راهنمای انتخاب بهترین اسپیکر برای خانه و محل کار

چگونه از بین انواع اسپیکر، یک محصول مناسب برای استفاده در منزل و یا محل کار انتخاب کنیم؟

راهنمای انتخاب بهترین اسپیکر برای خانه و محل کار

مطالعات نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی می‌تواند خلق و خوی انسان را بهبود ببخشد و بهره‌وری و خلاقیت را در هنگام کار افزایش دهد. اگر گوش دادن به موسیقی را دوست دارید و یا به شنیدن و استفاده از پادکست‌ها، در هنگام انجام کارهای روزمره علاقه دارید، اسپیکرها یکی از ابزارهای مورد علاقه شما خواهند بود. برای همه ما پیش آمده است که آرزو کرده‌ایم که کاش صدای موزیکی که با تلفن همراه، تلویزیون، لپتاپ و کامپیوتر پخش می‌کنیم، کیفیت و قدرت بهتری داشت. به علاوه ممکن است به صدای با کیفیت بالاتر هنگام کار با کامپیوتر نیاز داشته باشید و یا دوست داشته باشید، تا فیلم‌های سینمایی را با کیفیت صدای بیشتری دنبال کنید. اسپیکرها انواع بسیار گوناگونی دارند و برای کاربردهای متفاوتی و مختلفی نیز تولید می‌شوند. اما چگونه باید نوع مناسبی را با توجه به کاربردی که از آن انتظار دارید، انتخاب کنید؟ در این مقاله با هم با اسپیکرها و انواع آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد و در ادامه درباره انتخاب بهترین اسپیکر برای خانه و محل کار اطلاعاتی بیشتری را کسب خواهیم کرد.

انواع اسپیکر برای خانه و محل کار کدام است؟

اسپیکر و یا به عبارت دیگر بلندگو، دستگاهی است که سیگنال‌های الکتریکی و یا الکترونیکی را از دستگاه‌های دیگر ماننند کامپیوترها، گوشی‌های تلفن همراه، تلویزیون و یا وسایل ذخیره‌سازی فایل مانند فلش، دریافت کرده و پس از تقویت به سیگنال‌های ارتعاش هوا تبدیل می‌کند. اسپیکرها انواع بسیار گوناگون و متنوعی دارند و برای اهداف و مکان‌های گوناگونی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راهنمای انتخاب بهترین اسپیکر برای خانه و محل کار

قبل از انتخاب بهترین اسپیکر برای خانه و محل کار بهتر است با انواع گوناگون این وسیله بیشتر آشنا شویم:

1. اسپیکرهای کامپیوتر

این نوع از اسپیکرها، برای پخش صدای کامپیوتر طراحی شده‌اند. امروز اسپیکرهای کامپیوتر در سبک یا تنظیمات 2.1 ارائه می‌شوند، یعنی دو بلندگو و یک ساب ووفر. Subwoofer یکی از انواع اسپیکرها برای پخش صدا با فرکانس پایین است. این بلندگوها برای کاربران معمولی که ترجیح می‌دهند با رایانه یا لپ‌تاپ کار کنند و موزیک نیز گوش کنند و یا با رایانه فیلم تماشا کنند، عالی است.

2. اسپیکرهای ایستاده

اگر می‌خواهید سیستم صوتی سینمای خانگی خود را تقویت کنید، باید از اسپیکرهای ایستاده، برای اضافه کردن به آن استفاده کنید. این نوع از اسپیکرها طراحی شده تا در کنار تلویزیون قرار بگیرد. این اسپیکرها می‌توانند صدایی شبیه یک سالن سینمای پیشرفته را در اتاق نشیمن شبیه‌سازی کنند و می‌توان آن‌ها را یکی از انواع بهترین اسپیکر برای خانه و محل کار دانست.

3. اسپیکر سقفی

بلندگوهای سقفی یا انواعی که به صورت توکار در سقف منزل و یا محل کار شما نصب می‌شوند، ارزان  نیستند و نصب آن‌ها نیز سخت‌تر از انواع دیگر است، بنابراین برای نصب آن‌ها به یک متخصص نیاز دارید. اما اگر می‌توانید هزینه این کار را تامین کنید، ممکن است بخواهید این نوع از اسپیکرها را در خانه نصب کنید. با این نوع اسپیکر می‌توانید از موسیقی در فضاهایی مانند حمام یا آشپزخانه نیز لذت ببرید. با استفاده از این نوع اسپیکرها می‌توان یک سیستم صوتی ساختمان پیشرفته را به عنوان بهترین اسپیکر برای خانه و محل کار، طراحی کرد. بسیاری از انواع بلندگوی سقفی یا دیواری، حالت چرخشی دارند که می‌توان آن را چرخاند. این مزیت می‌تواند به شما اجازه دهد تا صدا را به سمت خود هدایت کنید تا تجربه شنیداری لذت بخش‌تری داشته باشید. برای بلندگوهایی که قرار است در حمام نصب شوند، بلندگوها باید ضدآب باشند.

راهنمای انتخاب بهترین اسپیکر برای خانه و محل کار

4. اسپیکر و یا باند دیواری

برخلاف بلندگوهای توکار و یا سقفی، که برای نصب به اقدامات ساختمانی نیاز دارند، اسپیکرهای دیواری به سادگی نصب می‌شوند. یعنی برای نصب بلندگوی روی دیوار، نیازی به درخواست اجازه از صاحب‌خانه نخواهید داشت. همچنین می‌توانید یک بلندگوی روی دیوار را در سطح گوش قرار دهید تا عملاً نیازی به انواع دیگر اسپیکرها نداشته باشید. یکی دیگر از مزایای باند دیواری نسبت به اسپیکرهای داخلی، نصب آسان است. یک چالش مهم برای استفاده از این نوع اسپیکرها، سیم‌های آن‌ها است که در صورتیکه به‌خوبی پنهان نشوند، ظاهر ناخوشایندی خواهند داشت. اسپیکرهای دیواری، در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و شما باید یکی از انواع آن‌ها را پیدا کنید که با دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد.

راهنمای انتخاب بهترین اسپیکر برای خانه و محل کار

5. اسپیکرهای بلوتوثی و وایرلس (بی‌سیم)

بلندگوهای بلوتوث یا بی‌سیم از انواع جدیدتر اسپیکرها محسوب می‌شود که کاربرد زیادی در بین مردم پیدا کرده است. ویژگی قابل حمل بودن، یک مزیت بزرگ برای این گونه از  اسپیکرها است و معمولا در اندازه‌های کوچک ساخته می‌شود تا حمل آن ساده‌تر صورت بگیرد. این مدل اسپیکرها را می‌توان بهترین اسپیکر برای خانه و محل کار با قابلیت جابه‌جایی دانست. یک اسپیکر بلوتوثی به صورت بی‌سیم به دستگاهی مانند تلفن هوشمند یا تبلت متصل می‌شود و به عنوان تقویت کننده قدرت صدا و یا بالا برنده کیفیت آن عمل می‌کند. خود اسپیکر بی‌سیم، باید به شارژ یا به پریز وصل شود.

اسپیکرهای بلوتوثی در اندازه‌ها و اشکال مختلف تولید می‌شوند. برخی از آنها به اندازه کافی کوچک هستند تا به صورت جیبی مورد استفاده قرار بگیرند. برخی دیگر به اندازه کافی جمع و جور هستند تا روی دسکتاپ قرار گیرند. با این حال، بلندگوهای بزرگ و قدرتمندی نیز وجود دارد که می‌توانید در سفرهای خود و یا در فضای آزاد، از آن‌ها استفاده کنید. امروزه در بسیاری از خانه‌های هوشمند، سیستمی از این اسپیکرهای هوشمند وایرلس وجود دارد که می‌توانید تنها با یک لمس بر روی گوشی خود، از پخش موسیقی در محیط منزل و یا محل کار لذت ببرید.

در انتخاب بهترین اسپیکر برای خانه و محل کار باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • اولین نکته برای خرید و یا تهیه اسپیکر، تعیین هدف شما از این خرید است. شما باید تعیین کنید که اسپیکر را برای چه منظوری لازم دارید؟ آیا به دنبال یک سیستم کامل مانند سیستم صوتی ساختمان و یا خانه هستید و یا به دنبال تماشای فیلم با کیفیت صدای بهتر؟ آیا لازم است که یک وسیله بی‌سیم برای پخش بهتر موزیک و پادکست از تلفن همراهتان داشته باشید و یا به دنبال بالا بردن کیفیت پخش صوت هنگام بازی‌های کامپیوتری هستید؟
  • تعیین بودجه‌ای که قرار است برای این منظور خرج کنید نیز به انتخاب بهتر و موثرتر شما برای خرید بهترین اسپیکر برای خانه و محل کار کمک می‌کند. تعیید بودجه باعث می‌شود تا انتخاب‌های گران حذف شوند و بهتر و متفکرانه‌تر انتخاب کنید.
  • یکی از مهم‌ترین معیارهایی که باید برای انتخاب اسپیکر برای منزل و یا محل کارتان در نظر داشته باشید، ابعاد مکانی ‌است که قرار است در آن از اسپیکرتان استفاده کنید. اگر منزل یا شرکت کوچکی دارید، استفاده از باندهای پرقدرت و با باس بالا ممکن است نه‌تنها باعث آرامش نشوند، فقط باعث آزار گوش‌هایتان شود. به علاوه استفاده از یک اسپیکر کوچک ممکن است در محیط‌های باز و بزرگ به دلیل ضعیف بودن قدرت صدا، به کارتان نیاید.

سخن آخر

اگر به دنبال یک اسپیکر بی‌سیم، اسپیکر مخصوص کامپیوتر و یا سینمای خانگی هستید و یا قصد نصب یک سیستم صوتی در ساختمان یا منزل را دارید، می‌توانید از خدمات سایت آوازک، یکی از بهترین و قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی محصولات و تجهیزات صوتی و الکترونیکی استفاده کنید. کارشناسان ما می‌توانند راهنمای خوبی برای انتخاب درست اسپیکر خانه و محل کار باشند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟