کاربردهای سیلیکون متال کدامند؟

فلز سیلیکون که معمولاً به عنوان سیلیکون کریستالی یا سیلیکون مصنوعی شناخته می شود، عمدتاً به عنوان یک افزودنی برای آلیاژهای غیر آهنی استفاده می شود. سیلیکون متال پودری در اندازه میکرون، سیلیکون پوست ای ( فلیک ) ، سیلیکون پوست سیاه، سرباره فلزی سیلیکون و غیره وجود دارد.

کاربردهای سیلیکون متال کدامند؟

پودر سیلیکون با ابعاد میکرونی را سیلیکون پودری و یا میکروسیلیکا ، پودر میکرو سیلیکون یا دود سیلیکون ( سیلیکون فوم ) نیز می‌گویند که در صنایع نسوز و بتن کاربرد فراوانی دارد. در ادامه با آریامتال همراه باشید.

سیلیکون متال چیست؟

سیلیکون متال، همچنین به عنوان صنعت سیلیکون شناخته می شود، محصولی است که در اواسط دهه 1960 تولید شد. تولید آن در درجه اول به دلیل نیاز آن به تولید نیمه هادی ها بود.

عناصر اصلی تشکیل دهنده سیلیکون متال نسبت های متفاوتی از سیلیکون، آلومینیوم، کلسیم و … می باشد و با توجه به نیاز آنها در صنعت دارای درجه خلوص و انواع مختلفی می باشد.

سیلیکون عنصری غیر فلزی است که به رنگ خاکستری است و به رنگ فلزی، سخت و شکننده است. سیلیکون 27.7 درصد از پوسته زمین را بر حسب جرم تشکیل می دهد و دومین عنصر فراوان در پوسته زمین است و تنها اکسیژن فراوان ترین آن را دارد.

سیلیکون عنصری غیر فلزی است که به رنگ خاکستری است و به رنگ فلزی، سخت و شکننده است. سیلیکون حدود 26 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد. وزن اتمی 28.80، چگالی g/m3 2.33، نقطه ذوب 1410 درجه سانتی گراد، نقطه جوش 2355 درجه سانتی گراد و مقاومت 2140 میکرومتر دارد.

خرید فلزات رنگین و سیلیکون متال با بهترین قیمت و کیفیت در وبسایت آریامتال.

سیلیکون متال

سیلیکون متال توسط دی اکسید سیلیکون احیا می شود، بنابراین سیلیکون مصنوعی و کریستالی نامیده می شود. با توجه به مصرف انرژی بالای ذوب فلز سیلیکون، قیمت فلز سیلیکون در بازار نسبتاً بالا است.

ناخالصی های اصلی سیلیکون فلزات، آهن، آلومینیوم و کلسیم هستند که باید در فرآیند تولید کنترل شوند. در حال حاضر، آهن و آلومینیوم عمدتاً برای تعیین سیلیس و زغال سنگ قبل از تغذیه کنترل می شوند. سیلیس را نمی توان با مقادیر زیاد آهن و آلومینیوم استفاده کرد.

کربن باید با دقت انتخاب و استفاده شود (بسیاری از کارخانه ها قبل از تغذیه، سیلیس و زغال چوب را با آب می شویند). کنترل کلسیم در درجه اول با کلر یا اکسیژن حذف می شود.

کاربردهای سیلیکون متال کدامند؟

مشخصات سیلیکون متال

خصوصیات سیلیکون متال-فیزیکی

سیلیکون در دمای اتاق جامد است و نقطه ذوب و جوش نسبتاً بالایی به ترتیب در حدود 1400 و 2800 درجه سانتیگراد دارد. جالب اینجاست که سیلیکون در حالت مایع چگال تر از حالت جامد است.

بنابراین مانند اکثر مواد در هنگام یخ زدن جمع نمی شود، بلکه مانند آب منبسط می شود.سیلیکون رسانایی حرارتی نسبتاً بالایی دارد، در نتیجه اغلب برای عایق کاری اجسام داغ استفاده نمی شود.

سیلیکون به شکل کریستالی یا سیلیکون خالص دارای رنگ خاکستری و درخشندگی فلزی است.

خصوصیات سیلیکون متال-شیمیایی

سیلیکون دارای طیف وسیعی از خواص مفید و مشخصه است که مستقیماً با ساختار مولکولی آنها مرتبط است. هر سیلیکون از زنجیره های جانبی گروه های آلی متصل به زنجیره اصلی پیوندهای سیلوکسان (-Si-O-Si-) تشکیل شده است.

مواد معدنی مانند شیشه و کوارتز استحکام این پیوندهای سیلوکسان را دارند. پیوندهای سیلوکسان انرژی پیوند بسیار بالاتری نسبت به پیوندهای C-C و C-O دارند که زنجیره اصلی پلیمرهای آلی را تشکیل می دهند.

با داشتن انرژی پیوند بالا، پیوندهای سیلوکسان حتی در دمای حدود 200 درجه سانتیگراد نیز شکسته نمی شوند. همچنین از نظر شیمیایی پایدار است و مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما و آب و هوا دارد.

کاربردهای سیلیکون متال کدامند؟

کاربرد سیلیکون متال  در صنعت

سیلیکون متال برای ذوب آلیاژهای فروسليس به عنوان عناصر آلیاژی در فولادسازی و به عنوان یک عامل احیا کننده در ذوب بسیاری از فلزات استفاده می شود.

همچنین فلز سیلیکون جزء مهم آلیاژهای آلومینیوم است و اکثر آلیاژهای ریخته‌گری آلومینیوم حاوی سیلیکون هستند.

سیلیکون با خلوص بالا در صنعت الکترونیک بسیار مفید است. دستگاه الکترونیکی تک کریستالی سیلیکونی دارای مزایای اندازه کوچک، وزن سبک، قابلیت اطمینان عالی و عمر طولانی است.

از آنجایی که تحقیقات بر روی سلول های خورشیدی سیلیکونی غير بلورى بسیار سریع در حال پیشرفت است، نرخ تبدیل بسیار بهبود یافته است.

استفاده از تری کلروسیلان بر پایه سیلیکون منجر به تولید صدها روان کننده سیلیکونی و ترکیبات مقاوم در برابر آب می شود. علاوه بر این، با استفاده از تری کلروسیلان تولید شده از سیلیکون، روان کننده های سیلیکونی و ترکیبات ضد آب مختلف تولید می شود.

علاوه بر این، سیلیکون متال به عنوان یک ساینده، لوله ‌های کوارتز سیلیکا با خلوص بالا، مواد مهمی برای دستگاه‌ های ذوب فلز و روشنایی هستند.

فروش سیلیکون متال

سیلیکون متال به دو صورت آزمایشگاهی و صنعتی موجود است. نوع صنعتی این محصول بشکه ای و نوع آزمایشگاهی گرم می باشد.

فروش این محصول نیز مانند بسیاری از محصولات هم خانواده به صورت صنعتی بوده و به صورت نمونه قابل ارائه نمی باشد. به همین دلیل، بهتر است با مشاورین شرکت آریامتال تماس گرفته و با آنها مشورت کنید تا از مطابقت کالای خریداری شده با محصول مورد نیاز خود اطمینان حاصل کنید.

کاربردهای سیلیکون متال کدامند؟

قیمت سیلیکون متال چقدر است؟

قیمت سیلیکون متال و بسیاری از مواد معدنی دیگر به طور کلی به درجه و خلوص این محصول بستگی دارد که برای استفاده نیاز دارید. بنابراین برای خرید سیلیکون متال بهتر است ابتدا کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

برای بررسی دقیق در مورد نحوه قیمت گذاری سیلیکون متال به وبسایت اریامتال مراجعه فرمایید

خرید سیلیکون متال

آریا متال یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در زمینه فروش مواد اولیه ریخته گری، فروش فلزات رنگین ، انواع آمیژان و فروآلیاژها می باشد. همچنین برای خرید سیلیکون متال می توانید با کارشناسان آریامتال تماس بگیرید.

آریا متال محصولات خود را با بهترین کیفیت، قیمت و … به مشتریان خود عرضه می کند تا بتوانید انواع محصولات مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید. برای بررسی انواع محصولات موجود در شرکت، استعلام قیمت آنها و ارسال درخواست خود از طریق راه های ارتباطی موجود می توانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

فلزات رنگین

فلزات رنگین عنوانی شناخته شده برای گروه فلزات غیرفریتی (مانند سرب، قلع، مس، روی، نیکل، برنز، آلومینیوم و …) است. این نام سال ها بر این گروه (به دلیل تنوع رنگ آن) بود.

به طور کلی مواد معدنی موجود در طبیعت به دو دسته فلزات آهنی و فلزات غیرآهنی طبقه بندی می شوند که برای خرید فلزات رنگین می توانید به سایت آریامتال مراجعه نمایید.

در این نوشتار سعی کردیم اطلاعاتی درباره موارد مصرف سیلیکون متال و خواص فیزیکی و شیمیایی آن به شما ارائه نماییم.

اگر به دنبال شرکتی مطمئن هستید که نیازهای مشتریان داخلی و بین المللی خود را در بالاترین سطح استانداردهای تجاری برآورده کند، آریامتال به عنوان فروشنده انواع محصولات ریخته گری و فلزات رنگین از جمله سیلیکون متال گزینه بسیار مناسبی برای خرید این محصول می باشد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟