آشنایی با انواع نمای ساختمان

نمای هر ساختمان ، جزئی مهمی از شناخت ساختمان است که هویت ویژه‌ ای به آن می‌ بخشد. در این روزها ، با وجود تنوع زیادی از مصالح در طراحی نمای ساختمان ، معماران و طراحان با توجه به محل قرارگیری ساختمان ، نوع کاربری آن ، میزان بودجه و نیز نوع نصب نمای ساختمان ، مصالح مناسب را انتخاب کرده و نمایی زیبا و منحصر به فرد برای ساختمان ایجاد می‌ کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع نماهای ساختمانی آشنا کنیم.

نمای ساختمان آجری

نمای ساختمانی با طرح آجری به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین و محبوب‌ ترین انواع نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. با توجه به پیشینه طولانی آن در کشورمان ، نمای آجری یکی از نماهای اصیل و قابل اعتماد برای ساختمان‌ ها به شمار می‌ رود. اگر طرح آجری به خوبی اجرا شود ، نمای ساختمانی بسیار زیبا و مقاومی به وجود می‌ آید. برای اجرای نمای آجری ، انواع مختلفی از آجرهای نما استفاده می‌ شود که نوع آنها با توجه به سلیقه سازنده ، شرایط اقلیمی و بودجه موجود انتخاب می‌ گردد. این نوع نمای ساختمانی برای ایجاد یک نمای سنتی و با ارزش ، گزینه مناسبی به شمار می‌ رود.

آشنایی با انواع نمای ساختمان

نمای ساختمان مونولیت

نمای مونولیت یکی از انواع نمای ساختمان است که از ترکیبات سنگ‌ های مرمر ، گرانیت و کوارتز به همراه رزین و مواد ضد اشعه ساخته شده است. این نوع نما با ظاهری مدرن و منحصر به فرد ، جذابیت بسیاری برای ساختمان ایجاد می‌ کند. نمای مونولیت به دلیل سبک بودن و قابلیت اجرای سریع ، برای ساختمان‌ هایی که به دنبال تحول و نوآوری هستند، مناسب است. همچنین ، با قابلیت انعطاف پذیری بالا ، این نوع نما می‌ تواند در تعداد زیادی از پروژه‌ های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این ، نمای مونولیت دارای مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی بوده و باعث بهبود کیفیت محیط زیستی ساختمان نیز می‌ شود.

آشنایی با انواع نمای ساختمان

نمای ساختمان سرامیکی

سرامیک به عنوان یکی از مصالح نوین مورد استفاده در نمای ساختمان شناخته می‌ شود. البته نوع سرامیک مورد استفاده در نمای ساختمان با سرامیک‌ های استفاده شده در دکوراسیون داخلی متفاوت است. در نمای ساختمان از سرامیک پرسلان فول بادی استفاده می‌ گردد که با روش خشک (بدون ملات) اجرا می‌ شود. بیشتر این نوع نمای ساختمان در ساختمان‌ های اداری و تجاری به کار می رود. یکی از مزایای استفاده از سرامیک در نمای ساختمان ، تنوع در طرح و رنگ ، مقاومت در برابر یخ‌ زدگی و ضدحریق بودن آن است. با این حال ، سرامیک در برابر گرما و صوت عایق نیست.

خرید 41 مدل سوهان پا با جنس بسیار خوب و قیمت مناسب

نمای ساختمان اتیکس

ین نوع نمای ساختمان علاوه بر ایجاد عایق حرارتی ، به علت ظاهری که دارد ، برخی افراد را به خود جذب می‌ کند. با استفاده از جزئیات مختلف مانند رنگ ، زیبایی و طرح‌ های مختلف ، می‌ توان به نمایی جذاب و زیبا برای ساختمان دست یافت. به علاوه ، نمای اتیکس دارای مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و صوتی بوده و می‌ تواند به بهبود کیفیت محیط زیستی ساختمان کمک کند.

نمای ساختمان شیشه ای

نمای شیشه‌ ای یکی از نماهای مدرن برای ساختمان‌ هاست. سرعت بالای اجرای نما ، بهره‌ گیری بیشتر از نور طبیعی و کاهش بار مرده ساختمان از جمله مزیت‌ های این نوع نماست. نمای شیشه‌ ای ساختمان به سه نوع کرتین وال ، فریم لس و اسپایدر تقسیم می‌ شود که هر کدام دارای ویژگی‌ ها و مزایای خود هستند.

آشنایی با انواع نمای ساختمان

نمای ساختمان کامپوزیت

اجرای نمای ساختمان کامپوزیت به سرعت و با کیفیت انجام می‌ شود. نماهای کامپوزیتی علاوه بر ظاهر زیبا و مدرن ، مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و ایجاد عایق حرارتی و صوتی برای ساختمان را نیز دارند.

نمای ساختمان سنگی

سنگ یکی از بهترین مصالح برای طراحی نمای ساختمان به سبک کلاسیک است. نمای ساختمان با استفاده از سنگ با مقاومت بالاست و سال‌ های سال به ساختمان شما جلوه خواهد داد. نمای ساختمان با استفاده از سنگ تراورتن یکی از متداول‌ ترین نماهای سنگی است که در انواع ساختمان‌ ها اجرا می‌ شود.

نمای ساختمان پی‌وی‌سی (پلی وینیل کلراید)

اگر به دنبال اجرای نمای ساختمان سبک هستید ، این متریال می‌ت واند گزینه‌ای مناسب باشد. به علاوه ، این نوع نماها توانایی مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی را دارند.

نمای ساختمان‌ پلیمری

نمای ساختمان پلیمری به کاربرد سنگ پلیمری برای اجرای نمای ساختمان اطلاق می‌ گردد. سنگ‌ های پلیمری از جمله مصالح نوین برای طراحی نمای ساختمان هستند که در این روزها در اجرای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در این نوع از مواد ، از مواد نانو در ترکیب با سنگ استفاده می‌ گردد و به همین دلیل برخی از معایب دیگر مواد ساختمانی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌ گرفت ، در آن کمرنگ و یا حذف شده است.

نمای ساختمان چوبی

نمای ساختمان چوبی از جمله نماهای جذاب است که به ساختمان شخصیت متفاوتی می‌ بخشد. استفاده از چوب برای نما هزینه‌بر است و با گذشت زمان احتیاج به ترمیم دارد ؛ اما با توجه به زیبایی و طبیعتی که به نمای ساختمان می بخشد ، همچنان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. متریال چوب برای نما را می‌ توان در ترکیب با مصالح دیگر مانند شیشه ، سنگ ، آجر یا فلز به کار برد تا به طراحی نمایی منحصر به فرد برسیم.

نمای ساختمان سیمانی

شاید فکر کنید با وجود مصالح نوین ، کسی برای طراحی نمای ساختمان از سیمان استفاده نمی‌ کند. اما نمای ساختمان با سیمان هنوز هم قابل توجه است. برای مثال با استفاده از سیمان می‌ توان نمای رومی طراحی کرد. البته اجرای نمای سیمانی نیاز به مهارت دارد. از آنجایی که هزینه آن کمتر از بسیاری از مصالح دیگر است ، هنوز هم مورد توجه سازندگان ساختمان قرار می‌ گیرد.

آشنایی با انواع نمای ساختمان

نمای ساختمان بایرامیکس

این نوع متریال ، به تازگی برای انواع نماها به کار گرفته می شود. ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی است که با تکنولوژی جدیدی تولید شده است. این متریال با استفاده از گرانول‌ های سنگی ، پلیمرهای پیشرفته و رنگ‌ های مختلف تولید می‌ شود. بعد از اجرا بر روی نمای ساختمان و خشک شدن ، ظاهری مانند سنگ آنتیک و طبیعی به خود می‌ گیرد. نصب بایرامیکس نسبتاً ساده بوده و با استفاده از پیستوله اجرا می‌ شود. این نوع نما علاوه بر ظاهر زیبا ، دارای مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و عایق حرارتی و صوتی برای ساختمان است.

خرید 41 مدل ظرف پذیرائی و ظروف یکبار مصرف + قیمت

آشنایی با انواع نمای ساختمان

نمای ساختمان بتنی

در حال حاضر ، بتن در بخش‌ های مختلف ساختمان از جمله ساخت پی و سازه ، نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی پیدا کرده است. نمای بتنی که با استفاده از بتن اکسپوز و پیش‌ ساخته به شکل پنل‌ هایی صیقلی و زیبا طراحی می‌ شود ، به ساختمان‌ های مدرن زیبایی و شخصیتی خاص می‌ بخشد. این نوع نما به دلیل ظاهری که دارد ، جذابیت بسیاری برای ساختمان ایجاد کرده و می‌ تواند با گسترش استفاده از طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوع ، به نمایی شخصی و منحصر به فرد تبدیل شود.

تصاویر بیشتر:

آشنایی با انواع نمای ساختمان

آشنایی با انواع نمای ساختمان

آشنایی با انواع نمای ساختمان

لیست قیمت 42 مدل بالش نوزاد و کودک + خرید اینترنتی

آشنایی با انواع نمای ساختمان

آشنایی با انواع نمای ساختمان

آشنایی با انواع نمای ساختمان

آشنایی با انواع نمای ساختمان

آشنایی با انواع نمای ساختمان

آشنایی با انواع نمای ساختمان

آشنایی با انواع نمای ساختمان

آشنایی با انواع نمای ساختمان

آشنایی با انواع نمای ساختمان

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشنایی با انواع مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان های امروزی ، آشنایی با بهترین نمای ساختمان های مسکونی ، راهنمای انتخاب نمای ساختمان دوطبقه ، طرح های زیبا و شیک برای نورپردازی نمای ساختمان مسکونی و تجاری ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)