آشنایی با فاکتورهای موثر در تهیه بهترین تشک برای زنان باردار

شرایط خاص دوران باداری، خواب را به یک معضل بزرگ تبدیل کرده است. بسیاری از خانم ها، نگران سلامت جنین خود هنگام خواب هستند. برای حفظ سلامت مادر و کودک باید شرایط خاصی را هنگام خواب فراهم کرد.

 یکی از مهم ترین امکاناتی که برای خانم های باردار باید مهیا کرد، کالای خواب مناسب این شرایط می باشد. ما با درک اهمیت این موضوع، این مقاله را به معرفی ویژگی های بهترین تشک برای خانم های باردار اختصاص داده ایم. تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با 7 دلیل کلیدی برای تعویض تشک های قدیمی

آشنایی با فاکتورهای موثر در تهیه بهترین تشک برای زنان باردار

تاثیر تغییرات دوران بارداری بر خواب چیست؟

همانطور که می دانید وضعیت بدن خانم ها در دوران بارداری، دچار تغییراتی می شود و در واقع از حالت عادی خارج می شود، این تغییرات، تمامی فعالیت ها حتی خواب را تحت تاثیر قرار می دهد.

از جمله تغییرات دوران بارداری می توان به بزرگ تر شدن شکم اشاره کرد که به مرور، منجر به تنگی نفس و بروز درد در ناحیه کمر می شود. هر دوی این مشکلات تا حد زیادی در کیفیت خواب، تاثیر می گذارند. بدیهی است که خانم باردار با کمر درد و تنگی نفس نمی تواند خواب راحت و خوبی را تجربه کند؛ یکی از راه حل های این مشکل، خرید تشک مناسب است. اما تشک مناسب برای خانم های باردار چه تشکی است؟ در ادامه بهترین تشک برای خانم های باردار را معرفی خواهیم کرد.

ویژگی های بهترین تشک برای خانم های باردار چیست؟

برای خرید بهترین تشک برای خانم های باردار باید فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار داد، شامل:

  • تشک با الیاف طبیعی؛ بهترین تشک برای خانم های باردار

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای خرید تشک مناسب خانم های باردار باید مد نظر قرار دهید، مواد تشکیل دهنده آن است. الیاف مصنوعی، احتمال بروز حساسیت را در افراد با شرایط خاص از جمله بانوان باردار افزایش می دهد. بنابراین تشک های متشکل از الیاف مصنوعی، گزینه مناسبی برای دوران بارداری نیستند. لازم به ذکر است جنس و الیاف به کار رفته در تمامی ملزومات مرتبط با خواب انسان تاثیر بسازی در روند خواب دارد. به همین دلیل در زمان خرید روتختی، بالشت و … نیز باید به جنس آن توجه ویژه ای داشته باشید.

آشنایی با فاکتورهای موثر در تهیه بهترین تشک برای زنان باردار

بهترین تشک برای خانم های باردار، تشک های حاوی درصد بالایی لاتکس می باشند.

بیشتر بخوانید» راهنمای انتخاب بهترین تخت خواب برای خانه را در این مقاله بخوانید.

  • تشک با استحکام بالا؛ تشک مناسب دوران بارداری

استحکام، فاکتور مهم دیگری است که هنگام خرید تشک مناسب برای خانم های باردار باید به آن توجه داشت. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، نرمی بیش از حد تشک برای دوران بارداری، مناسب نیست. بهترین گزینه، تشک های با نرمی متوسط هستند که خانم های باردار به راحتی بتوانند از روی آن بلند شوند.

  • تشک با پارچه خنک؛ گزینه مناسب دوران بارداری

یکی از مشکلاتی که خانم های باردار از آن رنج می برند، عدم تعادل هورمونی در این دوران است که در اغلب موارد با احساس گرمای بیش از حد بروز پیدا می کند. احساس گرما و تعریق بر کیفیت خواب، تاثیر منفی می گذارد؛ بنابراین برای خرید بهترین تشک به پارچه آن توجه داشته باشید که خنک باشد. تشک های مموری فوم بالا از این ویژگی برخوردار هستند.

  • تشک طبی، مناسب خانم های باردار

بهترین تشک برای خانم های باردار باید برای خوابیدن رو به پهلو، مناسب باشد؛ زیرا خواب به پهلو، مهم ترین توصیه پزشکی برای خواب در دوران بارداری است؛ خوشبختانه تشک های طبی این امکان را فراهم ساخته اند و با انعطاف پذیری بالا از ورود فشار به بدن تا حد زیادی جلوگیری می کنند.

جنس اغلب تشک های طبی از لاتکس یا مموری (فوم) و اسفنج می باشد.

مشکلات استفاده از تشک های نامناسب برای دوران بارداری

در این بخش از مقاله، لازم دانستیم مشکلات استفاده از تشک های نامناسب برای دوران بارداری را مورد بررسی قرار دهیم تا نقش مهم تشک در سلامت مادر و جنین را به طور کامل، درک کنید.

تشک نامناسب، کمر دردهای دوران بارداری را تشدید می کند و این خود عیب بزرگی است. این تشک ها علاوه بر کمر درد، منجر به بروز درد در ناحیه گردن نیز می شوند.

آشنایی با فاکتورهای موثر در تهیه بهترین تشک برای زنان باردار

نتیجه گیری بررسی بهترین تشک برای خانم های باردار!

ما در این مقاله سعی کردیم ویژگی های بهترین تشک برای دوران بارداری را معرفی کنیم تا با خرید تشک مناسب، دوران شیرین بارداری را با کمترین مشکل، سپری کنید.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از خرید تشک برای دوران بارداری را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟