راه کار کاهش سر و صدا و حرارت ساختمان ها

امروزه پیدا کردن خانه ‌ای که بتوان در آن حس راحتی و آرامش داشت، نسب به گذشته راحت تر شده است. با توجه به تکنولوژی‌ های جدیدی که هر روزه در ساختن مصالح ساختمانی که مهم‌ ترین آن ها درب‌ ها و پنجره ‌ها هستند به کار می ‌رود، تبدیل کردن یک محیط شلوغ و نا آرام، به یک مکان دنج و ساکت کار سختی نیست.  بسیاری از افراد در پی این موضوع هستند که با استفاده از پنجره ‌دوجداره آلومینیومی، از ورود صدا به درون محیطی که در آن قرار دارند و همچنین از خروج صدا جلوگیری نمایند اما، به یک نکته توجه نمی‌کنند که عایق کردن پنجره ‌ها برای جلوگیری از ورود و خروج  صدا، به تنهایی کافی نیست و باید به عدم انتقال حرارت از بیرون به درون خانه در هوای گرم و از درون به بیرون خانه در هوای سرد جلوگیری شود. از این رو بهتر است هنگام خرید پنجره‌ دوجداره آلومینیومی، به ترمال بریک بودن آن ها نیز توجه شود.

راه کار کاهش سر و صدا و حرارت ساختمان ها

ترمال بریک در پنجره آلومینیومی چیست؟

راه کار کاهش سر و صدا و حرارت ساختمان ها به تیغه‌های پلی امید که در بین دو جداره آلومینیومی قرار می‌ گیرد ترمال بریک گفته می‌شود. این تیغه‌ها در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم هستند و می‌توانید مطمئن شوید که اگر در یک مکان، آتش سوزی اتفاق بیفتد، شعله‌ های آتش از طریق پنجره غیر قابل انتقال می ‌باشند. اگر بخواهید وجود پلی امید بین تیغه ‌های آلومینیومی را راستی آزمایی کنید، می‌توانید آن ها را در معرض شعله قرار دهید و به راحتی می‌بینید که آن ها به هیچ عنوان آتش نمی ‌گیرند. اگر شما شاهد آتش سوزی در این قطعه شوید می ‌توانید اطمینان حاصل کنید که این قطعات از جنس پلی امید نیستند و جنس آن ها یو پی وی سی می‌باشد که در برابر آتش سوزی مقاوم نیست.

صرفه جویی در هزینه با پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره آلومینیومی ترمال بریک را می‌ توان عایق مناسبی برای صدا و حرارت به شمار آورد. در فصول گرم که تابش نور خورشید باعث می ‌شود گرمای زیادی به یک محیط وارد شود، استفاده از پنجره‌ دوجداره ترمال بریک، از انتقال حرارت به درون فضاهای بسته ممانعت می ‌کند. هزینه خرید مصالح ایمن و مقاوم و همچنین عایق، امروزه افزایش زیادی به همراه داشته است و شرایط تورمی کشور نیز به این موضوع دامن زده است اما، از طرفی استفاده از این گونه تجهیزات و ابزارها باعث می ‌شود تا در هزینه ‌های ثانویه که بعدها مطمئناً مبالغ بسیار بالاتری خواهد داشت صرفه‌ جویی زیادی شود.

راه کار کاهش سر و صدا و حرارت ساختمان ها یکی از این تجهیزات که با خرید آن می ‌توان در هزینه ‌های آتی صرفه ‌جویی کرد، پنجره دوجداره ترمال بریک است. این پنجره دچار خوردگی و فرسایش نمی‌شود به همین جهت استفاده از آن باعث کاهش هزینه‌های ثانویه می ‌شود. از طرفی به دلیل عدم انتقال حرارت و صدا از بیرون به درون محیط باعث می ‌شود نیاز به استفاده از وسایل تهویه هوا یا پنل‌های آکوستیک برای جلوگیری از ورود صدا کاهش پیدا کند.

مقاومت پنجره ترمال بریک آلومینیومی

مقاومت پنجره‌ دوجداره ترمال بریک نکته دیگری است که توجه به آن می ‌تواند نظر مثبت خریداران را به خود جلب کند. این پنجره‌ها علی رغم اینکه دارای ساختار انعطاف پذیر و خوبی هستند در برابر زلزله نیز بسیار مقاوم می ‌باشند و به آسانی خراب نمی‌ شوند. مقاومت پنجره ‌های ترمال بریک نسبت به عوامل جوی و شرایط آب و هوایی نیز قابل تحسین است؛ آن ها به راحتی با محیط زیست قابل تطبیق هستند و قابلیت بازیافت آن ها سبب می‌ شود به محیط زیست آسیبی نرسانند.

 

عایق حرارتی پنجره با ترمال بریک

راه کار کاهش سر و صدا و حرارت ساختمان ها آلومینیوم یک فلز بسیار مقاوم در برابر شرایط جوی و رطوبت است اما ایراد بزرگی که می ‌تواند داشته باشد انتقال سر و صدا و حرارت است که سبب شده سازندگان درب و پنجره در پی رفع کردن این ایراد باشند. بهترین راهی که امروزه برای عایق کردن آلومینیوم در برابر سرما و گرما به چشم می‌ خورد استفاده از ترمال بریک می‌ باشد؛ ترمال بریک یکی از فناوری ‌های روز دنیا است که برای عایق کردن ساختمان‌ها و افزایش بهره‌ وری انرژی مورد توجه سازندگان درب و پنجره قرار گرفته است. در ساخت پنجره‌هایی که فناوری ترمال بریک در آن ها استفاده شده است از دو فریم آلومینیومی استفاده می ‌شود و در بین آنها مانعی با نام ترمال بریک قرار می ‌گیرد که از انتقال حرارت بین دو فضا جلوگیری می ‌کند.

فایده ترمال بریک در پنجره دو جداره آلومینیومی

فایده دیگر استفاده از ترمال بریک، مقاوم کردن پنجره‌ های دوجداره آلومینیومی در برابر صدا و لرزش است، به عبارت ساده ‌تر می‌توان گفت، ترمال بریک تکنیکی است که برای قطع کردن رسانایی آلومینیوم از آن استفاده می ‌شود.

حل مشکل رسانش در پنجره دوجداره آلومینیومی

از مسائلی که باعث می‌ شود آلومینیوم نتواند به تنهایی برای ساخت درب و پنجره مورد استفاده قرار بگیرد نقطه ضعف آن یعنی رسانش بالای حرارتی آن می‌باشد. اگر بتوان با استفاده از روشی این رسانش را به مقدار قابل توجهی کاهش داد، آلومینیوم بدون تردید به بهترین فلز برای ساخت درب و پنجره تبدیل می‌شود زیرا، علاوه بر اینکه سبک و زیبا است عوامل محیطی نیز بر روی آن تاثیر نمی‌گذارند و آن را دچار تغییر شکل و خوردگی نمی ‌کنند.

مزیت استفاده از پنجره دوجداره ترمال بریک

پنجره های دوجداره ترمال بریک دارای مزایای زیادی هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از ورود سر و صدا
  • جلوگیری از انتقال حرارت
  • استحکام بالا
  • مقاومت در برابر آلودگی هوا و گرد و خاک
  • کاهش هزینه‌های مصرفی در جهت تامین سوخت و گاز
  • مقاوم در برابر رطوبت

پوسیدگی پنجره دوجداره آلومینیومی غیر ترمال بریک

رسانش بالای آلومینیوم سبب می‌شود که پنجره‌های دوجداره که از ترمال بریک در ساخت آن ها استفاده نشده است، در اثر قرار گرفتن در مقابل سرما، یخ زدگی را به قاب درونی نیز انتقال دهند و به مرور زمان در اثر انتقال سرما و در اثر یخ زدگی و چگالش، زیبایی و استحکام خود را از دست بدهند.

نکات لازم برای تهیه پنجره آلومینیومی ترمال بریک

از نکات مهمی که معمولاً خریداران پنجره دوجداره ترمال بریک به آن توجه می‌کنند قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک است. عوامل بسیاری در این قیمت تاثیرگذار هستند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع متریال مورد استفاده در پنجره‌های ترمال بریک.
  • ابعاد پنجره نیز در قیمت آن ها تاثیر دارد زیرا هرچه ابعاد پنجره بزرگتر باشد از پلی امید بیشتری باید برای عایق کردن آن استفاده کرد و هزینه تولید افزایش پیدا می‌کند.
  • پروفیل‌های آلومینیومی متفاوتی در بازار وجود دارد که هر یک از آن ها با توجه به وزن و برندی که دارند با قیمت‌های متفاوتی به فروش می ‌رسند.
  • همچنین از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت پنجره دوجداره ترمال بریک، یراق آلاتی است که برای نصب کردن پنجره نیاز است. یراق آلات نیز دارای سایزهای متفاوت و جنس‌های مختلفی هستند که هر یک از آن ها باعث می ‌شود قیمت نهایی کار تغییر کند.
  • پلی امید همان گونه که گفته شد به منظور ترمال بریک کردن پنجره‌های آلومینیومی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر حسب کیلوگرم محاسبه می‌شود و هرچه مقدار بیشتری با ضخامت بالاتری از آن مورد استفاده قرار بگیرد قیمت پنجره دوجداره ترمال بریک افزایش پیدا خواهد کرد.
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟