چگونه پرده را با رنگ مبل ست کنیم؟ | رنگ هایی که با هم ست می شوند

بخش مهمی از ایجاد تعادل در دکوراسیون هر خانه به انتخاب رنگ‌ها بستگی دارد. اتاق نشیمن فضایی است که بیشتر زمان خانواده در آنجا سپری می‌شود. از این اتاق برای تماشای تلویزیون، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و حتی کار و مطالعه استفاده می‌شود. به همین علت توجه به دکوراسیون نشیمن جایگاه ویژه‌ای در طراحی داخلی دارد. با کمی دقت و خلاقیت می‌توانید فضایی متعادل، آرامش‌بخش و در عین حال جذاب به وجود آورید. بخشی از دکوراسیون این فضا مربوط به چگونگی ست کردن رنگ مبل با رنگ پرده است. در مطلب امروز از مجله هوم استایل، مواردی را در رابطه با چگونگی انتخاب رنگ‌های مناسب در اتاق نشیمن مرور خواهیم کرد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه پرده را با رنگ مبل ست کنیم؟ | رنگ هایی که با هم ست می شوند

سبک دکوراسیون اتاق را در نظر بگیرید

اتاق نشیمن منزل خود را بررسی کرده و سبک کلی آن را مشخص کنید. سبک نشیمن شما ممکن است مدرن، سنتی یا کلاسیک باشد. شناخت سبک اتاق نشیمن به شما کمک خواهد کرد که در مورد نوع و رنگ مبل و پرده پذیرایی بهتر تصمیم بگیرید.

پالت رنگ فضا را مشخص کنید

برای ست کردن رنگ پرده با رنگ مبل یکی از روش‌ها در نظر گرفتن سه رنگ هماهنگ موجود در ست مبلمان است. اگر مبل شما تک رنگ است، به لوازم دیگر موجود در اتاق نشیمن نگاه کنید و سه رنگ نزدیک به مبل را انتخاب نمایید. مثلا اگر مبل ال شما بنفش است و دو مبل تک صورتی دارید، می‌توانید از ترکیب این دو رنگ در پرده‌ها استفاده کنید. اگر مبل شما دارای یک طرح یا الگوی رنگی است، از رنگ‌های همان طرح برای پرده‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال اگر رنگ مبل شما کرم با طرح گل‌های قرمز و ساقه سبز است، رنگ گل یا ساقه می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای پرده‌های شما باشد.

چگونه پرده را با رنگ مبل ست کنیم؟ | رنگ هایی که با هم ست می شوند

سبک پرده مناسب را انتخاب کنید

پرده‌ها انواع و سبک‌های گوناگونی دارند. به دنبال سبک پرده‌ای باشید که فضای نشیمن منزل شما را کامل کند. به عنوان مثال در اتاق‌های نشیمن مدرن می‌توانید از پرده شیدرول یا سیلوئت استفاده کنید. برای داشتن ظاهری دنج و صمیمی می‌توانید از کرکره‌های چوبی یا پرده‌های حصیری استفاده کنید. روش دیگر استفاده از دو نوع پرده به صورت ترکیبی است؛ به عنوان مثال پرده پانچ همراه با شیدرول می‌تواند ترکیبی کاربردی و جذاب برای اتاق نشیمن باشد. جهت آشنایی بیشتر با انواع پرده به سایت هوم استایل مراجعه کنید.

نمونه‌های مختلف را مشاهده و مقایسه کنید

برای انتخاب بهتر رنگ مبل و پرده می‌توانید به صورت آنلاین نمونه‌های گوناگون را بررسی و مقایسه کنید. در فروشگاه‌های مبلمان نیز می‌توانید پالت‌های رنگی را از نزدیک ببینید و جنس و رنگ پارچه‌های مبلمان و پرده‌ را از نزدیک مشاهده کنید.

رنگ کوسن‌ها را متناسب با رنگ پرده پذیرایی انتخاب نمایید

برای طراحی جذاب‌تر و ست کردن بهتر مبلمان و پرده‌ها می‌توانید کوسن‌هایی از رنگ پرده تهیه کنید و روی مبل‌ها بچینید. این قدم کوچک می‌تواند دکوراسیون اتاق نشیمن شما را از یک طراحی معمولی به یک طراحی خیره‌کننده ارتقا دهد.

چگونه پرده را با رنگ مبل ست کنیم؟ | رنگ هایی که با هم ست می شوند

چه رنگ‌هایی با هم ست می‌شوند؟

قطعا بی‌نهایت ترکیب رنگی جذاب وجود دارد که در طراحی اتاق نشیمن منزل خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به صورت کلی می‌توان پالت‌های رنگ را به دو دسته مونوکروم (تک‌ رنگ) و چند رنگ تقسیم کرد. در پالت‌های مونوکروم معمولا از یک رنگ در تناژهای مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید مبل طوسی را با پرده‌های خاکستری ست کنید. روش دیگر استفاده از دو یا سه رنگ در دکوراسیون نشیمن است. این رنگ‌ها می‌توانند از رنگ‌های مکمل انتخاب شوند. به عنوان مثال ست مبل آبی روشن را می‌توانید با پرده‌ها و کوسن‌های نارنجی ترکیب کنید.

چگونه پرده را با رنگ مبل ست کنیم؟ | رنگ هایی که با هم ست می شوند

اگر مبلمان شما ساده و تک رنگ است، پرده‌های طرح‌دار می‌توانند گزینه مناسبی باشند. در این حالت می‌توانید رنگ زمینه پرده را از همان رنگ مبل‌ها یا رنگی نزدیک به آن انتخاب کنید. اما اگر از مبل‌های طرح‌دار استفاده می‌کنید بهتر است پرده‌ها را ساده انتخاب کنید. در غیر این صورت اتاق نشیمن شما ممکن است شلوغ به نظر برسد. جهت مطالعه کامل تر میتوانید به مقاله “انواع ترکیب رنگ ها در خانه” در مجله هوم استایل مراجعه کنید.

برای انتخاب رنگ پرده می‌توانید از دیوارها نیز کمک بگیرید. برای این کار بهتر است رنگی را انتخاب کنید که کمی تیره‌تر یا روشن‌تر از دیوارهای نشیمن باشد. اگر به ایجاد تضاد در دکوراسیون علاقه دارید، می‌توانید از رنگ مکمل دیوارها نیز برای پرده‌ها استفاده کنید.

وجود هماهنگی به این معنا نیست که تمام وسایل باید دقیقا از نظر رنگ و بافت مطابقت داشته باشند. استفاده از یک رنگ و متریال خاص در تمام وسایل می‌تواند اتاق نشیمن را کسل‌کننده و یکنواخت جلوه دهد. بنابراین باید ترکیبی ایجاد کنید که علاوه بر کارآمد بودن، زیبا و دلپذیر نیز باشد.

در مجموع می‌توان گفت که رنگ پرده اتاق نشیمن باید با سبک، بافت و تناژ رنگ مبل و دیوارها هماهنگی داشته باشد. پرده‌ها باید در کنار سایر وسایل از جمله ست مبلمان، کوسن‌ها، میز جلو مبلی و میز عسلی ظاهری متعادل به وجود آورند.

همان‌طور که اشاره شد اتاق نشیمن یکی از فضاهای پرکاربرد هر خانه است. به علت استفاده زیاد از این فضا، دکوراسیون آن می‌تواند تکراری و خسته‌کننده شود. یکی از روش‌های مقرون به صرفه برای تغییر دکوراسیون نصب پرده‌های جدید یا تعویض روکش مبل‌ها متناسب با رنگ مبل سال است. این کار می‌تواند در زمانی کوتاه انجام شود و حس و حال تازه‌ای به منزل شما بدهد. اما نکته مهم در تعویض پرده‌ پذیرایی ست کردن آن‌ها با رنگ مبل و سایر لوازم نشیمن است. با توجه به نکاتی که در این مطلب گفته شد، به راحتی می‌توانید پرده‌هایی مناسب و هماهنگ با دکوراسیون نشیمن منزل خود انتخاب نمایید.

نویسنده: مجله هوم استایل

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟