حفظ ارزش سرمایه با معامله قطعی آپارتمان

در حال حاضر با افزایش نرخ ارز بسیاری از مردم برای تبدیل سرمایه نقدی خود به کالایی که ارزش آن حفظ شود اقدام به سرمایه گذاری بر روی بازارهای مختلفی کرده اند . اگر بخواهیم دقیقتر به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که این روند چندین سال است که ادامه داشته و برای برخی از مردم به یک فرصت تبدیل شده و برای برخی اینگونه نبوده است و این بستگی به نوع سرمایه گذاری ، ریسک پذیری و روحیه هر فردی داشته است . در این مطلب ضمن راه های حفظ ارزش سرمایه با پیش خرید قطعی آپارتمان به مقایسه این مورد با دیگر مواردی که برای سرمایه گذاری استفاده میشود میپردازیم در ادامه مطلب با ما همراه باشد . 

حفظ ارزش سرمایه با معامله قطعی آپارتمان

قیمت ملک چگونه حرکت میکند ؟

روند حرکت قیمت ملک بر خلاف دیگر کالاهایی که با نرخ دلار رابطه مستقیم دارند روندی بسیار کند و طولانی مدت دارد یعنی اگر امروز قیمت دلار 50 هزار تومان باشد و هفته دیگر به 40 هزار تومان کاهش یابد قیمت مسکن نه بر اساس 50 هزار تومان محاسبه شده و نه با پایین آمدن نرخ ارز قیمتش پایینتر می آید در نتیجه برای افرادی که قصد سرمایه گذاری بی دردسری را دارند بهترین گزینه میتواند ملک باشد و البته این نکته را هم اشاره نماییم که نقد شوندگی ملک نیز از دلار ، طلا و خودرو سخت تر است و برای افرادی که به سرمایه گذاری طولانی مدت فکر میکنند گزینه بهتری است .

این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت ملک آماده با در حال ساخت نیز متفاوت است . ملک در حال ساخت نیز به چند دسته تقسیم میشود که عبارتند از پروژه های روی خاک ، پروژه هایی در مراحل ابتدایی و پروژه هایی که زمان تحویل آنها کمتر از یکسال مانده است . افزایش قیمت در هرکدام از این گزینه ها میتواند متفاوت باشد به عنوان مثال پروژه فراز در حال حاضر روی خاک است و قطعا تغییر قیمت چندانی نسبت به پروژه هایی که در مراحل پایانی خود قرار دارند نمیکند .

حفظ ارزش سرمایه با معامله قطعی آپارتمان

سرمایه نقدی چگونه بیمه میشود ؟

اگر شما پروژه ای در حال ساخت را پیش خرید نمایید نوع خرید شما از سازنده بر اساس قانون بدینصورت است که میبایست قیمت هر متر مربع مشخص شود و بر اساس پیشرفت پروژه مبلغی که میتواند بین 40 تا 60 درصد کل مبلغ واحد باشد بصورت پرداخت اولیه و مابقی بصورت اقساط همراه با پیشرفت پروژه پرداخت شود . در این حالت اگر شما 5 میلیارد تومان پول نقد داشته باشد و خانه ای 100 متری به مبلغ متری 50 میلیون تومان را پیش خرید نمایید با فرض اینکه 50 درصد مبلغ را اول قرارداد پرداخت نمایید 2.5 میلیارد باقی مانده شما در واقع با قیمت امروز میبایست بصورت اقساطی پرداخت شود و در واقع ارزش آن گارانتی شده زیرا قیمت ملک شما افزایش نمیابد و پول شما نیز بر اساس تعهدتان به تاریخ امروز است .

توجه داشته باشید این برای پیش خرید بصورت قطعی میباشد پروژه ایران 2 و دیگر پروژه هایی که بصورت تعاونی ساز به فروش میرسند شرایط فروششان بدینصورت نمیباشد و بصورت علی الحساب به فروش میرسند یعنی قیمت بر اساس تورم افزایش میباشد و در واقع ماهیت تعاونی ساز ها بدینصورت است که عده ای برای ساخت جمعی گروه یا مجمعی تحت عنوان تعاونی تشکیل میدهند و هر چه هزینه میشود را پرداخت مینمایند تا در انتها بر اساس سهمی که داشته اند متراژ مفید مسکونی و یا تجاری دریافت نمایند .

حفظ ارزش سرمایه با معامله قطعی آپارتمان

مقایسه ملک با دیگر بازارها

اول باید به این نکته اشاره نماییم که هر شخص بر اساس مهارتی که دارد میتواند در یک بازار مشغول شده و بیشترین سود را از آن کسب نماید و در واقع ما نمیتوانیم بگوییم که کدام بازار بهتر است مگر اینکه از دید عمومی به آن نگاه کنیم . به عنوان مثال خرید و فروش ماشین میتواند برای یک نمایشگاه دار بهترین کار باشد ولیکن برای مردم عادی اینگونه نباشد به همین دلیل است که ملک نه تنها در ایران بلکه درکشورهای دیگر نیز به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن شناخته میشود زیرا ماهیت آن بدینصورت است که زمین خلق نمیشود و جمعیت کره زمین رو به افزایش است در نتیجه نیاز به تولید مسکن همیشه وجود داشته و دارد .

در نهایت برای افرادی که میخواهند سرمایه خود را از گزند افت ارزش حفظ نمایند ایمن ترین گزینه املاک است و البته این را هم بگوییم که سرمایه گذاری در ملک نیز زیر شاخه های متفاوتی دارد که میتوان به زمین ، ویلا ، املاک تجاری و اداری و آپارتمانی اشاره نمود که سرمایه گذاری در هر کدام از آنها بر اساس ریسک پذیری و شناخت هر شخص نسبت به بازار متفاوت است . به عنوان مثال سرمایه گذاری در پروژه های تجاری نظیر پروژه دیپلمات نسبت به سرمایه گذاری در زمین و ویلا در نقاط شمالی نتیجه کاملا متفاوتی دارد و میتواند پر سود و یا کم سود باشد و این بستگی به این دارد که سرمایه گذار با چه بازاری بیشتر آشنا میباشد .

کلام آخر

در نهایت سرمایه گذاری در املاک یکی از گزینه های تبدیل سرمایه نقدی و حفظ ارزش آن است که میتواند در شرایط کنونی جزو گزینه های اول هر شخصی باشد . اگر سرمایه شما به اندازه کافی نیست میتوانید به حومه تهران نیز نگاهی داشته باشید و یا حتی دورتر زیرا پیشرفت ساخت و ساز در اطراف تهران به گونه ای بوده که مرز بین استان تهران و البرز که منطقه مروارید شهر میباشد جزو یکی از مناطق در حال ساخت و رو به رشد تهران است که در واقع در آینده ای نزدیک ممکن است دیگر مرزی بین 2 استان وجود نداشته باشد .

در این مطلب به بررسی حفظ ارزش سرمایه با پیش خرید قطعی آپارتمان پرداختیم و در مطالب بعدی به بررسی دسته های مختلف در این حوزه میپردازیم تا اگر قصد ورود به این بازار را دارید بتوانیم کمکی به انتخاب شما برای سرمایه گذاری مطمئن کرده باشیم .

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟