ارمنستان یا ترکیه؟ کدامیک برای سفر، زندگی و کار بهتر است؟

ارمنستان یا ترکیه؟ کدامیک برای سفر، زندگی و کار بهتر است؟

ارمنستان یا ترکیه؟ این سوالی است که این روزها بسیاری از افراد با اهداف مختلف مهاجرتی و گردشگری از خود می‌پرسند. هر دو این کشورها در محدوده غرب آسیا قرار گرفته و از نظر جاذبه‌های گردشگری توانسته‌اند به یکی از قطب‌های گردشگری دنیا تبدیل شوند. اما اینکه کدام یک از دو کشور ارمنستان و ترکیه بهترین انتخاب برای ایرانیان به شمار می‌آید، موضوعی است که باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و افراد بسته به سلیقه و شرایط خود ایده‌آل‌ترین گزینه را انتخاب کنند.

 بررسی دو کشور ارمنستان و ترکیه از نظر گردشگری

اصلی‌ترین موضوعی که افراد را بین ارمنستان یا ترکیه در دوراهی قرار می‌دهد، از نظر گردشگری است. به طوری که وقتی صحبت از سفر با تورهای خارجی قیمت مناسب و ارزان می‌شود دو تور ترکیه و تور ارمنستان مورد توجه اکثریت قرار می‌گیرند. از آنجایی که تنها یک عامل نمی‌تواند در انتخاب بهترین مقصد گردشگری برای سفر مناسب باشد در ادامه به بررسی شرایط توریستی این دو کشور از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم:

صنعت گردشگری ترکیه

ترکیه کشوری واقع در همسایگی ایران است که با تقریبا ۷۲ هزار کیلومتر خط ساحلی توانسته مورد توجه اغلب توریست‌های علاقه‌مند به تفریحات ساحلی و دریایی قرار بگیرد. همچنین ترکیه در طول سال‌ها تاریخچه پرفراز و نشیبی را تجربه کرده و از همین رو جاذبه‌های گردشگری تاریخی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دوست‌داران بناهای تاریخی و باستانی در هر نقطه این کشور فرصت بازدید از آن‌ها را خواهند داشت. در کنار این موارد جا دارد به بازارها و مراکز خرید بی‌نظیر ترکیه اشاره کنیم که بهشتی برای عاشقان خرید به شمار آمده و از خرید در برندهای لاکچری و گران دنیا گرفته تا برندهای محلی ارزان را می‌توان در آن پیدا کرد. در نهایت نیز می‌توان به تفریحات پرجنب و جوش شبانه ترکیه اشاره کرد که به خصوص مسافران تور استانبول می‌توانند نهایت لذت را از آن‌ها برده و از لحظه به لحظه زمان خود از ساعات روز گرفته تا شب بهره ببرند.

صنعت گردشگری ارمنستان

در خصوص ارمنستان نیز باید بگوییم که این کشور هیچ گونه خط ساحلی نداشته و چنانچه مسافری به دنبال تفریحات تابستانی و آبی می‌گردد سفر به این کشور گزینه مناسبی برای او نخواهد بود. البته ناگفته نماند که دریاچه‌ای به نام سوان در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان، وجود دارد که تا حدی می‌تواند برای آبتنی مناسب باشد اما هرگز قابل رقابت با سواحل و تفریحات آبی ترکیه نیست. از طرفی دیگر در شهر ایروان نیز می‌توان مراکز خرید و بازارهای محلی گوناگونی را پیدا کرده و به خرید در آن‌ها مشغول شد. اما این مکان‌ها نیز به گستردگی ترکیه نبوده و اگر قبلا به ترکیه سفر کرده باشید مراکز خرید ارمنستان جذابیت چندانی برای شما نخواهند داشت. در کنار همه این موارد جا دارد به کوه آرارات که نمادی از کشور ارمنستان است اشاره کنیم. بنابراین هر چند ارمنستان برای تفریحات تابستانی چندان توصیه نمی‌شود اما برای لذت بردن از تفریحات زمستانی می‌تواند مناسب باشد. در نهایت نیز جا دارد اشاره کنیم که قیمت‌های تور ارمنستان در مقایسه با ترکیه هر چند خیلی کم، پایین‌تر است.

ارمنستان یا ترکیه؟ کدامیک برای سفر، زندگی و کار بهتر است؟

بررسی دو کشور ارمنستان و ترکیه از نظر زندگی

مورد بعدی که قصد داریم در انتخاب بین دو کشور ارمنستان یا ترکیه مورد بررسی قرار دهیم مزایا و معایب شرایط زندگی در آن‌ها است. توجه داشته باشید که انتخاب مقصد مناسب زندگی برای هر شخصی متفاوت خواهد بود. چرا که انتظارات افراد از زندگی متفاوت بوده و آنچه که برای فردی مزیت به شمار می‌آید، می‌تواند برای دیگری عیب محسوب شود. پس برای اینکه بتوانید ایده‌آل‌ترین گزینه زندگی را برای خود پیدا کنید، در ادامه به بررسی شرایط زندگی در هر کدام از این دو کشور می‌پردازیم:

شرایط زندگی در ترکیه

از لحاظ شرایط فرهنگی ترکیه شباهت بسیار زیادی به ایران داشته و از همین رو ایرانی‌ها می‌توانند راحت‌تر با مردم آن ارتباط برقرار کنند. همچنین دین رسمی مردم ترکیه نیز اسلام بوده و همین خورد و خوراک، عادات و رفتارهای آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد که می‌تواند با عادات ایرانی‌ها همخوانی بیشتری داشته باشد.

 شرایط زندگی در ارمنستان

شرایط زندگی در ارمنستان با ترکیه و ایران کمی متفاوت بوده به دلیل قرار گرفتن آن در منطقه اروپا و اعتقاد اکثریت مردم آن به مسیحیت نمی‌توان ادعای فرهنگ نزدیک بین ایران و ارمنستان کرد. اما از طرفی دیگر همین قوانین اروپایی آن سبب شده تا کشور از نظم و قانون‌مندی بیشتری برخوردار بوده و افراد بتوانند در آرامش و فراغ زندگی کنند. در حالی که این قانون‌مندی را در ترکیه کمتر می‌توان مشاهده کرد.

ارمنستان یا ترکیه؟ کدامیک برای سفر، زندگی و کار بهتر است؟

بررسی دو کشور ارمنستان و ترکیه از نظر کار

بعد از بررسی شرایط سفر و زندگی برای انتخاب بین دو کشور ارمنستان یا ترکیه نوبت به بررسی شرایط کار در این دو کشور پرطرفدار همسایه می‌رسد. از آنجایی که شرایط کار می‌تواند مستقیما شرایط زندگی افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد، پرداختن به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله موارد مهمی که از نظر شرایط کاری در این کشورها می‌توان مورد توجه قرار داد را در زیر بررسی کرده‌ایم:

شرایط کار در ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که اگر خوش شانس باشید می‌توانید شرایط کاری خوبی را پیدا کرده و با درآمد خوب در آن مشغول شوید. توجه داشته باشید که ترکیه یک کشور توریستی بوده و از همین رو بهترین شغل‌ها مواردی هستند که مرتبط با این مورد باشند. از طرفی دیگر به دلیل تقاضای بالای مهاجرت در ترکیه احتمال پیدا کردن شغل مناسب به نسبت چند سال گذشته پایین آمده و از همین رو پیشنهاد ما به شما این است که بی‌گدار به آب نزده و قبل از هر کاری شغل مناسب خود را پیدا کرده و سپس اقدامات مهاجرت را بچینید.

شرایط کار در ارمنستان

جالب است بدانید که قوانین کار در ارمنستان به دوران اتحاد جماهیر شوروی برمی‌گردد و از همین رو اساس قوانین در اصل به حمایت از جامعه کارگری بنا شده است. اما موضوع قابل توجه این است که درصد بیکاری در ارمنستان بالا بوده و مردم بومی از الویت در استخدامی‌ها برخوردار هستند. البته در همه این موارد بهتر است بگوییم که مدارک تحصیلی و گواهینامه‌های شغلی ارمنستان در کشورهایی نظیر روسیه، اوکراین، ترکمنستان، گرجستان و قطر قابل قبول بوده و همین امتیازی بزرگ محسوب می‌شود.
ارمنستان یا ترکیه؟ کدامیک برای سفر، زندگی و کار بهتر است؟

جمع‌بندی

همان طور که در قسمت اول این مقاله گفته شد ترکیه مقصدی توریستی‌تر در مقایسه با ارمنستان است. چرا که از جاذبه‌های گردشگری متنوع تاریخی گرفته تا تفریحات ساحلی و شبانه می‌‌توان کارهای متعددی برای سرگرم شدن در این مقصد انجام داد. در حالی که تنوع تفریحات و سرگرمی‌ها در ارمنستان نسبتا پایین بوده و بیشتر محدود به طبیعت‌گردی و بازدید از ایروان می‌شود.
طبق گفته‌های فوق همه این بررسی‌ها نسبی بوده و از شخصی به شخص دیگر کاملا متفاوت خواهد بود. بنابراین بهترین تصمیم را کسی خواهد گرفت که به صورت شخصی به این مقاصد سفر کرده و از نزدیک تمامی شرایط را مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که قصد برنامه‌ریزی برای سفر به هر کدام از کشورهای ارمنستان یا ترکیه را داشتید، پیشنهاد ما به شما همراهان عزیز آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان است. شما می‌توانید اطلاعات اولیه در مورد تورهای خارجی مقتدر سیر را از آدرس mstiran.com دنبال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات سفرها با شماره‌های ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ و ۷۵۲۱۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

3/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
3/5 - (1 امتیاز)