پله های بتنی: نمونه ها، نحوه ساخت و هزینه ها

پله ها یک طبقه را به طبقه دیگر متصل می کنند، بنابراین برای هر خانه ای که بیش از یک طبقه دارد بسیار مهم است. اما علاوه بر داشتن این عملکرد در محیط، بخشی از پروژه معماری خانه نیز می شوند، بنابراین باید با در نظر گرفتن عملکرد و زیبایی شناسی طراحی شوند.

و در این مرحله، پله های بتنی برجستگی خاصی پیدا کرده اند و در انواع پروژه ها استفاده می شوند. آنها ظاهری چشمگیر دارند و با طرح های مدرن و با سبک صنعتی ترکیب بسیار خوبی دارند.

لطفا به اینستاگرام ما سر بزنید.

پله های بتنی: نمونه ها، نحوه ساخت و هزینه ها

پله های بتنی از یک قالب پر از سیمان، ماسه و شن ساخته می شوند. بتن مستحکم و مقاوم تولید شده از این مخلوط، تکیه گاه لازم را برای پله ها فراهم می کند.

برای ساخت آن می توانید با نیروی های متخصص ما مشورت کنید. نکته مهم توجه به اندازه گیری ها و نحوه ساخت آن است تا راه پله علاوه بر زیبایی، نقش اصلی خود را که همان اتصال طبقات خانه است، ایفا کند.

در این مقاله نکات مهمی را برای طراحی و ساخت پله های خود و همچنین مجموعه ای از عکس های الهام بخش از پله های بتنی بررسی کنید.

نکاتی در مورد طراحی و ساخت پله های بتنی

راه پله خود را با دقت طراحی کنید. اندازه ها و ابعاد پله ها و کل راه پله را به دقت بررسی کنید . اما وقتی شک دارید، به دنبال یک معمار یا مهندس باشید تا تمام محاسبات لازم را انجام دهد و راه پله شما را برای شما طراحی کند.

بودجه در دسترس را برای ساخت راه پله تعیین کنید. مدل های راه پله مستقیم مقرون به صرفه تر هستند، در حالی که مدل های مارپیچ یا دو طرفه گران تر هستند. به همین دلیل مهم است که ارزیابی کنید چقدر می توانید برای پروژه راه پله خود هزینه کنید تا مطابق سلیقه و بودجه شما باشد.

پله های بتنی: نمونه ها، نحوه ساخت و هزینه ها

همچنین استفاده از پله ها و مشخصات ساکنانی که از آن استفاده خواهند کرد را تجزیه و تحلیل کنید. خانه ای با کودکان و سالمندان نیاز به پروژه ای دارد که ایمنی را با استفاده از نرده ها و نوارهای ضد لغزش در اولویت قرار دهد. اگر راه پله بزرگ باشد، ایجاد یک نقطه استراحت بین بازوهای راه پله نیز جالب است.

حتی اگر مستقیماً در ساخت پله شرکت نمی کنید، همیشه همراه کار باشید. این امر منشاء خیر است  و کیفیت کار را تضمین می کند.

مدل های اصلی پله های بتنی

پله های بتنی مستقیم

مدل مستقیم رایج ترین، سنتی و ساده ترین است. این پله بتنی نیازها را به خوبی برآورده می کند و بسته به نوع سطح، از نظر زیبایی محیط را غنی می کند.

راه پله مارپیچ بتنی

مدل راه پله مارپیچ برای مکان هایی با فضای محدود اما نیاز به پلکان بسیار مناسب است. ساختن آن سخت‌تر است، اما نتیجه نهایی بسیار جالب است.

پله های بتنی دو طرفه

پله های دو طرفه همانطور که از نامشان پیداست ساختاری با دو بازوی دارند. با این حال، آنها برای محیط های بزرگ مناسب تر هستند، زیرا مساحت بیشتری را مصرف می کنند. مزیت این نوع پله ها این است که دارای پاگرد بین بازوهای پله می باشد و باعث تسهیل در رفت و آمد افراد کم تحرک و افراد مسن می شود.

پله های بتنی L شکل

مشابه مدل پلکان دو طرفه ، پلکان بتنی L شکل دارای یک پاگرد استراحت بین پروازها نیز می باشد. اما استفاده از آن برای مکان های کوچکتر مناسب تر است.

پله های بتنی اکسپوز

ساختار این نوع پله ها اکسپوز است، بنابراین به پیشنهادهای جسورانه، مدرن و پیچیده در دکوراسیون کمک می کند.

راه پله بتنی با تیر مرکزی

این یک مدل پله بسیار زیبا است که در محیطی که در آن ساخته شده خودنمایی می کند. تیرهای در معرض دید در پروژه های مدرن عالی به نظر می رسند.

نحوه طراحی راه پله بتنی

اولین کاری که باید قبل از مخلوط کردن سیمان و ماسه انجام دهیم این است که اندازه کف و ارتفاع پله را محاسبه کنیم. مهندسان ما برای این منظور از محاسبات خاصی استفاده می کنند. اما می توان با استفاده از حداقل اندازه گیری های مشخص شده محاسبه کرد.

طول گام، یا همان طور که گفته می شود، اندازه سطحی است که روی آن قدم می گذارید. در این حالت حداقل اندازه کف پله 28 سانتی متر است. ارتفاع پله نباید بیشتر از 18 سانتی متر باشد.

پله های بتنی: نمونه ها، نحوه ساخت و هزینه ها

ضوابط طراحی پله

عرض پله B

ارتفاع پله H

حداقل ارتفاع پله 10 سانتیمتر است

حداکثر ارتفاع پله 18 سانتیمتر است

حداقل کف پله 28 سانتیمتر است

حداقل عرض پله 60 سانتیمتر است

تعداد پله ها باید عدد صحیح باشد (اعشار نداشته باشد) و اگر عدد صحیح نبود به تعدادپله یکی اضافه کنید و یا ارتفاع پله را تغییر دهید.

طول متوسط گام انسان 65 الی 63 = کف پله + ارتفاع پله * 2

فرمول راحتی پله 12 = B – H

فرمول احتیاط پله 48 = H + B

هزینه پلکان بتنی چقدر است؟

در این مرحله از خاص بودن، باید از خود بپرسید “هزینه یک راه پله بتنی چقدر است؟” برای پاسخ به این سوال باید به جنبه های زیادی توجه کرد. با مدل پله هایی که می خواهید شروع کنید.

همانطور که قبلا گفته شد، برای مثال، یک پلکان مستقیم ارزان تر از یک پلکان دو طرفه است. موادی که برای تکمیل استفاده می شود، علاوه بر کار، در هزینه کل کار نیز دخالت دارد.

اما با در نظر گرفتن ساده ترین و سنتی ترین مدل که راه پله بتنی مستقیم است، خود را برای پرداخت حداقل 30 میلیون تومان آماده کنید. برای براورد دقیق و کاربردی با ما تماس بگیرید. این فقط ارزش مواد است، بدون نیروی کار. برای دستیابی به بهترین قیمت تحقیق، ارزیابی و چانه زنی کنید، اما کیفیت و ساخت را فراموش نکنید.

پس از این همه اطلاعات فنی، ما چند نمونه تصویر پله اجرایی را برای ایده پردازی شما اماده کرده ایم.

پله های بتنی: نمونه ها، نحوه ساخت و هزینه ها

پله بتن اکسپوز فضای باز 

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)