انواع مدل سقف کاذب مدرن را بیشتر بشناسید

چقدر با تنوع مدل انواع سقف کاذب آشنا هستید؟ قیمت سقف کاذب را می‌دانید؟ اگر تمایل دارید راجع‌به تاریخچه پیدایش سقف‌های کاذب، انواع آن، کاربردهایش و… بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب با من همراه باشید. شاید روزی شما هم مجبور باشید بهترین مدل سقف کاذب را خریداری کنید بی‌ آنکه راهنمایی داشته باشید؛ آن روز این مطلب حتما به کارتان خواهد آمد!

پیش از آنکه به سراغ تبادل اطلاعات راجع‌به انواع مدل سقف کاذب مدرن برویم، اجازه دهید یک تعریف خلاصه از سقف کاذب را بیان کنم: ” سقف کاذب اصطلاحی برای سقف‎‌های ثانویه با جنس‌های متفاوت است که می‌توان آن را پوششی برای سقف اصلی در نظر گرفت. ” با این تفاسیر “کاذب” صرفا یک اصطلاح است که به سقف‌هایی اطلاق می‌شود که دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • وزن سبکی دارند.
  • برخی از آن‌ها به صورت پیش‌ساخته هستند
  • ضد صوت و عایق در برابر حریق هستند.

سقف‌هایی که از ویژگی‌های فوق برخوردار هستند، تنوع زیادی دارند. تایل سقفی یکی از محبوب‌ترین انواع

آن‌هاست. سقف کاذب رابیتس، سقف‌های کنافی، سقف‌های آکوستیک و… چند مدل از انواع سقف کاذب هستند. در ادامه با تنوع بیشتری از این سقف‌ها روبه‌رو خواهید شد.

قیمت سقف کاذب 60 در 60، انواع مدل‌های سقف کاذب و ارزان‌ترین مدل آن عناوینی هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ام.

مجموعه نماپوشش شرق به عنوان یکی از معتبرترین مراجع خرید عمده مصالح ساختمانی از جمله سقف کاذب مدرن، تایل گچی و کناف بهترین و باکیفیت ترین محصولات را با قیمت مناسب به صورت عمده و با تضمین اصالت و کیفیت عرضه می‌کند.

انواع مدل سقف کاذب مدرن را بیشتر بشناسید

آشنایی با انواع مدل سقف کاذب مدرن

ابتدا به این سوال پاسخ دهید؛ شما زمانی‌که صحبت از سقف کاذب می‌شود دقیقا به چه چیزی فکر می‌کنید؟! اصطلاح “سقف کاذب” در ذهن اغلب ما، سقف‌هایی از جنس آکاسیف ( امروزه به عنوان یونولیت سقف شناخته شده و به نام‌های آکاستیو یا آکاسیو نیز گرفته می‌شود) است که صرفا به دلیل ارزان بودن استفاده می‌شوند؛ سقف‌هایی که نه زیبایی دارند و نه مقاومت. درحالی‌که این متریال اصلا در دسته‌بندی سقف‌های کاذب نیست و کمی که به دنیای انواع سقف کاذب ورود کنید، تازه انواع مدل سقف کاذب مدرن را می‌شناسید. سقف‌هایی که با ویژگی‌ها و زیبایی خود توانسته‌اند معماری داخلی را متحول کنند، هزینه‌های ساخت‌وساز را کاهش دهند و خسارات مالی و جانی در اثر وقوع حوادثی چون زلزله را به حداقل برسانند.

اولین نسل سقف کاذب در بازار سقف‌های گچی و فلزی بودند که اغلب اوقات برای پوشاندن سطوحی که در معرض بارش باران و باد بودند استفاده می‌شدند. اما امروز می‌توان از انواع سقف کاذب به عنوان سقف اصلی در دکوراسیون داخلی استفاده کرد. سقف‌های کاذب نسل گذشته چندان مقاوم نبوده و کارایی لازم را نداشته‌اند. در صورتی که در حال حاضر شاهد انواع سقف کاذب ارزان و کارآمد هستیم. تنوع انواع مدل سقف کاذب مدرن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

انواع مدل سقف کاذب مدرن را بیشتر بشناسید

1.    سقف کاذب رابیتس

اگر به دنبال قدیمی‌ترین نوع سقف کاذب در بازار ایران هستید، نام آن سقف رابیتس یا راویز است! این نوع سقف

کاذب را می‌توان پراستفاده‌ترین نوع آن در ساخت‌وساز دانست. اسکلت این سقف از نبشی یا میلگرد و رویه آن از گچ و اندود ساخته شده است.

انواع مدل سقف کاذب مدرن را بیشتر بشناسید

2.    سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف جزو آن مدل از انواع سقف کاذب است که احتمالا اسم آن را بیشتر از سایر سقف‌ها شنیده‌اید. برای زیرسازی این سقف از پروفیل‌های سبک فولادی استفاده شده و روی آن را با پنل‌هایی از جنس گچ یا سیمان می‌پوشانند. جدیدترین مدل سقف‌ کنافی، تایل سقفی است. این پنل‌ها ممکن است ساده و یکپارچه یا به صورت مشبک باشند. اگر کمی دقت کنید این سقف‌های کاذب را در اغلب جاها دیده‌اید؛ مثلا در بیمارستان‌ها، ادارات، مدارس و… .

3.    سقف کاذب چوبی

از دیگر انواع مدل سقف کاذب مدرن سقف‌هایی سبک از جنس چوب است. اگر جزو دسته افرادی هستید که به استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی علاقه زیادی دارند، این سقف کاذب قطعا توجه‌تان را جلب می‌کند. از این نوع سقف کاذب برای منازل مسکونی، هتل‌ها یا رستوران‌ها بیشتر استفاده می‌شود.

4.    سقف کاذب آلومینیومی

این مدل انواع سقف کاذب در کارخانجات، سالن‌های ورزشی، باشگاه‌ها و… بیشتر به چشم می‌خورد. تایل‌های آلومینیومی به صورت نواری شکل بر روی یک زیرساز از پروفیل‌های فولادی کشیده شده‌اند. مهم‌ترین مزیت سقف کاذب آلومینیومی امکان تعمیرات آن‌هاست.

5.    سقف کاذب آی گلس

سقف‌های آی گلس یکی از محبوب‌ترین انواع مدل سقف کاذب مدرن هستند. دلیل محبوبیت این نوع سقف، تنوع بالای طرح و رنگ آن است. برای تصور جنس سقف‌های آی گلس، موادی چون آکریلیک را به خاطر بیاورید؛ جنس این سقف نیز مشابه همین است. برترین ویژگی‌ سقف‌های آی گلس، این است که می‌تواند نور را از خود عبور دهد. استفاده از این سقف در مکان‌هایی چون سالن‎‌های زیبایی، استخرها، کافی‌ شاپ‌ها و… با استقبال زیادی روبه‌رو است.

انواع مدل سقف کاذب مدرن را بیشتر بشناسید

6.    سقف کاذب آکوستیک

سقف‌های آکوستیک جزو انواع سقف کاذب ارزان هستند. اگرچه تمامی سقف‌های کاذب عایق صوت هستند؛ اما این نوع، وظیفه خود را در عبور ندادن صوت به نحواحسن ایفا می‌کند. سقف آکوستیک در جذب صوت بسیار توانمند است؛ سروصدای جذب شده توسط سقف به هیچ عنوان به داخل سازه عبور نمی‌کند. از همین‌رو برای مکان‌هایی چون بیمارستان‌ها، سالن‌های مطالعه، استودیوهای ضبط صدا و مکان‌هایی از این دست بهترین نوع سقف به شمار می‌روند. از ویژگی‌های سقف کاذب آکوستیک می‌توان به مواردی چون قیمت مناسب و امکان تعمیر آن‌ اشاره کرد.

7.    سقف کاذب پی وی سی

اگر یک مدل انواع سقف کاذب می‌خواهید که هم عایق صوت و حرارت باشد و هم ظاهر زیبایی داشته باشد، سقف‌های PVC انتخاب مناسبی هستند. پنل‌های نواری این سقف نمای زیبایی به دکوراسیون می‌دهند. طراحی آن با نور مخفی موجب دوبرابر شدن زیبایی آن خواهد شد. از برتری‌های سقف کاذب پی وی سی باید به ضد آب بودن و امکان شستشوی آن اشاره کرد؛ از همین‌رو برای مکان‌هایی چون درمانگاه‌ها، هتل‌ها یا رستوران‌ها بسیار مناسب است.

8.    سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم یکی از انواع مدل سقف کاذب مدرن است. اگر در مکانی سقفی با ظاهر مربع‌های ریز دیدید، آن سقف کاذب، گریلیوم از جنس آلومینیوم است. این سقف برای منازل مسکونی چندان زیبایی و کاربرد ندارد؛ اما می‌توان از آن برای شرکت‌ها، محیط‌های اداری، سالن‌های اجتماعات و همایش، کارخانه‌های نوآوری و… استفاده کرد. مهم‌ترین ویژگی این سقف کاذب این است که امکان نورپردازی جذاب را فراهم می‌کند.

9.    سقف کاذب ترکیبی

در دکوراسیون و معماری داخلی خلاقیت حرف اول را می‌زند. با کمی ایده‌های خلاقانه می‌توان چند نوع سقف کاذب را با یکدیگر ترکیب کرد و یک نوع سقف کاذب جدید به انواع سقف کاذب ارزان و مدرن اضافه کرد! ساخت این مدل از سقف‌ از قاعده و قانون خاصی پیروی نمی‌کند، بلکه هدف نهایی این است که یک سقف زیبا داشته باشیم. بیشترین جایی که این نوع سقف به چشم می‌خورد، ایستگاه‌های مترو، ترمینال‌ها، سالن انتظار فرودگاه و… است.

انواع مدل سقف کاذب مدرن را بیشتر بشناسید

جمع بندی

همان‌طور که در مطلب فوق خواندید انواع مدل سقف کاذب مدرن از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. اگرچه در این مقاله در یک دسته‌بندی کلی 9 مدل انواع سقف کاذب را نام بردم، اما هر یک از این 9 مدل هر کدام خود به تنهایی تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند. بنابراین تنها کافیست به این فکر کنید که از یک سقف کاذب دقیقا چه انتظاراتی دارید. سپس می‌توانید در این میان این تنوع بالا، بهترین سقف کاذب را مطابق انتظارات خود انتخاب کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟