سوالات متداول اقدامات قبل از لیپوماتیک

سوالات متداول اقدامات قبل از لیپوماتیک

لیپوماتیک چیست؟

این روش، فرآیند تخلیه چربی اضافی بدن با کانول های لیپوساکشن ویبره است. هدف از رفع چربی با لیپوماتیک کاهش وزن و لاغری نیست بلکه فرم دادن به بدن است. این روش ها با دستگاه لیپوماتیک مورد تایید FDA انجام می شود. اگرچه نتیجه پس از بهبودی پس از عمل به وضوح دیده می شود، اما مشاهده نهایی نتایج شما 2-3 ماه طول می کشد.

دستگاه لیپوماتیک چگونه اعمال می شود؟

دستگاه لیپوماتیک با کانول ارتعاشی خود بافت چربی را تجزیه می کند. سپس این تکه های چربی به وسیله خلاء داخل کانولا از بدن بیرون کشیده می شوند. اینکه چه مقدار چربی را می توان برداشت، پزشک تعیین می کند. بیمار در همان روز یا معمولاً 1 روز پس از درمان ترخیص می شود. مانند هر عمل دیگری پس از لیپوساکشن با لیپوماتیک، نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و رعایت شود.

حذف چربی با لیپوماتیک در چه مناطقی قابل انجام است؟

لیپوماتیک تقریباً در هر ناحیه مانند کمر، شکم، زیر چانه، بازو، ساق پا اعمال می شود و پس از کاهش وزن، بدن سفت می شود، چربی های سرسخت از بین می رود و در نتیجه لاغری منطقه ای حاصل می شود. شایع ترین نواحی عبارتند از: لگن، قسمت داخلی ساق، بازو، سینه و شکم. افراد بالای 18 سال که بیماری مزمن ندارند می توانند با لیپوماتیک چربی خود را از بین ببرند. پزشک از قبل شما را به طور دقیق معاینه می کند و مطمئن می شود که قبل و بعد از لیپوماتیک مشکلی را تجربه نمی کنید. اگر بیماری مزمنی دارید و یا در معرض خطر ابتلا به مشکلات سلامتی در نتیجه عمل هستید، حتما در این مورد مطلع خواهید شد.

آیا اثرات حذف چربی لیپوماتیک دائمی است؟

بله، با توجه به تغذیه و رژیم غذایی، اثرات دائمی است. اگر از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات و چربی کم پیروی کنید، نه چاق خواهید شد و نه به حالت قبل از عمل بر می گردید. بنابراین، پس از لیپوساکشن با لیپوماتیک می توانید وضعیت خود را حفظ کنید. با این حال، اگر به زندگی غیر فعال و عادات بد غذایی قدیمی خود ادامه دهید، بازیابی چربی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

مزایای لیپوماتیک چیست؟

  • از آنجایی که نه تنها باعث چربی سوزی می شود، بلکه باعث افزایش میزان کلاژن نیز می شود، افتادگی در بدن از بین می رود و باعث سفت شدن بدن می شود.
  • از آنجایی که فرآیند حذف چربی لیپوماتیک با کانولا انجام می شود، جای زخم برش کوچک است.
  • احتمال ادم و کبودی بسیار کم است.
  • درمان زمان کمتری نسبت به روش های دیگر می برد.
  • امکان استفاده مجدد از چربی جمع آوری شده برای تزریق چربی پس از انجام فرآیند وجود دارد.
  • برداشتن چربی لیپوماتیک بدون درد انجام می شود زیرا این روش بدون آسیب به بافت ها و اعصاب انجام می شود.
  • ظاهر سایه یا فرورفتگی وجود ندارد. با استفاده از لیپوماتیک، ظاهر سلولیت کاهش می یابد. در سایر کاربردهای لیپوساکشن، هیچ کاهشی در ظاهر سلولیت وجود ندارد.
  • لیپوماتیک یک درمان راحت هم برای پزشک و هم برای بیمار فراهم می کند. بازیابی به سرعت انجام می شود. احتمال عوارض و عوارض جانبی بسیار کم است.

بعضی از افراد نیاز به انجام چندین عمل در قسمت پایین تنه دارند. عمل لیپوماتیک پایین تنه نیز مختص این افراد است. اگر فکر میکنید شما هم کاندید این نوع از عمل لیپوماتیک هستید میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه نمایید.

فرآیند بهبودی پس از لیپوماتیک چیست؟ چه چیزی باید در نظر گرفته شود؟

در لیپوساکشن با لیپوماتیک با توجه به اینکه عمل بدون درد و با یک برش کوچک انجام می شود می توانید روز بعد به کارهای روزانه خود ادامه دهید. اما به میزان چربی برداشته شده و تعداد نواحی که انجام می شود نیز مربوط می شود. در عرض 2 هفته می توانید به طور کامل به زندگی عادی بازگردید. ممکن است 3-4 روز بعد از عمل کمی درد داشته باشید اما بعد از 4 روز درد به تدریج کاهش می یابد. بعد از لیپوماتیک باید سوتین مخصوص بپوشید.

استفاده از این سوتین به مدت 3 هفته بسیار مهم است. برای حمام کردن باید 5 تا 6 روز صبر کنید و به این فکر کنید که ادم ایجاد نمی شود، از کمپرس سرد یا گرم استفاده نکنید. این سوال که چگونه ادم پس از لیپوماتیک را از بین ببرید ممکن است در ذهن شما ظاهر شود. از آنجایی که بافت ها در طول این فرآیند آسیب نمی بینند، اغلب ادم بیش از حد وجود ندارد. استفاده از سوتین مخصوص نیز از ادم جلوگیری می کند.

پس از انجام لیپوساکشن با لیپوماتیک نباید حرکات سنگین انجام شود و از هیچ دارویی از جمله مسکن های توصیه نشده توسط پزشک استفاده نشود. از حرکات ناگهانی باید اجتناب شود، زیرا ممکن است سرگیجه به عنوان اثر بیهوشی رخ دهد. پس از انجام لیپوماتیک باید از ورزش و پیاده روی های طولانی تا بهبودی کامل استراحت کنید.

لیپوماتیک فول بادی راهی برای از بین بردن چربی های اضافه نواحی مختلف بدن است. شما میتوانید اطلاعات بیشتری را در سایت دکتر ایزدپناه بخوانید.

قیمت لیپوماتیک چگونه تعیین می شود؟

قیمت لیپوساکشن با لیپوماتیک با توجه به ناحیه مورد استفاده، میزان چربی گرفته شده، کیفیت دستگاه و تجربه پزشک متفاوت است. برای مشاوره می توانید با دکتر کامبیز ایزد پناه، متخصص زیبایی و جراحی پلاستیک و تیم حرفه ای وی تماس بگیرید. با لیپوماتیک که باید با دستان متخصص انجام شود، می توانید با خیالی آسوده اقدام به رفع چربی کنید.

کدام چربی را می توان با لیپوماتیک از بین برد؟

چربی اضافی پهلوها، شکم، بازوها، باسن و گردن با لیپوماتیک برداشته می شود.

لیپوماتیک چقدر ماندگاری داره؟

لیپوماتیک یک روش جراحی موثر است. دوام آن به بیماران بستگی دارد. بیماران باید رژیم غذایی خوب و سالم داشته باشند، فعالیت خود را افزایش دهند و وقت خود را صرف انجام تمرینات بیشتر کنند.

چقدر می توانم وزن کم کنم؟

به طور کلی، لیپوماتیک اندازه بدن را تغییر می دهد.

آیا استفاده از سوتین بعد از جراحی ضروری است؟

بله. به دلیل ایجاد فضای کافی بین پوست و ماهیچه، استفاده از سوتین به از بین بردن این فضا کمک می کند.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن چیست؟

لیپوماتیک در مقایسه با لیپوساکشن سنتی جایگزین بهتری است. لیپوماتیک جدیدترین روش حذف چربی از بدن است که نتیجه ای کاملا متفاوت و باورنکردنی در مقایسه با سایر روش های حذف چربی مانند لیپوساکشن دارد.

سلول های چربی در ابتدا به روشی کاملاً فیزیکی به جای استفاده از تشعشع یا گرما امولسیون می شوند. امولسیون به آرامی از بدن خارج می شود تا به پیکربندی بدن کمک کند. ایمنی این روش در مقایسه با روش سنتی لیپوساکشن بسیار بالاتر است.

چه مدت باید از سوتین مخصوص استفاده کنم؟

این زمان در هر بیمار متفاوت است. اگر نمی خواهید از این سوتین استفاده کنید به جراح خود اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک به چه صورت است؟

  • پس از جراحی برای مدت زمانی که جراح شما توصیه می کند، لباس مخصوص بپوشید (معمولاً 2 هفته توصیه می شود که در مقایسه با لیپوساکشن که برای 6 ماه توصیه می شود بسیار کمتر است).
  • از کمپرس گرم یا سرد در محل جراحی استفاده نکنید.
  • 24 ساعت بعد از عمل حمام کنید.
  • مراقب رژیم غذایی روزانه خود باشید و غذاهای با روغن کم استفاده کنید.
  • به مدت 2 هفته هیچ ورزشی انجام ندهید.
  • شنا بعد از 2 هفته مجاز است

سخن پایانی

دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی برای رفاه حال شما عزیزان از روزهای شنبه تا سه شنبه در ساعات کاری 14 الی 17 پاسخگوی شما عزیزان است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را به آدرس www.drkambiz-izadpanah.com مطالعه نموده و یا نمونه کارهای بیشتری را در پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه مشاهده کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟