدگی فلز به یا از روی لباس پاک نمی شود و یا به سختی تمیز می باشد.
گیره های فلزی معمولا برای لباسهایی از جنس جین و کتان مناسب است. البته در لباسهایی که رنگ تیره دارند، نیز امکان خرید گیره لباس فلزی و استفاده را دارند.
از آن جایی که گیره های فلزی قدیمی، اغلب مشکل زنگ زدگی داشتند و امکان لک شدن لباس های تازه شسته شده وجود داشته است، بسیار کمتر از گیره های پلاستیکی در منازل استفاده می شدند. در حال حاضر، گیره های فلزی با  استیل ضدآب و ضد زنگ، تولید می شوند. این ایراد در مدل های جدید گیره های فلزی، با روکش های گالوانیزه و در برخی موارد با روکش پلاستیکی برطرف شده است. گیره های فلزی، همانند انواع چوبی خود، در معرض پوسیدگی نیستند، شکنندگی گیره های پلاستیکی را ندارند و همچنین از پایداری بیشتری برخوردار هستند. به همین دلایل، گیره های فلزی،  بیشتر مورد توجه خانم های خانه دار قرار گرفته اند.

معرفی انواع گیره لباس و آویز حوله مخصوص آپارتمان

گیره لباس پلاستیکی

گیره لباس پلاستیکی نیز طرفداران خاص خود را دارد. نوعروسانی که تازه می خواهند به خانه بخت بروند. یکی از طرفداران این نوع گیره لباس هستند. چرا که این نوع از گیره های لباس را می توان همرنگ سرویس پلاستیک انتخاب کرد و معمولا انتخاب لوازم یک رنگ اولین انتخاب برای نوعروس ها می باشد.
البته توصیه می شود، برای لباس های مجلسی و ظریف حتما از گیره های پلاستیکی مناسب انتخاب کنید، تا رد گیره روی لباس نماند و لباس خراب نشود.جنس این گیره ها هم مهم است. چرا که اگر از مواد خوب تولید نشود. دوام قابل قبلی ندارند و حتما زود می شکنند.

گیره چوبی نیز به خاطر شکل ظاهری زیبایی که دارد. مورد پسند خانمها می باشد. البته این گیره ها بیشتر برای تزیین استفاده می شوند.
از گیره لباس چوبی در سایز کوچک، برای نصب عکسهای کودک در اتاق خوابشان بر روی طنابهای کنفی استفاده می کنند. که علاوه بر زیبایی باعث مرتب تر دیده شدن اتاق خواب می شود. که البته می توان در اتاق بقیه اعضا خانواده نیز از این ایده استفاده کرد.

آویز حوله مخصوص آپارتمان و آشپزخانه

استفاده از آویز حوله مخصوص آپارتمان باعث زیباتر دیده شده دکوراسیون خانه می شود. همین که حوله جای مخصوصی دارد. علاوه بر نظم، باعث زیبایی نیز می شود.
از آویز حوله آشپزخانه می توان علاوه بر سرویس بهداشتی در راهرو ورودی و یا اتاق خوابها استفاده کرد.
در صورت استفاده از آویز حوله آشپزخانه، نه تنها فضای آشپزخانه تان نظم پیدا می کند، بلکه در صورت استفاده از آن، مکان مناسبی برای خشک شدن حوله ها و دستمال ها خواهید داشت. علاوه بر این، با قرار دادن آویز حوله آشپزخانه بر روی کابینت زیر سینک، می توانید آن را به مکانی مناسب جهت آویزان کردن دستکش ها تبدیل کنید و از خشک شدن سریع دستکش ها و تمیز ماندن آن ها مطمئن باشید. با به کارگیری آویز حوله آشپزخانه، دیگر نگران پاره شدن حوله، دستمال و دستکش هایتان نباشید؛ چرا که روکش این نوع آویز، به طور کامل صاف و صیقلی است و مانع پارگی و آسیب دیدن حوله و دستمال می شود. معمولا استفاده از آویز حوله آشپزخانه نیز متداول است.
آویز حوله دیواری یکی از انواع آویزهای حوله می باشد. این نوع از آویزهای حوله چون در طرحها و رنگهای مختلف ساخته می شود. امکان ست شدن با رنگ و جنس سرویس بهداشتی را دارند.
آویز حوله دیواری به طور معمول فقط دارای یک آویز است. اما انواع دیگر این آویزها دارای چند میله و یا یک طبقه هستند که می توان حوله های بیشتری را در آنها قرار داد. غالبا این نوع از آویزهای حوله بیشتر در سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

معرفی انواع گیره لباس و آویز حوله مخصوص آپارتمان

خرید آسان گیره لباس و آویز حوله مخصوص آشپزخانه

از طریق خرید آنلاین می توان به راحتی انواع گیره لباس و آویز حوله مخصوص آپارتمان را خریداری نمود.
شما می توانید با مقایسه قیمت، جنس و شکل ظاهری گیره لباس  و یا آویز حوله، به راحتی  محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. خرید آنلاین به شما این امکان را می دهد، که محصول دلخواه خود را با قیمتی مقرون به صرف درب منزل خود تحویل بگیرید.
درصورتی که میخواهید از محصولات دیگر نیز دیدن کنید، به سایت لوکس فلز (https://luxfelez.com) مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟