آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوتی است؟

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوت است؟ جهت پاسخ دادن به این سوال باید در هنگام خرید پنجره دوجداره موارد خاصی را حتما بررسی کنید.

در زندگی شلوغ و پر سر و صدای امروزی ، و گسترش ساخت و ساز شهر ها ، آلودگی صوتی تبدیل به یک معضل برای بسیاری از افراد شده است. یک راه حل بسیار مناسب برای رفع این مشکل ، استفاده از درب و پنجره هایی است که عایق صوتی باشند ، تا سر و صدا و آلودگی صوتی تا جای ممکن وارد ساختمان نشود.

امروزه مالکین و ساکنین  آپارتمانها ، ویلا ها  و یا شرکت‌های تجاری که در مرکز شهر واقع شده اند تمایل دارند تا با استفاده از پنجره  upvcو آلومینیومی معضل آلودگی صوتی در منطقه خود را حل کنند.

اما سوالی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید آن است که آیا تمامی پنجره های دوجداره، عایق صوتی مناسبی هستند؟ با خواندن ادامه مطلب میتوانید پاسخ سوال خود را بیابید.

عایق صوت چیست؟

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوتی است؟

عایق صوتی در بنای ساختمانی به معنای پوششی است که از انتقال امواج صوتی به درون و یا خارج از سازه جلوگیری می کند.

این عایق می‌تواند در قسمت‌های مختلف یعنی دیوارها، سقف و کف ساختمان اعمال شود. اما علاوه بر مصالح ساختمانی، پنجره ها نیز می توانند نقش عایق صوتی را ایفا کنند.

البته پنجره های دوجداره تنها باعث کاهش آلودگی صوتی نمی شوند بلکه در جلوگیری از اتلاف حرارت در فصول گرم و سرد سال و همچنین ممانعت از ورود آلاینده های هوا به درون ساختمان نیز تاثیر بسزایی خواهند داشت.

آیا همه پنجره های دوجداره عایق صوتی هستند؟

یک پنجره دوجداره حتما باید در برابر انتقال صدا عایق باشد. درواقع علت طراحی آن نیز در درجه اول برای کاهش آلودگی صوتی است. اما متاسفانه ۳۰ الی ۴۰ درصد خریداران پنجره‌های دو جداره معمولاً رضایت کاملی از این بابت ندارند. علت این مسئله نیز به نامرغوب بودن برخی از پنجره ها برمی گردد.

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوتی است؟

علت عبور صدا از پنجره دوجداره چیست؟

همانطور که گفته شد پنجره های دوجداره باید عایق صوتی باشند ، اما بسیاری از افراد متوجه عبور صدا از پنجره دوجداره می شوند .

عوامل تاثیر گذار در عایق بندی صوتی  پنجره ها عبارتند از :

  • کیفیت و جنس و برند سازنده پنجره
  • شیشه های پنجره دوجداره و ضخامت آن
  • آب بندی پنجره دوجداره
  • گاز موجود در شیشه ها
  • یراق آلات مصرفی
  • نحوه ی نصب پنجره دوجداره
  • نوع پنجره دوجداره

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوتی است؟

پنجره های دوجداره به لحاظ طراحی و نوع باز شوندگی دارای مدل های مختلفی هستند. برای مثال پنجره های دوجداره کشویی عایق صوتی کمتری نسبت به پنجره های دوجداره ثابت و یا لولایی دو حالته دارند.

بنابراین اگر در منطقه ای سکونت دارید که آلودگی صوتی بالایی دارد حتماً به سراغ پنجره های بازشو دو حالته باشید زیرا به دلیل داشتن چهار قفل و اسپانیولت مخصوص باعث می‌شود تا عایق بندی دو برابری نسبت به پنجره های تک حالته داشته باشد.

بهترین پنجره دوجداره عایق صدا

اگر به دنبال پنجره دوجداره با کاملترین عایق صدا و قیمتهای مناسب هستید، محصولات مانا پنجره انتخاب مناسبی برای شما هستند. این شرکت در تولید محصولات خود از متریال درجه یک استفاده می کند. کیفیت شیشه، یراق آلات، پروفیل و غیره از استانداردهای لازم برخوردار بوده و در نهایت پنجره دو جداره با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و تکنولوژی مدرن ساخته می شود. در کنار تمامی این موارد قیمت های شرکتی به همراه تحویل سریع از دیگر مزایای شرکت تولیدی مانا پنجره است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:

آدرس وبسایت:

manawinco.com

تلفن ثابت:

۰۲۱۲۲۵۶۰۹۱۲

۰۲۱۲۲۵۶۰۹۰۷

تلفن همراه:

۰۹۱۹۶۳۵۷۸۲۱

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟