معرفی بهترین روش برای کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی

پوسیدگی دندان نه تنها بر سلامت دهان و دندان کودکان که بر سلامت عمومی، الگوهای خواب و روانشناسی آنها نیز تأثیر می گذارد. به همین دلیل، دندان های پوسیده باید از اولین لحظه تشخیص در اسرع وقت کشیده شوند. با این حال، انجام کشیدن دندان در صندلی دندانپزشکی برای کودکانی که ترس از دندانپزشک دارند، همیشه امکان پذیر نیست. در چنین مواقعی، بهترین روش کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی است البته تفاوت درمان دندان کودکان با سدیشن یا بیهوشی زیاد است که در ادامه با روش درمان بدون بیهوشی آشنا می شویم.

کشیدن دندان با روش سدیشن

روش «سدیشن» یا آرامبخشی و سدیشن دندانپزشکی، امکان درمان بسیاری از دندان‌ های کودکان شما از جمله کشیدن دندان را در یک جلسه و بدون احساس درد فراهم می‌کند؛ در حالی که کودک تان بدون از دست دادن هوشیاری، روی صندلی دندانپزشکی به خواب عمیقی می‌رود!

گاهی نشستن روی صندلی دندانپزشکی نه تنها برای کودکان بلکه برای ما بزرگسالان نیز به یک کابوس تبدیل می شود. به دلیل دردی که در حین عمل احساس می کنیم، صدای فلزی که دوست نداریم یا حالت تهوعی که به دلیل قرار دادن ابزار در دهان ایجاد می شود، دقیقه ها نمی گذرد.

با این حال، با سدیشن به عنوان راه حلی مناسب برای کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی که در بسیاری از کشورها مانند آلمان، فرانسه و بلژیک استفاده شده و به عنوان «خواب عمیق بدون از دست دادن هوشیاری» تعریف می‌ گردد، همه این مشکلات در درمان دندان از بین می رود و امکان پردازش بسیاری از دندان ‌ها حتی در یک جلسه وجود دارد.

معرفی بهترین روش برای کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی

کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی چگونه است؟

کشیدن دندان پزشکی بدون بیهوشی، حالت خواب عمیقی است که توسط برخی داروها بدون از دست دادن هوشیاری بیمار ایجاد می شود. با توجه به فرآیندی که باید اعمال گردد، درجه را می توان از سطحی به عمیق تنظیم کرد. در حالی که این داروها به صورت داخل وریدی در بزرگسالان تجویز می شوند، در کودکان به سه روش شربت، مقعدی یا بینی انجام می گردند.

اگر روش کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی در دستان متخصص اعمال شود، تقریباً هیچ عارضه ای ندارد. علاوه بر این، شکایاتی مانند حالت تهوع، سرفه و ضعفی که بعد از بیهوشی عمومی ایجاد می شود، در این روش دیده نمی شود.

از آنجایی که تنفس در بیهوشی عمومی متوقف می شود، بیمار باید به دستگاه متصل باشد و تنفس باید به صورت خارجی انجام گردد. در روش کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی چنین شرایطی رخ نمی دهد. با این حال، داشتن یک مرکز دندانپزشکی کامل که در آن عمل آرام بخش انجام می شود، مفید است.

بسیاری از دندان ها را می توان در یک جلسه درمان کرد

در روش کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی، به بیمار اجازه داده می ‌شود تا بخوابد. سپس در حالی که کودک روی صندلی دندانپزشکی خواب است، دندانپزشک شروع به درمان دندان ها می کند.

حتی با وجود اینکه بیمار در طول عمل کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی در خواب عمیقی است؛ اما به دلیل هوشیاری می تواند دستورات شفاهی را که از دندانپزشک دریافت می کند انجام دهد. به عنوان مثال، ممکن است از کودک خواسته می شود دهان خود را باز کند. به این ترتیب فرآیندهای روکش، پر کردن یا کشیدن دندان بدون هیچ مشکلی انجام می شود.

با روش کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی، درمان چند دندان را می توان متناسب با ظرفیت استقامتی بیمار پردازش کرد. زیرا بیمار به دلیل نداشتن مشکلی مانند درد یا شنیدن صداهایی که دوست ندارد قادر به ماندن طولانی مدت روی صندلی دندانپزشکی خواهد بود.

معرفی بهترین روش برای کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی

بازگشت به زندگی روزمره در 30 دقیقه امکان پذیر است

بعد از کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی بسته به میزان آرام بخشی که در اتاقی در همان واحد اعمال می شود، بیمار را بین 30 دقیقه تا 2 ساعت به استراحت می برند و انجام کارهای روزمره در طول روز ضرری ندارد.

مزایای کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی چیست؟

  • کشیدن دندان کودکان بدون بیهوشی، حداکثر پردازش را در حداقل زمان فراهم می کند. به عنوان مثال، می توان 10 دندان را در یک جلسه کشید؛
  • با افزایش آستانه درد از احساس درد در حین عمل جلوگیری کرده و در صورت نیاز امکان تجویز داروی ضد درد را فراهم می کند؛
  • به وسیله جلوگیری از رفلکس های ناخواسته مانند حرکت ناگهانی سر، محیط کاری فوق العاده راحت را برای دندانپزشک فراهم می سازد؛
  • این امکان را برای کودکانی که در حین درمان دندان دچار حالت تهوع می شوند و یا صدای فلز حال آنها را به هم می زند فراهم می کند که بدون هیچ مشکلی این روند را طی کنند.
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟