بعد از برنده شدن در لاتاری چیکار کنیم؟

اگر از دسته افراد خوش‌شانسی هستید که در لاتاری برنده شده‌اید، باید حتما به فکر اقدامات بعد از آن باشید. بعد از برنده شدن در لاتاری چیکار کنیم؟ این سوالی است که ذهن اکثر افراد را بعد از برنده‌شدن در لاتاری، به خود مشغول می‌کند. بررسی کیس نامبر، تکمیل فرم DS-260، ترجمه مدارک لازم، ارائه گواهی تمکن مالی و …. ازجمله اقداماتی هستند که بعد از برنده‌ شدن در لاتاری باید انجام دهید. در این مطلب قصد داریم راجع‌به مجموع این اقدامات توضیحات جامعی ارائه کنیم.

بعد از برنده شدن در لاتاری چیکار کنیم؟

مروری بر اقدامات لازم بعد از برنده‌شدن در لاتاری

اگر در برنامه لاتاری برنده شده‌اید، لازم است تا از اقدامات بعدی مربوط‌به آن غافل نشوید. در ادامه به ترتیب این مراحل را ذکر خواهیم کرد.

جمع‌آوری مدارک لازم و ترجمه آن‌ها

اگر به سوال بعد از برنده شدن در لاتاری چیکار کنیم؟ فکر می‌کنید، باید درگام اول نسبت‌به جمع‌آوری مدارک و ترجمه آن‌ها اقدام کنید. ممکن است در این مرحله کمی سردرگم شوید و از طرفی لازم است هزینه زیادی خرج کنید؛ به‌همین دلیل مجموعه کارت سبز برای راهنمایی بهتر افراد، خدمات مشاوره ارائه می‌دهد. کافیست به وب‌سایت کارت سبز به آدرس https://www.cartesabz.net  سر بزنید. سعی کنید مدارک اضافی را حذف کنید تا هزینه اضافه‌تر بابت ترجمه و جمع‌آوری آن‌ها نپردازید. با صرف یک‌بار هزینه مشاوره برندگان لاتاری، می‌توانید از صرف هزینه‌های چندباره برای جمع‌آوری مدارک جلوگیری کنید.

مدارکی که نیاز دارید شامل پاسپورت، شناسنامه، مدرک تحصیلی، مدارک مالی مانند صورت‌حساب، مدارک مربوط‌به سوابق شغلی، عدم سوء‌پیشینه، مدارک مربوط‌به ازدواج یا طلاق، مدارک مالی و ارائه گواهی تمکن مالی معتبر و مدارک مربوط‌به ارزیابی املاک هستند. درصورتی‌که در سازمان‌های نظامی مشغول‌به فعالیت بوده‌اید، در کنار مدارک ذکرشده باید شناسه نظامی و مدارک مربوط به آن را هم ارائه دهید.

تکمیل فرم DS-260

بعد از برنده شدن در لاتاری چیکار کنیم؟ اقدام بعدی که در پاسخ‌به این پرسش باید انجام دهید، تکمیل فرم درخواست ویزای مهاجرت است که با نام اختصاری فرم DS-260 شناخته می‌شود. تمامی اطلاعات این فرم باید حتما به زبان انگلیسی در آن ارائه شود. وضعیت تاهل، اطلاعات شخصی، محل تحصیل یا کار، همچنین سوابق کیفری ازجمله اطلاعاتی هستند که در این فرم به آن‌ها نیاز خواهید داشت. توجه کنید که تمامی اطلاعات فرم DS-260 باید کامل و صحیح باشد. درصورتی‌که نسبت‌به پرکردن این فرم اقدام نکنید، نام شما از لیست مربوط‌به برندگان لاتاری حذف می‌شود.

واکسیناسیون و تایید مدارک پزشکی

اقدام بعدی در پرسش به سوال بعد از برنده ‌شدن در لاتاری چیکار کنیم؟ تایید مدارک پزشکی است. مدارک پزشکی شما بعد از معاینات مربوطه صادر می‌شود و باید حتما توسط پزشک معتمد سفارت، تایید شود. درصورتی‌که برنامه واکسیناسیون شما کامل نیست، حتما برای تکمیل آن اقدام کنید. درنهایت بعد از تزریق تمامی واکسن‌ها، لازم است تا با ارائه اصل گذرنامه، کارت واکسیناسیون بین‌المللی خود را دریافت کنید. این کارت یکی از مدارکی است که پزشک سفارت برای پذیرش از شما درخواست خواهد کرد.

بعد از برنده شدن در لاتاری چیکار کنیم؟

ارائه گواهی تمکن مالی

یکی از اصلی‌ترین مدارکی که حتما به آن نیاز خواهید داشت، گواهی تمکن مالی است. گواهی تمکن مالی و سایر مدارکی که مربوط‌به اسپانسر مالی است را باید به سفارت آمریکا ارائه دهید. گواهی تمکن مالی از طریق مختلف شامل حساب بانکی، پیشنهاد شغلی، ارزش ملک یا گرفتن اسپانسر، ارائه می‌شود. اگر به سوال بعد از برنده ‌شدن در لاتاری چیکار کنیم؟ فکر می‌کنید، باید حتما به فکر ارائه یک گواهی تمکن مالی قوی باشید.

توجه داشته باشید که همیشه آفیسرهای مهاجرتی از شما درخواست گواهی تمکن نمی‌کنند، گواهی تمکن صرفا در شرایط خاص از افراد گرفته می‌شود؛ به بیان ساده‌تر می‌توان گفت همه برندگان لاتاری نیاز به گواهی تمکن مالی ندارند. درصورتی‌که در ارائه گواهی تمکن مالی دچار مشکل هستید، می‌توانید از خدمات مجموعه کارت سبز برای حل این مشکل استفاده کنید.

کارنت‌شدن

منظور از کارنت‌شدن این است که زمان رسیدگی به پرونده فرد فرا رسیده‌است؛ بنابراین، فرد موردنظر باید به سفارت آمریکا مراجعه کرده و برای مصاحبه و ارائه مدارک آماده شود. در پاسخ به سوال بعد از برنده شدن در لاتاری چیکار کنیم؟ باید بگوییم که نیاز است تا برای ارائه مدارک در سفارت آماده شوید. در هر ماه تعدادی از افراد متقاضی ویزا کارنت می‌شوند؛ لیست افراد کارنت‌شده در ویزا بولتن‌های وزارت امورخارجه منتشر می‌شود. در مجلات اداره کنسولگری وزارت خارجه آمریکا می‌توان کارنت‌شدن برندگان لاتاری را مشاهده کرد. هنگامی که کیس برندگان لاتاری کارنت شوند، با نام ویزای بولتن در این مجلات اطلاع‌ داده می‌شود. با مراجعه به وب‌سایت رسمی وزارت امورخارجه آمریکا می‌توانید این مجلات را دریافت کنید.

مصاحبه سفارت

هنگامی که کیس مورد نظر کارنت شود، یک ایمیل حاوی تاریخ مربوط‌به حضور در سفارت از KCC به فرد ارسال می‌شود. برنده لاتاری باید حتما در راس ساعتی که برای وی مقرر شده‌است، به سفارت مراجعه کند. نتایج کمیسیون پزشکی، اصل و ترجمه کل مدارک موردنیاز و همچنین دعوت‌نامه، برای مصاحبه ضرورت دارد.

مرحله کلیرنس

بعد از برنده شدن در لاتاری چیکار کنیم؟ تا اینجای مطلب پاسخ شفافی برای این سوال مطرح کردیم. بعد از مصاحبه لازم است تا مدارک و سوابق شما آنالیز شود. پروسه تایید صلاحیت برندگان لاتاری توسط وزارت خارجه آمریکا صورت می‌گیرد. درصورتی‌که مصاحبه‌کننده به اطلاعاتی در پرونده شما شک داشته باشد، پرونده را برای بررسی دقیق‌تر به مرحله کلیرنس می‌فرستد. در این مرحله تحقیقات جامعی درباره احتمال اقدامات تروریسمی، صادرات غیرقانونی، جاسوسی و…. انجام می‌شود.

صدور ویزا

درصورتی‌که تمامی مراحل صدور ویزا را به‌طور کامل طی کرده‌ باشید، ویزای آمریکا را دریافت خواهید کرد. بعد از دریافت ویزا تا 6 ماه زمان دارید که به کشور آمریکا وارد شوید؛ درصورتی‌که در این بازه زمانی اقدامی برای مهاجرت انجام ندهید، ویزای شما باطل خواهد شد. اگر برای پرسش به سوال بعد از برنده شدن در لاتاری چیکار کنیم؟ هنوز دچار مشکل هستید، می‌توانید به مجموعه کارت سبز برای مشاوره یا دانلود فرم‌های مربوطه مراجعه کنید.

بعد از برنده شدن در لاتاری چیکار کنیم؟

کلام آخر

اگر در لاتاری شرکت کرده‌اید، باید هنگام اعلام نتایج، پرونده خود را بررسی کنید. در صورت برند‌ه‌شدن در لاتاری لازم است تا اقداماتی را انجام دهید. در این مطلب راجع‌به اقدامات بعد از برنده‌شدن در لاتاری صحبت کردیم.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟