طراحی سایت با وردپرس یا لاراول ؟– فریلنس پروژه

طراحی سایت با وردپرس یا لاراول ؟– فریلنس پروژه

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که با هدف ساخت وب سایت ها، چه با استفاده از تم های قابل تنظیم یا ایجاد راه حل های سفارشی ایجاد شده است. از سوی دیگر، لاراول یک فریمورک PHP است که برای ایجاد برنامه های کاربردی وب و انواع دیگر وب سایت ها استفافرق ده می شود. بنابراین، چه زمانی باید یکی را بر دیگری انتخاب کنید؟ و چرا؟

بیایید ببینیم در اینجا با چه چیزی سر و کار داریم.

موقعیتی را تصور کنید: مشتری بالقوه جدید شما به تازگی با شما تماس گرفته است که آیا می توانید وب سایت جدید او را بسازید. و سفارش ساخت سایت خود را به شما میدهد او یک سفرنامه نویس مشتاق است و می خواهد قبل از سفرش به گواتمالا در پایان یک ماه وبلاگ خود را راه اندازی کند.

از چه چیزی برای ساخت وب سایت او استفاده می کنید؟

وردپرس

یا

لاراول

اکنون این را تصور کنید: مشتریان بالقوه شما کارآفرینانی با فناوری هستند که به تازگی استارت آپ جدید خود را راه اندازی کرده اند که نشان دهنده یک سرویس رزرو آنلاین پیچیده با ویژگی های خلاقانه جالب است. آنها کمک شما را برای توسعه وب سایت می خواهند و به آن نیاز دارند که بی عیب و نقص باشد.

چه چیزی را برای انجام پروژه آنها انتخاب می کنید؟

وردپرس

لاراول

 

اگر به‌تازگی به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب شروع کرده‌اید و در مورد پاسخ‌ها مطمئن نیستید، به جای درستی آمده‌اید. این مقاله قرار است برای شما مفید باشد. با این حال، حتی اگر در حال حاضر یک توسعه دهنده ماهر هستید، ممکن است برای شما نیز مفید باشد. پس حالا ما را رها نکن.

اصول اولیه

هنگام برخورد با معضل بین وردپرس و لاراول، می توانید با بررسی ماهیت این ابزارها شروع کنید تا درک بهتری از قابلیت های آنها داشته باشید.

وردپرس یک CMS منبع باز رایگان بر پایه PHP و MySQL است. در سال 2003 توسط بنیانگذاران آن مت مولنوگ و مایک لیتل منتشر شد. امروزه بیش از 60 میلیون وب سایت از وردپرس استفاده می کنند که 30 درصد از 10 میلیون مکان برتر وب را شامل می شود که آن را به محبوب ترین CMS در جهان تبدیل می کند.

 

وردپرس با استفاده از یک سیستم مبتنی بر موضوع اجرا می شود و از معماری افزونه پیروی می کند که بیش از 55000 افزونه مختلف را ارائه می دهد. می‌توانید از آنها برای اصلاح تم‌ها استفاده کنید، یا می‌توانید یک وب‌سایت را از ابتدا بسازید و آن را به یک راه‌حل سفارشی و متناسب با نیازها تبدیل کنید.

علاوه بر بسته نرم افزار WordPress.org برای رایانه شخصی شما، برنامه های تلفن همراه بومی نیز وجود دارد که توسط سیستم عامل های اصلی مانند Android، iOS، WindowsOS و Blackberry پشتیبانی می شوند.

لاراول یک چارچوب PHP منبع باز رایگان است که توسط تیلور اتول ایجاد شده است. این برنامه با هدف انجام آسانتر وظایف پیچیده ساخته شده است و هدف اصلی آن توسعه برنامه های کاربردی وب است. لاراول از معماری بسته های ویژگی پیروی می کند و بر اساس مجموعه ای از مؤلفه ها/کتابخانه های PHP قابل استفاده مجدد به نام Symfony است.

فریلنس پروژه مجموعه انجام پروژه وطراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو و برنامه نویسی

توسعه دهندگان در سراسر جهان عمدتاً با این جمله موافق هستند که تیلور اوتول کار بزرگی با لاراول انجام داده است. لاراول از زمان راه‌اندازی اولیه خود در سال 2011، موفقیت‌هایی را در جامعه توسعه‌دهندگان تجربه کرده است. آخرین نسخه فریم ورک – Laravel 5 که تحت نسخه PHP 7 منتشر شد – بهترین فریمورک PHP در GitHub است.

مشابهت ها و تفاوت ها

وقتی صحبت از تجربه کاربری (UX) می شود، هم وردپرس و هم لاراول وب سایت هایی ایجاد می کنند که عبارتند از:

عملکردی

قابل استفاده

قابل درک است

قابل مدیریت

 

به عبارت دیگر، آن‌ها هم کاربر محور هستند و هم به ساخت وب‌سایت‌هایی با کاربری آسان که مدیریت آن‌ها نیز ساده است، اختصاص داده شده‌اند. محبوبیت آنها در این واقعیت نهفته است که هر دو دلالت بر سادگی، شفافیت و کارایی در راه حل های وب دارند.

طراحی سایت با وردپرس یا لاراول ؟– فریلنس پروژه

و چه تفاوت هایی دارند؟

برای شروع، وردپرس یک سیستم است، لاراول یک چارچوب است.

وردپرس از پیش ساخته شده است اما تم های قابل تنظیمی را ارائه می دهد که می توانید از آنها استفاده کنید و مطابق با نیازهای خود (یا مشتری خود) تنظیم کنید. پلاگین های مختلف به همین منظور عمل می کنند و به ایجاد تجربه کاربری غنی تر و مدیریت بهتر محتوا کمک می کنند.

از سوی دیگر، لاراول ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد، عمدتاً برای کارهای پیچیده ای که در طول فرآیند توسعه وب سایت ایجاد می شوند، مانند احراز هویت، تأیید، مدیریت داده ها و غیره.

مزایای وردپرس عبارتند از:

ساختار سازگار با موتور جستجو

مدیریت لینک یکپارچه

ساختار پیوند دائمی را تمیز کنید

امکان اختصاص چندین دسته به پست ها

فیلترهای خودکار برای قالب بندی و استایل بندی متن در پست ها

ویرایش محتوا هم در یک ویرایشگر بصری و هم در یک ویرایشگر متنی مبتنی بر HTML

ویژگی های قابل تنظیم با استفاده از افزونه ها

ادغام آسان خدمات شخص ثالث

جامعه حمایتی بزرگ در سراسر جهان

مزایای لاراول عبارتند از:

ساختار سازگار با توسعه دهنده که توسط اسناد بیش از حد پشتیبانی می شود

پیاده سازی سیستم احراز هویت

فرآیند اعتبارسنجی و مجوز ساده برای برنامه های وب

وظایف خودکار به راحتی قابل مدیریت است

سازگاری در انتقال پایگاه داده

استقرار سریع و بدون دردسر برنامه ها

ویژگی های قابل تنظیم با استفاده از بسته ها

ادغام آسان خدمات شخص ثالث

جامعه حمایتی بزرگ در سراسر جهان

چگونه انتخاب کنیم؟

اگر ایجاد یک سفرنامه نویس ما را از موقعیت فوق به یاد دارید؟ خوب، اگر او یک وبلاگ می خواهد و سریع به آن نیاز دارد، ما معتقدیم که باید با وردپرس بروید.

چرا راه حل بهتری خواهد بود؟

وردپرس در برخورد با بسیاری از محتوایی که وب سایت آینده قرار است نگهداری کند، بسیار بهتر است. همچنین، اگر صاحب آن وب‌سایت مهارت‌های فنی قوی نداشته باشد، مدیریت پست‌ها را بعدا آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این، اگر مشتری شما بخواهد، به عنوان مثال، یک بسته سئوی همه کاره در وب سایت خود پیاده سازی شود، می توانید از آن افزونه خاص برای وردپرس استفاده کنید و کار مدیران وب سایت را کمتر وقت گیر کنید.

به هر حال، پلتفرم سازگار با موتورهای جستجو، یکی از مهم ترین مزایای وردپرس است. دانستن این موضوع که وبلاگ ها برای خواندن و دنبال کردن تا حد امکان مخاطب قرار دارند، امکان مشاهده آنلاین بالاتر دلیل دیگری برای انتخاب این سیستم خواهد بود.

همین امر در مورد سایر وب سایت های مبتنی بر محتوا، مانند پورتال های رسانه ای، نمونه کارها آنلاین، وب سایت های تک صفحه ای، پلت فرم های مختلف وب، ارائه های آنلاین برای شرکت های کوچکتر و متوسط ​​و سایت های مشابه صدق می کند.

در صورت توسعه یک برنامه وب

در صورتی که با یک برنامه کاربردی وب و الزامات پیچیده ای سروکار دارید که قبلاً هرگز از سوی مشتریان خود ندیده اید (کارآفرینان متصور ما در زمینه فناوری را به خاطر دارید؟)، ممکن است بخواهید لاراول را انتخاب کنید. چرا؟ خوب، هدف اصلی لاراول این است که کار توسعه دهنده را برای مسائل پیچیده در برنامه های وب آسان کند، بنابراین به سادگی ممکن است در این نوع تلاش ها به شما کمک کند.

اگر در حال توسعه یک برنامه مدیریت داده در مقیاس بزرگ، ابزاری نوآورانه برای همکاری تیمی از راه دور، نمایندگی آنلاین جهانی و هر چیزی شبیه به آن هستید، لاراول ممکن است راه حل بهتری نیز باشد.

با این حال، برای اینکه گیج نشوید، ما پیشنهاد نمی کنیم که نمی توانید یک وب سایت پیچیده از ابتدا با استفاده از وردپرس بسازید. البته می توانید و بدون شک می توانید آن را به یک مکان وب سفارشی تبدیل کنید.

لطفاً به خاطر داشته باشید که وردپرس به تازگی اولین افزونه خود را برای برنامه های کاربردی وب مترقی (PWA) منتشر کرده است. استفاده از PWA ها اخیراً در حال افزایش است زیرا آنها جایگاه یکی از مهم ترین روندهای توسعه در سال 2018 را دارند.

از سوی دیگر، چندین برنامه کاربردی وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد سیستم مدیریت محتوا به طور خاص برای لاراول کمک کند، مانند PyroCMS، Statamic، OctoberCMS، Quarx و غیره.

در مجموع، زمانی که با توسعه برنامه های کاربردی وب سروکار دارید، می توانید این را به عنوان یک توصیه دنبال کنید – برای برنامه های سبک و متوسط ​​که ممکن است بخواهید از وردپرس استفاده کنید، و برای پروژه های سنگین می توانید به جای آن لاراول را انتخاب کنید. .

اگر یک فروشگاه اینترنتی بسازید

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟