روش های خوشبو کردن بدن | چگونه همیشه یک بدن خوشبو داشته باشیم؟

خیلی از افراد هستند که همیشه بوی خوب می دهند و همیشه همین موضوع باعث محبوبیت آن ها در انواع جمع ها و مجالس می شود. به نظر شما علت خوشبو بودن همیشگی این افراد چیست؟ راز داشتن بدن خوشبو، معمولا به موارد متعددی وابستگی دارد. از خرید عطر و ادکلن اصل گرفته تا نحوه حمام رفتن و… . در این مقاله به شما راهکار های داشتن بدن خوشبو را معرفی خواهیم کرد تا با نحوه خوشبو کردن بدن خود آشنا شوید و همیشه بوی خوب بدهید.

روش های خوشبو کردن بدن | چگونه همیشه یک بدن خوشبو داشته باشیم؟

داشتن بدن خوشبو با رعایت نکات زیر

در ادامه این مقاله به یک سری نکات برای خوشبو کردن بدن خواهیم پرداخت تا با رعایت آن ها همیشه بوی خوب بدهید. با ما همراه باشید:

استفاده صحیح از عطر و ادکلن برای خوشبو کردن بدن

عطر ها و ادکلن های فراوانی در بازار موود است که باعث خوشبو شدن بدن می شود. استفاده صحیح از عطر و ادکلن می تواند به شما کمک کند تا همیشه بدن خوشبو داشته باشید.

طرز صحیح استفاده از عطر و ادکلن

برای بالا بردن ماندگاری عطر و ادکلن خود می توانید موارد زیر را انجام دهید:

عطر و ادکلن را روی نقاط نبض دار اعمال کنید: این کار باعث می شود عطر به طور طبیعی با ترکیب شیمیایی بدن شما ترکیب شود. با گرم شدن بدن، رایحه عطر فعال و از طریق عرق آزاد می شود و با بوی عرق بدن شما مخلوط می شود و اینکار تا حدودی موجب رفع بوی بد عرق و بدن می شود.

روش های خوشبو کردن بدن | چگونه همیشه یک بدن خوشبو داشته باشیم؟

از عطر های غلطکی استفاده کنید: عطر هایی که توپ غلتکی یک راه عالی برای داشتن بدن خوشبو می باشد. از عطر های غلطکی می توانید نقاط مهم بدن را خوشبو کنید وهمچنین این عطر ها نسبت به مدل های بطری و اسپری ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد.

روی برس مو اسپری کنید: برای بالا بردن ماندگاری بوی عطر و ادکلن می توانید، قبل از برس زدن موهای خشک، برس مو خود را با رایحه عطر و ادکلن مورد علاقه خود آغشته سازید.

نقاط مهم بدن برای عطر و ادکلن زدن:

  • پشت گردنت
  • قوز آرنج هایت
  • مچ دست شما
  • کوچکی پشتت
  • پشت زانوهایت

دوش بگیرید و به بهداشت نقاط شرمگاه بدن رسیدگی کنید

شما می توانید با انجام روشها و استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبت از بدن همیشه بدن خوشبو داشته باشید. بوی بدن شما ارتباط زیادی با تمیزی، بهداشت بدن و مخصوصا پاکیزگی نقاط شرمگاهی بدن شما دارد، اما ژنتیک و حتی آنچه که می خورید نیز می تواند در داشتن بدن خوشبو تأثیر بگذارد.

شما نمی توانید در مورد ژنتیک بدن خود کاری انجام دهید. و ممکن است نخواهید بسیاری از غذاهایی را که می توانند باعث ایجاد بوی بد شوند مانند برگر، سیر و ماهی را حذف کنید، زیرا آنها برای شما خوشمزه و مفید هستند. با این حال، شما می توانید با تمیزی و بهداشت بدن خود را کنترل کنید.

روش های خوشبو کردن بدن | چگونه همیشه یک بدن خوشبو داشته باشیم؟

اینکه در طول هفته چند بار باید دوش بگیرید به نوع پوست، سطح فعالیت و ترجیحات شما بستگی دارد. یک بار در روز دوش بگیرید و اگر این کار امکان پذیر نیست، میتوانید حمام اسفنجی کنید و با یک اسفنج (ترجیحا صابون دار) نقاط قابل تعریق بدن خود را پاک کنید. اگر فرصت کافی برای حمام کامل ندارید و قصد دارید که یک پاکسازی سریع انجام دهید، بهتر است روی قسمت هایی از بدن که بیشترین غدد عرق را دارند تمرکز کنید، مانند زیر بغل و کشاله ران.

از دئودورانت یا انوع محصولات ضد تعریق استفاده کنید

برای خوشبو کردن بدن خود می توانید علاوه بر تمیز نگه داشتن و استحمام  روزانه و مرتب، از دئودورانت یا ضد تعریق استفاده کنید. همچنین برای روزهای پر استرس و طولانی می توانید یک دئودورانت مسافرتی همراه خود داشته باشید.

پودر های ضد عرق  را در هر جایی که ساییدگی پوست وجود دارد بمالید، مانند زیر سینه ها و بین پاها. همچنین بهتر است از پوشیدن اجناس پلی استر خودداری کنید، زیرا تحقیقات نشان داده است که باعث ایجاد عرق و باکتری می شود و بوی نامطبوعی در بدن ایجاد می کند.

خوشبو کردن بدن با لوسیون ها یا کرم های معطر

اگر رایحه لوسیون بدن، کرم یا روغن شما همان عطر و بو مورد علاقه شما است می توانید با استفاده از آن روی پوست خود بلافاصله پس از استفاده، با اظافه کردن کمی آب و مرطوب کردن، رایحه آن را ماندگار کنید.

روش های خوشبو کردن بدن | چگونه همیشه یک بدن خوشبو داشته باشیم؟

لوسیون ها معطر، یا هر محصول معطر دیگری، زمانی که روی یک پایه مرطوب استفاده شود، ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

همچنین می توانید لوسیون ها و کرم های خوشبو و معطر خود را به صورتی انتخاب کنید که با بو و رایحه های عطر و ادکلنتان هماهنگ باشد و با استفاده همزمان آن ها، بوی معطر آن ها را ماندگار تر کنید.

نحوه رفع و درمان مشکل تعریق بدن و داشتن بدن خوشبو

چندین راه برای درمان طبیعی، بدون نسخه و طبی وجود دارد که می تواند تعریق اضافی زیر بغل و بدن را کاهش داده یا از بین ببرد. برای رفع و درمان مشکل عرق کردن بدنم خود، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. برای رفع مشکل تعریق و خوشبو کردن بدن میتوانید از ضد عرق های موضعی که به صورت مام، اسپری و پودر هستند استفاده نمایید. از این ضد تعریق ها می توانید در شب، بعد از حمام کردن، زمانی که بدن شما خنک‌تر است، استفاده کنید. این کار باعث می شود که ضد عرق به شکل بهتری عمل کند و تاثیر بگذارد.
  2. بین دوش گرفتن و پوشیدن لباس ها کمی صبر کنید. این کار باعث می شود دمای بدن شما به صورت طبیعی به دمای اولیه برگردد. اگر پس از استحمام فوری لباس هایتان را بپوشید باعث می شود که دمای بدنتان موجب تعریق شود و خوشبو کردن بدن سخت تر شود.
  3. برای جلو گیری از تعریق و داشتن بدن خوشبو، مو های زیر بغل خود را به صورت مرتب اصلاح کنید زیرا تراشیدن موی زیر بغل می تواند تعریق بیش از حد را کاهش دهد. موها رطوبت را در خود نگه می دارند و موهای زیر بغل نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
  4. از نوشیدنی ها و غذاهای فراوری شده و عرق آور مانند مشروب و آبجو، سیر و پیاز، غذاهایی که محتوای چربی بالایی دارند، کافئین، غذاهای داغ و تند، بستنی و… کمتر مصرف کنید.

برای داشتن بدن خوشبو می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • لباس های خود را با یک خوشبو کننده پارچه مانند یا اسپری کتان اسپری کنید.
  • هنگام شستن لباس ها 10 تا 20 قطره اسانس های خوشبو کننده را به شستشوی خود اضافه کنید.
  • از یک تقویت کننده لباسشویی مانند یک پیمانه بوراکس یا جوش شیرین حل شده در آب استفاده کنید.
  • اسطوخودوس خشک شده را در کمد خود آویزان کنید یا برای کشوهای خود ساشه درست کنید.
  • توپ های پنبه ای یا دستمال کاغذی را که با رایحه های مورد علاقه خود اسپری شده اند در کشوهای خود قرار دهید.

نکته پایانی

برای داشتن بوی خوب و خوشبو کردن بدن نیازی نیست در دریایی عطر و ادکلن شنا کنید، فقط کافیست این نکات را رعایت کنید و با انجام عادات بهداشتی مناسب و صحیح بوی بد بدن و لباس خود را از بین ببرید و همیشه بوی خوب بدهید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟