فرش کهنه نما چیست؟ انواع فرش وینتیج

فرش کهنه نما چیست؟ انواع فرش وینتیج

فرش کهنه نما چیست؟

فرش کهنه نما نوعی از فرش های صادراتی ایرانی است که عمده صادرات آن به کشور های اروپایی است، اخیرا در ایران نیز خرید فرش وینتیج یا کهنه نما محبوبیت بالایی پیدا کرده است و این باعث شده است که بسیاری از شرکت های فرش اقدام به طراحی و تولید فرش وینتیج و یا فرش کهنه نما و عرضه در بازار ایران کنند. در این مقاله ما به توضیح درباره فرش کهنه نما می پردازیم و برایتان توضیح می دهیم که فرش وینتیج یا فرش کهنه نما چیست و چطور بافته میشود و انواع آن را نیز برایتان معرفی و توضیح دادیم.

بافت و کیفیت فرش کهنه نما

فرش های کهنه نما شاید در قدیم به عنوان فرش هایی دارای ساییدگی های بسیار و یا رنگ پریدگی ها معروف شده باشند اما امروزه بسیاری از شرکت های بافت فرش به تولید فرش هایی با کیفیت بسیار بالا و تنها با طراحی وینتیج وکهنه نما می کنند. اینگونه فرش ها دقیقا همان فرآیند تولید فرش را دارند با این تفاوت که از نخ های ویسکوز طبیعی استفاده می کنند و همچنین طراحی فرش کهنه نما نیز همانطور که از اسمش مشخص است بصورت کهنه و یا بصورت کهنه نما است.

کیفیت فرش های کهنه نما بخصوص فرش کهنه نمایی که در شرکت هایی مانند فرش مانلی بافته میشود به دلیل استفاده از نخ و الیاف طبیعی بسیار بالاست و همچنین این فروشگاه اینترنتی فرش امکان خرید اقساطی فرش کهنه نما را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است.

فرش کهنه نما چیست؟ انواع فرش وینتیج

انواع فرش کهنه نما

فرش کهنه نما عموما با همین نام شناخته میشود اما بسیاری از متخصصان صنعت فرش به آن فرش وینتیج می گویند و این محصول را با این نام می شناسند. بنابر این بسیاری فرش کهنه نما رو نوعی فرش وینتیج می دانند و البته برخی نیز برعکس این دسته بندی را معتقد هستند.

فرش های کهنه نما یا وینتیج در انواع مختلفی و در طرح ها و رنگ های نخ متفاوتی طراحی و بافته میشوند. طراحی فرش های کهنه نما عموما بدون قرینه است و نظم خاصی در نقشه این فرش ها وجود ندارد و زیبایی این محصولات دقیقا از همین بدون نظم بودن طراحی آن است.

این محصول اخیرا دارای محبوبیت بالا و طرفداران بسیاری شده است و تبدیل به نقشه ترند و محبوب در بین مردم بخصوص جوان ها و مدرن پسند ها شده است. خرید یک فرش وینتیج نیازمند این است که بتوانید به یک فروشگاه اینترنتی فرش کهنه نما با اطمینان دسترسی پیدا کنید. شما میتوانید خرید خود را از فروشگاه فرش مانلی بصورت نقد و اقساطی داشته باشید و فرش کهنه نما مدنظر خود را در این فروشگاه اینترنتی انتخاب، پرداخت و دریافت نمایید.

قیمت فرش کهنه نما بستگی به ابعاد و کیفیت نخ به کار رفته در آن دارد. فرش های کهنه نما البته عمدتا بصورت 12 متری انتخاب نمیشوند و بصورت فرش های 9 و 6 متری توسط مردم خریداری میشود و این به دلیل ماهیت نو بودن طراحی آن است و افرادی که اقدام به خرید این فرش ها می کنند عموما به طراحی دکوراسیون خانه خود اهمیت بالایی می دهند و فرش کهنه نما خود ر را مطابق با دکوراسیون خانه خود خریداری می کنند.

در این مقاله به توضیح درباره این سوال که فرش کهنه نما چیست؟ پرداختیم و به معرفی انواع این فرش از جمله فرش وینتیج پرداختیم و یک فروشگاه اینترنتی خرید فرش کهنه نما که فروشگاه فرش مانلی است و شرایط فروش فرش اقساطی نیز دارد را معرفی کردیم.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟