تحصیل در رشته مهندسی کانادا، طراحی و دکوراسیون منزل

کانادا از جمله کشورهایی است که تحصیل در آن طرفداران خودش را دارد. تحصیل در رشته مهندسی کانادا هم همیشه متقاضیان زیادی دارد. این رشته ها بازار کار خوبی دارند و توسط دانشگاه های معتبری هم در کانادا ارائه می شوند. چه چیزی بهتر از این؟

تحصیل در رشته مهندسی کانادا، طراحی و دکوراسیون منزل

تحصیل در رشته مهندسی کانادا

رشته های مهندسی در میان رشته های تحصیلی کانادا همواره قابل توجه هستند. این رشته ها خیلی متنوع هستند و موقعیت های شغلی خوب با درآمد بالا را در اختیار افراد قرار می دهند. هم چنین دانشجویان خارجی می توانند از بورسیه های مختلف هم استفاده کنند که این خودش نظر بسیاری از افراد را جلب می کند.

کانادا در سال های اخیر با توجه به سیاست های مختلفی که دارد دانشجویان بین المللی زیادی را می پذیرد. 15 درصد از دانشجویان بین المللی در این کشور در رشته های مهندسی تحصیل می کنند.

دانشگاه های معتبری در این کشور انواع رشته های مهندسی را ارائه می دهند. تمامی گرایش های مهندسی در کانادا محبوبیت بالایی دارد. برخی از محبوب ترین رشته های مهندسی عبارتند از: مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی کامپیوتر.

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته های مهندسی

بر اساس رتبه بندی ای که USNews ارائه داده است دانشگاه های کانادا در زمینه های مهندسی، رتبه هایی زیر 300 در جهان را به خود نسبت داده اند. این رتبه ها نشان دهنده کیفیت بالای تحصیلات در کانادا است. دانشگاه های برتر کانادا عبارتند از: تورنتو، واترلو، مک مستر، اوتاوا، بریتیش کلمبیا، انتاریو، آلبرتا، کلگری، کونکوردیا، مونترال و مک گیل.گرایش های اصلی رشته های مهندسی در این دانشگاه ها از قرار زیر است:

مهندسی در رشته های برق، محیط زیست، هوافضا، مکانیک، شیمی، کامپیوتر، پزشکی، صنایع، نرم افزار و عمران.

تحصیل در رشته مهندسی کانادا، طراحی و دکوراسیون منزل

شرایط عمومی لازم برای تحصیل در رشته مهندسی کانادا

  • لازم است در مقطع تحصیلی قبلی مدرک مرتبط داشته باشید.
  • نیاز به نمره زبان آیلتس 6 تا 7 و یا نمره مناسب در دیگر آزمون ها دارید.
  • ریز نمرات و سوابق تحصیلی تان را باید ارائه دهید.
  • داشتن سوابق کاری مرتبط شانس شما را برای پذیرفته شدن افزایش می دهد.
  • CV و SOP را باید ارائه دهید.
  • نیاز به ارائه توصیه نامه است.
  • نیاز به مقالات پژوهشی و یا پروژه های تحقیقاتی برای مقاطع مختلف دارید.

هزینه تحصیل در رشته های مهندسی کانادا

تحصیل در رشته های مهندسی در کانادا بسته به این که در کدام مقطع و کدام دانشگاه درس می خوانید هزینه های متفاوتی خواهد داشت. مثلا دانشگاه هایی مثل تورنتو و مک گیل هزینه های بالاتری دارند. در مقابل دانشگاه هایی مثل ساسکاچوان یا کلگری هزینه های پایین تری دارند. در مورد هزینه های تحصیل خوب است بدانید که می توانید از بورسیه و فاندهای مختلف هم استفاده کرده و هزینه های تحصیل تان را کاهش دهید.

**هم چنین باید بدانید که وقتی شما بخواهید در دانشگاهی با رنک بالا پذیرش بگیرید کارتان سخت تر است زیرا نیاز به رزومه قوی ای دارید.

رشته های طراحی و دکوراسیون داخلی از نظر آینده شغلی در کانادا

قطعا یکی از اهداف همه ما از تحصیل این است که آینده شغلی خوبی داشته باشیم. بسیاری از افرادی که تحصیل رشته های مهندسی در کانادا را انتخاب می کنند هدف اصلی شان داشتن یک شغل مناسب و پردرآمد است.

خوب است بدانید کانادا به نیروی متخصص زیادی احتیاج دارد. شما می توانید پس از پایان دوران تحصیلات تان به عنوان نیروی متخصص در شغل های رده بالا در این کشور استخدام شوید. آمارها نشان می دهد بیش از 80 درصد فارغ التحصیلان رشته های مهندسی، در کانادا استخدام می شوند.

تحصیل مهندسی مقطع لیسانس

برای تحصیل در رشته های مهندسی و مقطع لیسانس در این کشور باید یک دوره 4 تا 5 ساله را در نظر بگیرید. برای این کار به مدرک آیلتس با نمره 6 به بالا، مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی احتیاج دارید.

در صورتی که بدون مدرک زبان بخواهید شروع کنید باید ابتدا دوره های پیش نیاز را بگذرانید. بسته به شهر، دانشگاه و رشته تحصیلی تان هزینه های تحصیل شما متفاوت خواهد بود.

تحصیل مهندسی مقطع فوق لیسانس

برای تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع فوق لیسانس باید زمانی بین 1 تا 2 سال را در نظر بگیرید. برای این کار به مدرک زبان با نمره 6 به بالا احتیاج دارید. بعضی دانشگاه ها به شما اجازه می دهند بدون داشتن مدرک زبان و به شرط گذراندن دوره های پیش نیاز، تحصیلات تان را شروع کنید. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید مدرک مرتبط لیسانس با حداقل نمره قبولی که از طرف دانشگاه اعلام می شود را داشته باشید.

به نقل از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان؛ خوب است بدانید که گپ تحصیلی در کانادا موضوع بسیار مهمی است. در صورتی که میان آخرین مدرک تحصیلی تان تا زمانی که برای پذیرش اقدام می کنید بیش از 4 یا 5 سال فاصله وجود داشته باشد حتما باید بتوانید این زمان را توجیه کنید. موارد مختلفی می تواند گپ تحصیلی را موجه نشان دهد. داشتن نامه کار همراه با بیمه باعث می شود مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

تحصیل مهندسی مقطع دکتری

در صورتی که بخواهید در مقطع دکتری و رشته های مهندسی در کانادا تحصیل کنید 2 راه دارید. در صورتی که رزومه قوی و پرباری دارید می توانید مستقیم از مقطع کارشناسی وارد مقطع دکتری شوید. راه دوم مخصوص افرادی است که دوره کارشناسی ارشد را در رشته های مرتبط گذرانده اند.

برای این که بتوانید در کانادا در مقطع دکتری و در رشته های مهندسی تحصیل کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • نیاز به استاد راهنما دارید که طرح و موضوع تحقیق تان مورد حمایت او باشد.
  • نیاز به داشتن نمره زبان انگلیسی بالاتر از 7 دارید.
  • به حداقل 2 مقاله معتبر ISI و به صورت ژورنال احتیاج دارید.
  • نیاز به مدرک کارشناسی ارشد با حداقل نمره مد نظر دانشگاه دارید.

تحصیلات شما در مقطع دکتری به شکل پروژه های تحقیقاتی پیش می رود که دانشگاه در این مورد شما را ساپورت می کند. تحصیل در این مقطع معمولا بین 4 تا 5 سال طول می کشد و البته با توجه به رشته تان این زمان می تواند متفاوت باشد.

3.7/5 - (3 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
3.7/5 - (3 امتیاز)