نکات مهم برای طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی

بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ ابزار مهمی هستند تا اطمینان حاصل شود که محصولات غذایی که در قفسه های بازار منتظر مشتریان هستند از رقبای خود متمایز شده و توجه را به خود جلب می کنند. امروزه این مهمترین وظیفه طراحان محصولات غذایی است که به طور متناسب با نوع محصول به اصول طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی بپردازند. این کار با قواعدی همراه است که در ادامه به آنها می پردازیم.

نکات مهم برای طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی

نقش طراحی در هدایت مشتری به سمت محصولات غذایی

مهم ترین رسالت طراحی مواد تبلیغاتی « هدایت مردم به سمت محصولات » است. با این حال، جزئیات زیادی مانند احساساتی که رنگ ها در افراد ایجاد می کنند، فاصله بین اشیاء با مشتری، تغییرات در فونت های استفاده شده و اندازه آنها در طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی مهم است. بنابراین طراحی یک علم با قوانین ریاضی و نیز یک هنر است.

اگرچه طراحی گرافیکی چشمگیر برای طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی ضروری به نظر می رسد، اما برای طراحی که با محصول سازگار باشد، باید محصول و مخاطب هدف را به خوبی مشخص کرد. ابتدا باید فهرستی تهیه شود که درج چه اطلاعاتی غیر از برند و لوگو روی مواد تبلیغاتی ضروری است؟

مشاوره با مشتری

طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی به همان اندازه که یک هنر است یک علم نیز محسوب می شود. بنابراین قبل از شروع فرآیند طراحی، مشاوره با مشتری با نمونه های طراحی که قبلا انجام شده و در بازار موجود است، روش مهمی برای درک خواسته های مشتری است.

از بهترین ابزار ممکن استفاده کنید

ابزارها و برنامه های زیادی در بازار وجود دارد که می توان از آنها برای طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی استفاده کرد. Adobe Creative Suite  با ابزارهایی مانند Illustrator، InDesign، Photoshop، امکان انجام انواع کارهای خلاقانه طراحی لیبل، بسته بندی، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی را با کیفیت حرفه ای فراهم می کند.

نکات مهم برای طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی

مهم ترین اطلاعات را اضافه کنید

اشاره کردیم که اطلاعات روی مواد تبلیغاتی یکی از عناصر طراحی است، بنابراین بسیار مهم هستند و باید با توجه به محصولات، اطلاعاتی در طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی اضافه شود. در حالی که طراحی شیک و ظاهر ساده تاثیر مثبتی بر تصویر برند می گذارد، فروش محصول را نیز افزایش می دهد.

به بسته بندی محصول فکر کنید

بسته بندی محصول یکی از مهم ترین نکاتی است که در طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی باید به آن توجه کرد. در هنگام لیبل زدن بسته بندی، مواد اولیه بسته بندی برای انتخاب چسب مورد استفاده برای چسباندن لیبل مهم است، در حالی که شکل، رنگ بسته بندی و موقعیت مورد نظر در فرآیند طراحی بسیار مهم است.

از یک نشان تجاری ثابت استفاده کنید

در طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی، اگر لوگوی برندی وجود داشته باشد که از قبل استفاده شده باشد، حتماً هنگام تهیه برچسب محصول از آن استفاده می کنیم. اگر فایل لوگویی که از مشتری خود دریافت کرده‌ایم با برنامه بسیار قدیمی یا با وضوح بسیار پایین تهیه شده باشد، با بازسازی آن مطابق با نسخه اصلی، از آن برای طراحی لیبل استفاده می‌کنیم.

طراحی واضح و خوانا باشد

طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی یکی از مهم ترین جزئیاتی است که مشتری را به سمت محصول جذب می کند. قفسه های فروشگاه به گونه ای طراحی شده اند که مشتریان بتوانند محصولات مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند. طراحی برچسب شلوغ مشتریان بالقوه را از محصول دور می کند.

فضای سفید کافی بگذارید

چشم انسان در حین مشاهده و بررسی اشیاء نیاز به دیدن فضا دارد. این موقعیت که در عکاسی به آن «شکاف حرکتی» می گویند، در طراحی به فضای سفید گفته می شود. فضای سفید رنگ فضای باقی مانده را توصیف نمی کند. فضایی که چشم می تواند در آن استراحت و استراحت کند خلاصه می شود و یک اصل طراحی است که باید در طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی اعمال شود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟