بلوک سیمانی برای ساختمان

بلوک سیمانی برای ساختمان

بلوک سیمانی ممکن است بلوک بتنی ، بلوک فونداسیون یا واحد بنایی بتنی نیز نامیده شود. این بلوک ها با مخلوطی از سیمان  ، سنگدانه و آب ساخته می شوند. اندازه استاندارد به‌عنوان 8 اینچ در 8 اینچ در 16 اینچ (20 سانتی‌متر در 20 سانتی‌متر در 41 سانتی‌متر) در ایران ذکر شده است. اگرچه بلوک ها در واقع کمی کوچکتر هستند تا فضایی برای اتصالات ملات فراهم کنند . برخی از شرکت های تولید بلوک سیمانی در صورت درخواست سایزهای دیگری را نیز تولید می کنند. همچنین شما با دستگاه بلوک زن به راحتی میتوانید انواع بلوک مورد نیاز خود را تولید کنید . این دستگاه مانند دستگاه جدول زن به راحتی شمارا از هزینه اضافی راحت میکند.

رایج ترین سنگدانه برای بلوک های سیمانی مخلوطی از شن و ماسه است. این به عنوان یک مخلوط نسبتاً خشک و با اسلامپ کم مخلوط می شود که منجر به یک بلوک سیمانی سخت و بادوام می شود. از بتن هوادهی می توان برای ساخت بلوک هایی استفاده کرد که وزن سبک تری دارند اما همچنان بسیار محکم هستند.

گاهی اوقات از ضایعات صنعتی به عنوان سنگدانه استفاده می شود، اما بلوک های سیمانی چگالی کمتری دارند و در نتیجه دوام کمتری دارند.

اولین بلوک سیمانی در سال 1882 ساخته شد. بلوک های بتنی در حال حاضر با دستگاهی ساخته می شوند که مخلوط بتن مرطوب را به اشکال استاندارد در می آورد. بلوک ها در یک محفظه مخصوص در دمای بالا پخت می شوند. سپس آنها را ذخیره می کنند تا کاملا خشک شوند.

اکثر بلوک های بتنی با محفظه های توخالی تولید می شوند. این باعث می شود بلوک کمی سبک تر شود و کار با آن آسان تر شود. مهمتر از آن، محفظه های توخالی این امکان را فراهم می کند که میله های تقویت کننده را به صورت عمودی از طریق دیوار عبور داده و به آن استحکام بیشتری می بخشد. سپس محفظه ها با بتن مرطوب پر می شوند که خشک می شود تا دیواری محکم با خواص حرارتی عالی ایجاد شود.

از آنجایی که رزوه‌کشی محفظه‌های باز بلوک سیمانی روی میلگردهایی که قبلاً در جای خود رانده شده‌اند فرآیندی آهسته است، نوع خاصی از بلوک بتنی برای سریع‌تر کردن روند توسعه داده شده است. این بلوک‌های باز اغلب بلوک‌های سرعت نامیده می‌شوند و شکل آن‌ها مانند حرف H است. این بلوک‌ها به‌جای اینکه از بالا روی دیوار پایین بیایند، می‌توانند بین میله‌های تقویت‌کننده لبه زده شوند و در جای خود بلغزند. این کار باعث می شود کار بسیار کمتر زمان بر باشد.

ساخت بلوک سیمانی اغلب یک مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست در نظر گرفته می شود. بلوک های سیمانی بادوام هستند اما چندان قابل حمل نیستند. بلوک های بتنی و خاکستری برخی از عناصر اساسی را به اشتراک می گذارند، اما یک عنصر حیاتی تفاوت را ایجاد می کند. مردم گاهی اوقات از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما بلوک های بتنی و خاکستری بسیار متفاوت هستند.

بلوک سیمانی برای ساختمان

بتن

بتن اقلامی است که از سیمان و سنگدانه ها ساخته می شود.لحظه ای که مواد با هم مخلوط می شوند، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد و بتن نتیجه نهایی است.

مصالح

بلوک های بتنی
بلوک های بتنی از بتن خالص ساخته می شوند.یعنی سنگدانه هایی که استفاده می شود سنگ خرد شده یا ماسه است.

بلوک های سیندر
اکنون، در مورد به اصطلاح “بلوک های سیندر” من می گویم “به اصطلاح” زیرا “بلوک سیندر” یک اصطلاح قدیمی و کلی برای نوعی از بلوک های ساختاری است که به راحتی می توان از چیزهای مختلف ساخت. زمانی که مردم برای گرم کردن خانه‌های خود زغال سنگ می‌سوزانند و مکان‌هایی مانند فولاد بیت‌لحم، کوره‌های کک بزرگی داشتند که به صورت 24 ساعته کار می‌کردند، مقدار زیادی “سیندر” تولید می‌شد. یک اصطلاح عمومی برای خاکستری که هنگام سوزاندن زغال سنگ یا سوخت‌های مشابه باقی می‌ماند. همانطور که امروزه در مورد خاکستر اجاق چوبی وجود دارد، یک زمستان معمولی صاحب خانه را با سطل های زباله متعددی از خاکستر رها می کند. نیروگاه های زغال سنگ و کارخانه های فولاد هر روز تن ها از این زباله ها را ایجاد می کنند.
بنابراین از آن برای ساختن بلوک های خاکستر استفاده می شد. اینها و در برخی موارد هنوز هم هستند ، به شکل و اندازه بلوک‌های بتنی بودند، اما با زباله‌های صنعتی به‌عنوان سنگدانه به‌جای ماسه یا شن ریز که برای ساخت بتن واقعی استفاده می‌شد.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، تفاوت بین سیمان بتنی این است که “بتن” اصطلاحی است برای محصول نهایی ایجاد شده در هنگام نگه داشتن جزء پرکننده با سیمان. بنابراین آن کامیون‌های بزرگ با سیلندرهایی که دائماً می‌چرخند، اساساً کامیون‌های بتنی هستند و در واقع «کامیون‌های سیمان» نیستند و حتی اگر این روزها بلوک‌های خاکستری واقعی در اقلیت هستند، کسی که به دنبال آن چیزی است که می‌تواند به‌درستی «واحدهای بنایی» یا «بلوک‌های نسیمی» نامیده شود، احتمالاً آنها را بلوک‌های خاکستری می‌خواند تا بلوک‌های سیمانی. بلوک ها نیز از بتن ساخته می شوند، اما سنگدانه ها شامل خاکستر یا خاکستر هستند. در نتیجه، بلوک های خاکستری از نظر وزن بسیار سبک تر از بلوک های بتنی هستند.
بلوک‌های خاکستری سازه‌های مستطیلی توخالی هستند که معمولاً از سنگ‌های بتنی و زغال‌سنگ ساخته می‌شوند که در سایت‌های ساختمانی کاربرد دارند. از سوی دیگر، بلوک های بتنی اغلب سازه های مسطح ساخته شده از فولاد، چوب یا سیمان هستند. از بهترین تولید کننده های دستگاه های بلوک زن و دستگاه آجر زن میتوان به فاماکو گروه ، شرکت دانش بنیان افراز بتن سرمد و اصفهان تاج نادی اشاره نمود.

استحکام
بلوک های بتن و خاکستر با سلول های باز تولید می شوند که می توانند تقویت کننده های فلزی یا بتن اضافی را برای مقاومت بالاتر بپذیرند. بلوک های بتنی به مراتب قوی تر از بلوک های خاکستری هستند.

بلوک بتنی

– از فولاد، چوب یا سیمان تشکیل شده است.
– معمولاً دست و پا گیرتر از بلوک خاکستر است.
– می تواند در مقایسه با بلوک های خاکستری بسیار بیشتر مقاومت کند و بنابراین در بسیاری از مکان ها استفاده از بلوک خاکستر عمدتاً عمدی ممنوع است.
– در مقایسه با قبلی بسیار کارآمد است زیرا می تواند فشار زیادی را تحمل کند.
– به دلیل نقاط قوت و مزایای غیرقابل انکار آن نسبت به قبلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
– به طور همزمان به عنوان یک ترکیب با خاکستر به صورت عمودی برای تشکیل یک ساختار سخت با قیمت مناسب به دلیل استحکام کششی قابل توجه آن استفاده می شود.

وزن و قدرت
من با چندین نفر در تجارت در مورد این موضوع پیچیده صحبت کردم و همه موافق بودند که بلوک های خاکستر واقعی از نظر وزن بسیار سبک تر از بلوک بتنی هستند و بتن واقعی بسیار سنگین تر، بادوام تر و ماندگارتر است.

که ممکن است باعث شود شما فکر کنید که سازندگان امروزی فقط بلوک بتنی را می خواهند، با این حال، این وضعیت نیست. اگر کدهای ساختمانی و نیازهای شکلی کار اجازه می دهد، بسیاری از سازندگان «بلوک سیدر» را انتخاب می کنند زیرا وزن آن سبک تر است. بلوک های بتنی واقعی بسیار سنگین هستند و بلند کردن آنها به سرعت قدیمی می شود. بنابراین باور کنید یا نه، بلوک خاکستر مدرن ؛ که با استفاده از پوکه آتشفشانی در صورتی که کارخانه زغال‌سنگ در نزدیکی آن وجود نداشته باشد ساخته می‌شود – می‌تواند منجر به قیمت بالاتری در واقعیت شود.

بلوک سیمانی برای ساختمان

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟