معرفی 8 مورد از بهترین سقف‌های شیروانی ویلا

معرفی 8 مورد از بهترین سقف‌های شیروانی ویلا

در مناطق پرباران انتخاب بهترین سقف شیروانی، موضوعی بسیار بااهمیت است. شمال کشور و قسمت‌های کوهستانی کشور عزیزمان ایران در فصول سرد سال، شاهد روزهای بارانی فراوانی است و اگر پوشش سقف به‌درستی انتخاب نشود، نشت آب باران به داخل خانه آسیب جدی به زیبایی آن وارد می‌کند و هزینه تعمیرات زیادی به همراه خواهد داشت.

سقف‌های شیروانی به دلیل شکل ظاهری و نوع ساخت، به‌خوبی آب باران را به سمت زمین هدایت می‌کنند و عدم جمع شدن آب باران در پشت‌بام از بروز خسارات جبران‌ناپذیر پیشگیری می‌کند.

اصولاً شیروانی‌ها را به کمک ورق‌های مخصوص شیروانی اجرا می‌نمایند. ورق‌ها به‌واسطه پوشش کامل سقف به‌خوبی از ورود آب باران و برف به فضای داخلی خانه پیشگیری می‌کند.
آیرومارت فروشنده انواع ورق سیاه، گالوانیزه و ورق‌های مخصوص شیروانی آماده ارائه قیمت روز ورق شیروانی در سایت فروشگاهی خود می‌باشد. در صورت تمایل به دریافت قیمت می‌توانید با شماره 02145306 تماس حاصل کرده و یا به سایت iromart.com مراجعه کنید. در ادامه به معرفی انواع شیروانی‌ها می‌پردازیم:

1. سقف شیروانی ساده

سقف شیروانی ساده را همه ما حداقل یک‌بار دیده‌ایم. چیزی شبیه به عدد 8 که روی سقف قرار می‌گیرد. این مدل شیروانی با متریال بسیار زیادی از جمله سفال یا ورقه‌های فلزی قابل اجرا است. این سقف‌ها اغلب در مناطق پرباران و پربرف استفاده می‌شوند. ساختار ساده‌ای دارد و از نظر زیبایی چندان گزینه مناسبی به شمار نمی‌آید.

2. سقف شیبدار هیپ

سقف شیبدار هیپ را می‌توان در زمره بهترین سقف شیروانی دانست؛ چراکه مقاومت و استحکام بالایی را ایجاد می‌کند اما هزینه نصب آن نیز نسبت به دیگر انواع مدل‌ها بیشتر است. ساختار منظم این مدل سقف شیروانی را می‌توان مزیت و یا ایراد آن دانست.

این سقف که دارای چهار سطح شیبدار است از دو سطح روی یک یال مشترک و دو سطح در یال مرکزی برخوردار می‌باشد. اگر از دور به این مدل نگاه بیاندازید شبیه به یک ذوزنقه دیده می‌شود. شیب و ابعاد هر کدام از سطوح با دیگری برابر است و از این سقف در مناطقی که بادهای شدید و برف فراوان دارد استفاده می‌شود.

3. سقف شیروانی مانسارد

سقف شیروانی مانسارد، با نام‌های سقف پااسبی و شیروانی چهار ترک نیز معروف است. ویژگی ظاهری این سقف داشتن دو شیب در هر طرف به سمت پایین بوده که پنجره‌های شیروانی نیز در یک زاویه تند نسبت به قسمت بالا در آن جای گرفته‌اند. از دیگر نام‌های این سقف، سقف فرانسوی یا لبه‌دار است. این سقف‌ دارای شیب زیادی است.

اگر به داشتن اتاق زیرشیروانی علاقه دارید این مدل بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. از معایب آن عدم تحمل بارش برف زیاد و عدم تخلیه برف در سطوح آن است. در ضمن این مدل نیاز به هزینه نگهداری بالا است.

معرفی 8 مورد از بهترین سقف‌های شیروانی ویلا

4. سقف شیروانی پروانه ای

اگر به سقف‌های پروانه نگاهی بیاندازید یک حرف V انگلیسی دیده می‌شود. جایی که در هر طرف سقف دو ضلع در اثر اتصال به یکدیگر، زاویه بازی ایجاد می‌کنند که حالت پرواز پروانه را تداعی می‌کند. اگر به دنبال طراحی نمای خانه به سبک مدرن هستید و به حفظ محیط‌زیست علاقه دارید، این سقف در بین بهترین سقف شیروانی مدرن قرار دارد و گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

پوشش منسجم سقف راه را برای نفوذ رطوبت مسدود می‌کند و شما برای این پوشش می‌توانید ورقه‌های فلزی را انتخاب کنید. امکان نصب پنجره در اضلاع فوقانی، طراحی دلپذیر و آزاد سقف، امکان جمع‌آوری آب باران و استفاده از آن، از مزایای استفاده از این طراحی سقف است.

در ساخت ورق شیروانی این سازه‌ها، از ورق سیاه به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود که پس از تبدیل شدن به ورق روغنی، ورق شیروانی را از آن می‌سازند. بازرگانی آیرومارت این آمادگی را دارد که قیمت ورق سیاه برش خورده را به صورت آنلاین در اختیار شما قرار دهد تا در زمان مناسب خرید خود را ثبت کنید.

5. سقف شیروانی دنده ای

سقف شیروانی دنده‌ای، از شکل ظاهری اره الهام گرفته شده است. تمامی سقف‌های طراحی شده در یک جهت شیب دارند و آب باران از یک سقف روی سقف بعدی سرازیر می‌شود. در ابتدا از این طراحی در ساختمان‌ها صنعتی استفاده می‌شود اما زیبایی آن، باعث شد که خانه‌هایی با سبک مدرن نیز از این شیروانی استفاده نمایند.

از مزایای آن می‌توان قابلیت نصب پنجره‌های بیشتر و استفاده از نور روزانه را نام برد؛ اما همین پنجره‌ها فرصت وارد شدن رطوبت به داخل خانه را نیز فراهم می‌کنند. هزینه طراحی این شیروانی بالا است و نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. از این شیروانی در مناطقی که برف سنگین را تجربه می‌کنند مناسب نیست.

معرفی 8 مورد از بهترین سقف‌های شیروانی ویلا

6. سقف شیروانی کلاهکی

این مدل شیروانی در زمره بهترین سقف شیروانی ها قرار می‌گرفت؛ اما به تازگی از محبوبیت آن کم شده است. دارای چهار بر است و که دو ضلع فوقانی آن دارای شیب ملایم و دو ضلع تحتانی آن شیب تند دارند. به این شکل در قسمت جلوآمدگی آن می‌توان یک بالکن یا ایوان طراحی نمود.

این مدل سقف، می‌تواند فضای زندگی شما را با ایجاد اتاق بیشتر بزرگ نماید و به ساختمان شما چندین اتاق زیرشیروانی اضافه کند. این جلوآمدگی علاوه بر ایجاد تراس، دیوارها را از آسیب باران محفوظ می‌دارد.

آب باران و برف به راحتی روی سقف حرکت کرده و سقف دوام و استحکام بالایی دارد. طراحی این سقف پیچیده است و ممکن است قسمت‌هایی از آن که به شکل V با هم تلاقی دارند محل مناسبی جهت جمع شدن آب باران و برف باشد.

7. سقف شیروانی مدل جعبه

اولین بار آمریکایی‌ها متوجه شدند که با نامتقارن ساختن سقف شیروانی می‌توانند فضای بیشتری در خانه فراهم کنند. آن‌ها با کوتاه گرفتن یک سمت سقف شیروانی و بلندتر گرفتن طرف دیگر آن، شرایطی ایجاد کردند که آب باران و برف به راحتی سرازیر شود، هزینه کمتری برای ساخت سقف صرف شود و همچنین فضای بیشتری توسط شیروانی پوشش داده شود.

نامتقارن بودن سقف نیز برای افرادی که تمایلی به سبک‌های سنتی ندارد گزینه مناسبی بود. از ایرادات این مدل می‌توان به پیچیده بودن فرایند ساخت و کوتاه شدن سقف بعضی اتاق‌ها اشاره داشت.

8. سقف شیروانی خمیده

شیروانی خمیده از جمله بهترین سقف شیروانی مدرن حال حاضر دنیا است. میزان خمیدگی این سقف بسته به عوامل مختلف متفاوت است اما مهم‌ترین ویژگی این مدل زیبایی است که به محیط داخلی و نمای خارجی خانه می‌بخشد.

از دیگر مزایای این مدل مقاومت قابل‌توجه آن در برابر طوفان و استحکام بالای آن اشاره داشت. میزان شیب آن توسط طراح و مهندسین تخمین زده می‌شود اما اگر شیب این خمیدگی بیشتر باشد جهت سرازیر کردن آب باران بهتر خواهد بود. تنها ایراد این مدل هزینه‌های بالای ساخت این سقف شیروانی است.

معرفی 8 مورد از بهترین سقف‌های شیروانی ویلا

کلام آخر

در این مقاله با تعدادی از بهترین سقف شیروانی های مدرن روز دنیا آشنا شدید. هر کدام از آن‌ها در شکل ظاهری با هم متفاوت بودند اما وجه شباهت همگی نیاز به استفاده از متریال مناسب جهت ساخت آن‌ها بود.

متریال استفاده شده در آن‌ها باید توانایی مقاومت در برابر عوامل محیطی به‌خصوص رطوبت را داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید یکی از بهترین و مقاوم‌ترین متریال جهت ساخت شیروانی‌ها ورق گالوانیزه است.

این ورق در برابر رطوبت مقاومت فوق‌العاده دارد. در صورت تمایل به دانستن قیمت ورق گالوانیزه امروز می‌توانید با شماره 02145306 تماس حاصل کرده و از مشاوره کارشناسان آیرومارت بهره‌مند شوید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟