راهنمای کامل ارسال تیرآهن از بنگاه های آهن آلات

همه می‌دانند که کیفیت محصولات خریداری شده می‌تواند تاثیرات زیادی بر روی کیفیت نهایی پروژه شما داشته باشد؛ حالا پروژه شما می‌خواهید چیزی به مانند کشاورزی باشد و یا ساختمان سازی. تیرآهن دقیقا یکی از همان مواردی است که باید در زمان خرید، بهترین آن را خریداری کرده تا در آینده خسارت‌های مختلفی را برای شما، به ارمغان نیاورد.

راهنمای کامل ارسال تیرآهن از بنگاه های آهن آلات

برای همین در ادامه این مقاله قصد داریم تا نکات مهم خرید تیرآهن را به شما معرفی کنیم.

1. به رنگ تیرآهن دقت کنید

راهنمای کامل ارسال تیرآهن از بنگاه های آهن آلات

رنگ تیرآهن یکی از اصلی‌ترین نکات مهم خرید تیرآهن به شمار می‌رود که شما باید در زمان خرید، حتما آن را بررسی کنید. اگر شما کمی در بازار آهن فعال باشید، می‌دانید که رنگ طبیعی تیرآهن باید به رنگ طوسی پررنگ یا مشکی باشد. ولی در بعضی مواقع و در صورت برخورد با هوا، رنگ تیراهن می‌توان دچار تغییراتی شود.

برخورد رطوبت با تیرآهن و همچنین باران و آب، می‌توان باعث شود تا رنگ تیرآهن به رنگ زرد تغییر پیدا کند. البته تیرآهن‌ها ضد زنگ نیستند و اگر هم زنگ بزنند، کاملا عادی است. حالا اینکه سرعت زنگ زدگی آنها به چه صورت است دیگر بستگی به طرز نگهداری شما از تیرآهن‌ها دارد.

2. وزن تیرآهن

راهنمای کامل ارسال تیرآهن از بنگاه های آهن آلات

بررسی وزن تیرآهن هم یکی دیگر از نکات مهم خرید تیرآهن به شمار می‌رود که البته نه فقط در تیرآهن، باید در زمان خرید هر محصول فولادی دیگری به آن دقت کنید. چون در بازار آهن آلات ، وزن می‌تواند تاثیرات مستقیمی بر روی قیمت نهایی محصول بگذارد. به این صورت که هر چه وزن محصول شما بیشتر باشد، قطعا قیمت آن نیز بیشتر است.

در تیرآهن هم دقیقا همین موضوع صدق می‌کند و اگر وزن تیراهن‌های خریداری شده توسط شما بیشتر باشد، قطعا قیمت آن نیز بیشتر است.

البته وزن تیرآهن‎ها هم می‌تواند بستگی به موارد مختلفی به مانند ضخامت یا اندازه هر شاخه داشته باشد. در واقع باید بدانید که هر کارخانه تولید کننده تیرآهن، جدول وزنی مخصوص به خودش را دارد و برای همین می‌توان گفت که شرکت تولید کننده هم تاثیرات مستقیمی در وزن و درنهایت بر روی قیمت دارد.

البته این را بدانید که دلیل نمی‌شود اگر تیراهن خریداری شده شما وزن بیشتری دارد، باید حتما کیفیت بهتری داشته باشد.

وزن تیرآهن چگونه محاسبه میشود؟

برای به دست آوردن وزن تیرآهن، باید از یک فرمول خاصی استفاده کنید که این فرمول هم برای اینکه به جواب مدنظر برسد، نیاز به یکسری اطلاعاتی به مانند چگالی فولاد، مشخصات هندسی تیرآهن، اندازه سطح مقطع و طول است.

درواقع برای به دست آوردن وزن تیرآهن، شما باید طول تیرآهن را در وزن واحد طول تیرآهن ضرب کنید و جوابی که به دست می‌آید، همان وزن تیرآهن است.

محاسبه طول هر شاخه تیرآهن برحسب متر

معمولا تیرآهن‌ها را به روش نورد گرم تهیه می‌کنند و بعد از اینکه این اتفاق افتاد، باید آنها را در طول‌های 12 متری برش دهند. پس طول هر شاخه تیرآهن برابر با 12 متر است.

البته سایزهای مختلفی از تیرآهن وجود دارد که هر سایزی هم می‌تواند ویژگی و کارایی‌های خاص خودش را داشته باشد.

وزن تیرآهن های پر کاربرد

برای بررسی وزن تیرآهن های پرکاربرد باید از همان فرمولی استفاده کنید که در بالا به شما توضیح دادیم؛ درواقع اینطور نیست که یک عددی را به عنوان وزن تیراهن‎ها به شما معرفی کنیم. همانطور که می‌دانید و در بالا نیز درباره آن توضیح دادیم، این تیرآهن‌ها در استانداردهای مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند که می‌تواند تاثیر مستقیمی را بر روی وزن آنها نیز بگذارد.

تیرآهن ۱۴ چند کیلو است؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم، تیراهن‌های 14 دارای طول 12 متری هستند که به صورت شاخه‌ای نیز به بازار عرضه می‌شوند. البته کارخانه‌های مختلفی در زمینه تولید تیراهن 14 فعالیت می‌کنند که هر کدام هم بر اساس استانداردهای متفاوت این محصولات را تولید می‌کنند. برای همین می‌توان وزن‌های مختلفی نیز داشته باشند.

ولی در ایران، تیرآهن 14 اصفهان یکی از محبوب‌ترین و بهترین برندها به شمار می‌رود که اتفاقا طرفداران زیادی را هم دارد.

تیرآهن ۱۴ اصفهان چند کیلو است؟

وزن تیراهن‌های 14 اصفهان برابر با 155 کیلوگرم است. در کل این وزن یکی از وزن‌های استاندارد به شمار می‌رود که اکثر تیراهن‌های 14 نیز در همین وزن‌ها هستند. البته همانطور که گفتیم، باز هم وزن این محصولات می‌تواند به کارخانه تولید کننده هم داشته باشد.

تیرآهن ۱۸ اصفهان چند کیلو است؟

راهنمای کامل ارسال تیرآهن از بنگاه های آهن آلات

تیرآهن 18 هم یکی از پرکاربردترین تیراهن‌ها در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌رود. البته تیرآهن 18 در ابعاد و اندازه‎های مختلفی عرضه می‌شود و همانطور که در بالا نیز به شما توضیح دادیم، ابعاد و اندازه هر تیراهن می‌تواند باعث تغییر در وزن نهایی تیرآهن شود.

تیرآهن 18 اصفهان به طور معمول در وزن 226 کیلوگرم است.

البته شرکت‌های معروف دیگری هم به مانند تیرآهن فایکو وجود دارند که وزن تیرآهن 16 این شرکت برابر 130 کیلوگرم است.

3. مشخص کردن نحوه ارسال

راهنمای کامل ارسال تیرآهن از بنگاه های آهن آلات

قبل از اینکه شما بخواهید مراحل خرید را به ثبت برسانید، ابتدا باید نحوه ارسال بار را مشخص کنید تا در ادامه کار، به مشکلی برخورد نکنید. البته نحوه ارسال کالا می‌‌تواند بر روی قیمت نهایی محصول خریداری شده هم تاثیرات مستقیمی بگذارد؛ به طوری که همیشه از حمل و نقل به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش یا کاهش قیمت تیرآهن و بقیه آهن آلات نام می‌برند.

 4. بررسی کارخانه تولید کننده

بررسی کارخانه تیرآهن شاید در بین تمامی مواردی که تا به الان و با عنوان نکات مهم خرید تیرآهن معرفی کردیم، مهم‌تر و حیاتی‌تر باشد. همانطور که در بالاتر هم توضیح دادیم، هر کارخانه‌ای، فرمول خاص خودش را برای ساخت تیرآهن دارد و به همین جهت می‌توان گفت که کیفیت هر کارخانه می‌تواند با دیگری متفاوت باشد.

از طرفی دیگر، هر کارخانه‌ای نیز قیمت‌های مخصوص به خودش را دارد که حالا قیمت‌های تعیین شده در کارخانه‌ها نیز بستگی به عوامل مختلفی دارند.

همچنین معمولا پیشنهاد می‌شود که اگر شما قصد خرید کارخانه را دارید، سعی کنید تا از نزدیک‌ترین کارخانه تولید تیرآهن به خودتان استفاده کنید؛ چون در این صورت هزینه‌های کمتری را باید برای حمل و نقل پرداخت کنید.

5. بررسی وضعیت قیمت تیرآهن در بازار

بررسی وضعیت قیمت تیرآهن در بازار هم یکی دیگر از نکات مهم خرید تیرآهن است که باید حتما در زمان خرید، به آن دقت کرده و آن را بررسی کنید. تیرآهن یکی از محصولات فولادی به شمار می‌رود و بازار یا محصولات فولادی هم به مانند بقیه صنایع، دچار پستی و بلندی‌های زیادی به مانند تورم و نوسانات قیمت می‌شوند.

وقتی که بازار آهن دچار تورم را نوسانات شود، یعنی اینکه بر روی کل محصولات فولادی تاثیر می‌گذارد که در نتیجه باعث می‌شود تا تغییرات زیادی در عرضه و تقاضا رخ بدهد. درواقع این را هم بدانید که هر گونه تغییر در عرضه و تقاضا نیز می‌تواند بر روی قیمت محصول، تاثیر مستقیم بگذارد.

به این صورت که مثلا اگر تقاضا زیاد باشد و عرضه کم، قطعا قیمت بالا می‌رود و اگر تقاضا کم باشد و عرضه زیاد، می‌تواند باعث کاهش قیمت تیرآهن یا هر محصول دیگری شود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟