قبل از خرید چمن مصنوعی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید چمن مصنوعی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از پوشش‌های تقریبا جدیدی که می‌توان از آن در تراس‌، حیاط، زمین بازی و روف گاردن استفاده کرد، چمن مصنوعی است. این پوشش از الیاف مصنوعی مثل پلی‌پروپیلن ساخته شده است و نیاز به رسیدگی‌هایی مثل آبیاری یا کوددهی ندارد. با توجه به این موضوع، استفاده از آن، علاوه بر زیبایی و تمیزی بیشتر، هزینه جانبی هم برای شما ایجاد نمی‌کند.

شاید خرید چمن مصنوعی کار ساده‌ای به نظر برسد؛ اما زمانی‌که به بازار یا سایت‌های فروش این محصولات سر بزنید، می‌بینید که مدل‌های مختلفی از چمن مصنوعی وجود دارد. این موضوع، ممکن است شما را سردرگم کند. این سردرگمی باعث می‌شود که انتخاب درستی نداشته باشید.

در این مطلب قصد داریم شما را با انواع چمن مصنوعی و نکات مهم برای خرید آن، آشنا کنیم. در انتها هم محصولات و خدمات یکی از فروشگاه‌های اینترنتی فعال در این زمینه یعنی فروشگاه افشار دکور را بررسی می‌کنیم. با ما برای داشتن یک انتخاب درست، همراه باشید.

چند نوع چمن مصنوعی وجود دارد؟

چمن مصنوعی از نظر جنس و طول الیاف، کاربرد، نوع برش و … به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت چمن مصنوعی ، جنس الیاف است؛ به همین دلیل، در ابتدا این کفپوش را از لحاظ جنس الیاف سازنده، بررسی می‌کنیم. چمن‌های مصنوعی معمولا از سه نوع الیاف خاص تهیه می‌شوند: نایلون، پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن و ترکیب نایلون با پیلی‌اتیلن.

قبل از خرید چمن مصنوعی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

1)     چمن‌های نایلونی

الیاف نایلون گران‌قیمت هستند؛ اما دوام و مقاومت بالایی دارند. الیاف چمن نایلونی به دلیل مقاومت بالا برای مکان‌های پر رفت و آمد مثل زمین‌های بازی مناسب هستند. این الیاف به راحتی کوبیده نمی‌شوند و شکل خود را از دست نمی‌دهند. به دلیل قیمت بالا استفاده از این نوع چمن مصنوعی برای متراژهای کوچک مثل بالکن و حیاط مقرون به صرفه نیست.

2)     چمن‌های پلی‌اتیلن

این نوع از چمن مصنوعی، نسبت به قبلی، قیمت مناسب‌تری دارد. ظاهر چمن‌های پلی‌اتیلنی، شباهت زیادی به چمن طبیعی دارد و این موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران، آن را انتخاب کنند. تمیز کردن این نوع چمن مصنوعی راحت است و می‌توان آن را با انواع جارو و آب تمیز کرد. استفاده از آب برای شستن، آسیبی به بافت و الیاف وارد نمی‌کند. این چمن‌ها در کنار مزیت‌های گفته شده، دوام بالایی هم دارند.

3)     چمن‌های پلی‌پروپیلنی

ارزان‌ترین نوع چمن مصنوعی موجود در بازار هستند. بافت این چمن‌ها ظرافت و نرمی زیادی دارند و حتی از فاصله نزدیک هم شباهت زیادی با چمن‌های طبیعی دارند. با وجود این همه این ویژگی‌های مثبت باید گفت که این نوع از چمن مصنوعی دوام و مقاومت زیادی ندارد؛ یعنی نمی‌توان از آن برای زمین‌های بازی و محل‌های پر رفت و آمد استفاده کرد. باغچه‌های کوچک، اطراف آبنماها و سکوها بهترین مکان برای این نوع از چمن مصنوعی است.

4)     چمن با الیاف نایلون و پلی‌اتیلن

با توجه به ویژگی‌های مثبت چمن‌های پلی‌اتیلن و نایلون، برخی از تولیدکنندگان، با ترکیب این دو، محصول با کیفیت‌تری تولید کرده‌اند. چمن‌های تولید شده با این الیاف ترکیبی، در کنار دوام، نرمی بیشتر و ظاهر طبیعی‌تری دارند. این الیاف قیمتی کم‌تر از چمن‌های نایلونی دارند؛ به همین دلیل می‌توانند انتخاب مناسبی برای روف گاردن‌ها و ویلاها باشند.

استفاده از چمن مصنوعی چه مزیت‌هایی دارد؟

چمن مصنوعی شباهت زیادی به چمن طبیعی دارد به خصوص اگر از انواع پلی‌پروپیلنی استفاده کنید. با این وجود شاید هنوز هم برای خرید چمن مصنوعی مردد باشید و ترجیح دهید که از چمن یا پوشش دیگری برای پر کردن فضای خالی زمین بازی یا محوطه خود استفاده کنید؛ پس بهتر است با مزیت‌های این پوشش مصنوعی هم آشنا شوید تا بهتر تصمیم بگیرید.

مزیت‌های چمن مصنوعی نسبت به گیاهان پوششی

چمن‌ها و گیاهان پوششی برای حفظ زیبایی و طراوت نیاز به رسیدگی مستمر دارند. آبیاری، کوددهی و کوتاه کردن، تنها نیازهای اولیه این پوشش هستند. بی‌دقتی در رسیدگی به این پوشش باعث از بین رفتن تمام زحمات قبلی و خشک شدن آن می‌شود.

این در حالی است که چمن مصنوعی بعد از نصب تنها نیاز به تمیز کردن دارد. اگر شما به مسافرت طولانی مدت بروید یا زمانی برای رسیدگی به آن نداشته باشید، تغییری در کیفیت آن ایجاد نمی‌شود و تنها با یک شست و شوی ساده، دوباره یک فضای زیبا و شاداب خواهید داشت.

مزیت‌های چمن مصنوعی برای زمین‌های بازی کودکان

در زمین‌های بازی برای جلوگیری از آسیب به کودکان از انواع پوشش‌هایی مثل مت‌های پلاستیکی یا در زمان‌های دورتر از شن استفاده می‌شد. مت‌ها معمولا رنگ‌های تیره‌ای دارند و به مرور زمان کثیف می‌شوند. مت‌ها از پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند و معمولا وزن زیادی دارند؛ به همین دلیل شستن آن‌ها کار سختی است.  این موضوع باعث شده تا شستن آن‌ها در فواصل زمانی زیاد انجام شود؛ به همین دلیل در بیشتر مواقع فضای زمین بازی کثیف و بی‌روح به نظر می‌رسد.

در مقایسه با مت‌ها، چمن مصنوعی، رنگ روشنی دارد و سبک است. این پوشش از آسیب دیدن کودکان هنگام بازی به خوبی جلوگیری می‌کند و تمیز کردن آن تنها با جارو و آب امکان‌پذیر است؛ پس استفاده از چمن مصنوعی برای زمین بازی کودکان بهتر از مت‌های سنگین تیره رنگ است.

از کدام فروشگاه چمن مصنوعی بخریم؟

برای اطمینان از دوام و مرغوبیت چمن مصنوعی باید این نوع کفپوش‌ها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. یکی از این فروشگاه‌های معتبر، افشاردکور است. فروشگاه افشاردکور از سال 85 تاکنون در زمینه فروش تجهیزات دکوراسیون داخلی مثل کفپوش، دیوارپوش، کاغذدیواری و انواع پرده فعالیت دارد.

قبل از خرید چمن مصنوعی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

همه محصولات ارائه شده در این فروشگاه با توجه به ترندهای روز دکوراسیون داخلی، انتخاب و عرضه می‌شوند تا مشتریان، بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند. داشتن اپلیکیشن موبایل برای راحتی خریداران، پشتیبانی مشتری و تضمین کالاها از دیگر مزیت‌های این فروشگاه اینترنتی است.

در این مطلب با نکات مهم خرید چمن مصنوعی آشنا شدید. به یاد داشته باشید که کشور ما در شرایط خشکسالی قرار دارد و صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از الزامات مهم برای عبور از این دوره است. با استفاده از چمن مصنوعی به جای  کاشت گیاهان پوششی (حتی گیاهان پوششی خشکی‌دوست) می‌توانید نقش موثری در مدیریت این بحران داشته باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟