پوستر دیواری چیست؟ همه چیز درباره پوستر دیواری

تغییرات دکوراسیون داخلی خانه از علایق همیشگی افراد به ویژه بانوان برای تنوع بیشتر در خانه است و به این منظور، کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند. ممکن است هر از گاهی به عوض کردن مبل و پرده خانه بپردازند و یا فرش و سایر لوازم خانه را تغییر دهند. همچنین ممکن است که نسبت به نقاشی دیوارها و تغییر رنگ و نور خانه اقدام کنند و یا دیوارهای خانه را کاغذ دیواری نمایند. همچنین در این میان، نصب پوستر دیواری نیز یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانند انجام دهند. آنچه در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، خرید و چاپ انواع پوستر دیواری و معرفی مرکز تخصصی پوسترهای دیواری در ایران است.

پوستر دیواری چیست؟ همه چیز درباره پوستر دیواری

پوستر دیواری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پوستر دیواری نوعی برچسب و یا پوستر است که در ابعاد و طرح‌های مختلفی چاپ می‌شود و برای نصب بر روی بخشی از دیوار یا یک دیوار کامل از خانه مورد استفاده قرار می گیرد. پوسترهای دیواری همانطور که از نامشان پیدا است، نوعی پوستر هستند که به وسیله چسب، بر روی دیوار نصب می‌شوند و نقش بسزایی در روح بخشیدن به محیط دارند. امروزه انواع بسیار گوناگونی از طرح‌ها و جنس‌های مختلف این پوسترها در بازار موجود هستند که به کمک آن‌ها می‌توان دست به خلاقیت‌های فراوان در دیزاین داخلی خانه زد.

پوستر دیواری چیست؟ همه چیز درباره پوستر دیواری

پوستر دیواری به آن دسته از طرح های گفته می شود که نمای سه بعدی ندارند و به صورت یک تصویر ساده هستند. اکثر افراد برای تغییر دکوراسیون خانه یا محل کار خود به سراغ تغییر وسایل اساسی مانند مبلمان، پرده و…. می‌روند و با صرف هزینه زیاد اقدام به عوض کردن چیدمان خانه یا محل کار خود می‌کنند.

اما روش دیگری که به وسیله آن می‌توانید جلوه محیط کار یا منزل خود را به کلی دگرگون کنید، استفاده از پوستر دیواری برای پوشاندن دیوارها است.امروزه تنوع پوستر دیواری در بازار به حدی است که هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند برای ایجاد تنوع در دکوراسیون خود به سراغ انتخاب پوستر سه بعدی برود.

تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری

برخی از سایت‌ها به اشتباه پوستر دیواری و کاغذ دیواری را یک محصول معرفی می‌کنند و به این ترتیب، تفاوت این دو کالا برای مشتریان مبهم خواهد شد؛ به طوری که امروزه بسیاری این دو را یک محصول می‌دانند و درک درستی از تفاوت آن‌ها ندارند. برای روشن‌تر شدن این موضوع در این قسمت برخی از تفاوت‌های این دو کالا را با هم بررسی خواهیم نمود. البته توجه کنید کاغذ دیواری سه بعدی، پوستر سه بعدی، پوستر دیواری سه بعدی هر سه نام دیگر پوستر دیواری می باشد و هیچ تفاوتی از نظر جنس و متریال با یکدیگر ندارند ولی با کاغذ دیواری تفاوت دارند.

پوسترهای دیواری ممکن است برای یک جای خاص از خانه طراحی شوند و یا بخشی از دیوار را دربر بگیرند و برای پوشاندن تمامی دیوارها مناسب نیستند؛ اما کاغذهای دیواری برای پوشش یک دیوار کامل و یا تمام دیوارهای یک محیط مناسب هستند. همچنین کاغذهای دیواری قابلیت شستشو داشته و دوام بیشتری نیز بر روی دیوارها خواهند داشت. در حالی که پوستر دیواری غالبا قابلیت شستشو نداشته و به راحتی نیز می‌توان آن را با پوستر دیگری جایگزین نمود.

نصب پوستر دیواری بسیار سریع‌تر از کاغذ دیواری انجام می گیرد و با آنکه نصب هر دو باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود، اما دردسر نصب پوستر دیواری به مراتب کمتر است. همچنین قیمت پوستر دیواری هم اغلب اوقات از کاغذ دیواری کمتر است؛ البته این موضوع به ابعاد کار و نوع پوستر دیواری نیز بستگی خواهد داشت.

کاغذهای دیواری معمولاً از ضخامت بیشتری نسبت به پوسترهای دیواری برخوردارند و وجود یک لایه محافظت کننده در آن‌ها، سبب آسیب پذیری کمتر آن‌ها نسبت به پوستر دیواری می‌شود. تفاوت عمده دیگر این دو محصول نیز در طرح‌های موجود آنان است. معمولاً کاغذ دیواری‌ها طرح‌های تکرار شونده‌ای در رول‌های یکنواخت هستند؛ اما پوسترهای دیواری به صورت منحصربه‌فرد چاپ می‌شوند و طرح‌های آن‌ها نیز منحصر به فرد و شامل تصاویر بسیار متنوع است.

انواع پوستر دیواری

پوسترهای دیواری را می‌توان از نظر جنس، ابعاد و طرح‌های مخلتف به صورت مجزا دسته بندی نمود. به عنوان مثال پوسترهای دیواری می‌توانند از نظر جنس به انواع استیکرها، برچسب‌های دیواری و پوسترهای بزرگ چند رول تقسیم شوند. یا از نظر ابعاد ممکن است این پوسترها برای نصب بر روی وسایل، ستون‌ها، بخشی از دیوار یا تمام یک دیوار طراحی شده باشند؛ اما عمده تفاوت آن‌ها در طرح‌های موجود این پوسترها در بازار است.

پوستر دیواری چیست؟ همه چیز درباره پوستر دیواری

 پوستر دیواری طرح گل، نوعی پوستر دیواری است که طرفداران خاص خود را دارد و در کنار آن، پوستر دیواری سه بعدی، دنیای خاص خود را دارد. برخی پوسترهای دیواری، یک طبیعت در ابعاد واقعی را به اتاق شما اضافه می‌کنند و برخی نیز در نقش یک پنجره رو به یک منظره چاپی ظاهر می‌شوند. همچنین پوسترهای دیواری می‌توانند با طرح دلخواه شما طراحی و اجرا شوند که در این زمینه، در ادامه توضیح خواهیم داد.

قیمت خرید و نصب پوستر دیواری

بدون شک خرید پوستر دیواری و افزودن آن به دیوارهای خانه، یکی از بهترین ایده‌ها برای تنوع در طراحی داخلی خانه است و روح و معنای بهتری به خانه شما خواهد بخشید. بسیاری از افراد نمی‌توانند با استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های موجود در کاغذ دیواری، تمام خواسته خود را برآورده سازند و همواره در جستجوی طرح‌های منحصر به فرد‌تر هستند. گاهی یک رنگ خاص بر روی دیوار، به طور کامل قادر به بیان احساسات یک فرد در خانه نیست. اینجا است که پوسترهای دیواری می‌توانند نقش آفرین باشند و با طرح‌ها و رنگ‌های خاص‌تر، به طور مستقیم برآوردن خواسته افراد را نشانه بروند.

برای خرید و نصب پوستر دیواری بهتر است که با متخصصین این کار مشورت بگیرید و حتماً پیش از انتخاب نهایی، گزینه‌های متعدد را بررسی کنید و ایده‌های مختلف را به تماشا بنشینید. این کار سبب رشد خلاقیت شما خواهد شد و بدون شک بر روی انتخاب نهایی شما تاثیر خواهد گذاشت. همچنین رفتن به سراغ شرکت‌هایی مانند والینو که بنگاه وسیعی از ایده‌های مختلف پوستر دیواری هستند، شما را در انتخاب بهتر کمک خواهد نمود.

درباره قیمت تمام شده پوسترهای دیواری نیز می‌توان گفت که بسته به جنس انتخاب شده برای چاپ و کیفیت چاپ و اجرا، ممکن است این قیمت کمی از هم متفاوت باشد؛ اما به طور کلی این قیمت به دلیل ابعاد و جنس و سادگی در اجرای انواع پوسترها، معمولاً ارزان‌تر از کاغذ دیواری تمام خواهد شد. به‌خصوص اگر برای اجرای ایده‌های خود از خدمات ویژه والینو که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم نمود، استفاده کنید.

تبدیل عکس به پوستر دیواری

یکی از بهترین ایده‌ها برای چاپ و نصب پوستر دیواری که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته، تبدیل عکس به پوستر دیواری است. برای این کار نیاز به عکسی با کیفیت بسیار بالا است؛ چرا که وقتی این پوستر در ابعاد واقعی چاپ شود، در صورت اندکی پایین بودن کیفیت، پیکسل‌ها و عدم شفافیت عکس و یا رنگ‌های موجود در آن به خوبی به چشم می‌آیند.

پوستر دیواری چیست؟ همه چیز درباره پوستر دیواری

معمولاً شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌کنند، فایل عکس را مورد بررسی و ویرایش قرار می‌دهند و کیفیت آن را تا حد امکان بالا برده و رنگ‌های آن را با توجه به نکات مربوط به چاپ، ویرایش خواهند نمود. در این صورت شما می‌توانید هر عکسی را به دلخواه تبدیل به یک پوستر دیواری کرده و آن را در اندازه یک دیوار کامل خانه خود، چاپ و بر روی دیوار نصب نمایید.

چاپ پوستر دیواری با طرح دلخواه در والینو

اگر سری به سایت والینو به نشانی https://wallino.com/ بزنید، علاوه بر دیدن هزاران طرح و شکل مختلف از انواع کاغذ و پوستر دیواری و آشنایی با انواع آن‌ها از نظر جنس، دوام و سایر ویژگی‌ها، با خدمات ویژه این مجموعه نیز آشنا خواهید شد. در مجموعه والینو، تصاویر و طرح‌های دلخواه شما در ابعاد مدنظر شما تبدیل به پوستر دیواری می‌شوند و توسط کارشناسان همین شرکت نیز بر روی دیوار خانه شما نصب می‌گردند.

پوستر دیواری چیست؟ همه چیز درباره پوستر دیواری

 این شرکت، تصویر دلخواه شما را پس از بررسی و ویرایش، در ابعاد دلخواه شما به چاپ می‌رساند و مهم‌ترین نکته درباره این خدمات، آن است که والینو در خصوص آن‌ها هیچ مبلغ اضافه تری از شما دریافت نخواهد کرد؛ بنابراین در این مجموعه هر طرح و تصویری به دلخواه شما با بهترین کیفیت چاپ و بر روی دیوار خانه شما اجرا می‌گردد و این کار با همان قیمت مصوب خرید و نصب پوستر دیواری، برای شما انجام خواهد شد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟