بهترین سوشی‌های آماده و فیله ماهی در فروشگاه باهو خاویار

سوشی یکی از غذاهای معروف ژاپنی‌ها است که بسیاری از ایرانی‌ها نیز به آن علاقه‌مند هستند. اولین چیزی که از شنیدن نام سوشی اغلب به ذهن ما می‌رسد ماهی خام پیچیده‌شده در برنج سرکه‌ای و ورقه‌های جلبک است. با این حال خوب است بدانید انواع مختلف سوشی‌ها با مواد گوناگونی تهیه می‌شوند و حتی نحوه پیچاندن آن‌ها نیز کمی با یکدیگر متفاوت است. تهیه سوشی ترفندهای خاصی دارد و باید با روش‌های صحیح از ماهی خام استفاده کرد تا مسمومیت ایجاد نکند. اگر به غذاهای دریایی مانند فیله انواع ماهی و سوشی‌ها علاقه‌مند هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

انواع محصولات غذایی باهو خاویار

غذاهای دریایی سرشار از امگا ۳، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن هستند. یک رژیم غذایی سالم علاوه‌بر سبزیجات، غلات و گوشت قرمز باید حاوی غذاهای سالم دریایی نیز باشد. فیله ماهی، ماهی‌های خاویاری و سوشی برای تقویت ذهن و هوش کودکان و حتی جلوگیری از آلزایمر در سالمندان مفید است. پخت ماهی با روش‌های جدید و نوآورانه در کنار سبزیجات اشتها‌برانگیز خواهد بود و کودکان را بیشتر ترغیب به خوردن می‌کند.

تمام محصولات دریایی، با کیفیت بالا در مجموعه باهو خاویار تهیه و عرضه می‌شوند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

بهترین سوشی‌های آماده و فیله ماهی در فروشگاه باهو خاویار

کیلکا

ماهی کوچک‌جثه کیلکا یک منبع مهم برای تامین کلسیم و فسفر است. این محصول در دریای خزر به وفور یافت می‌شود و جزء ماهیان مهم خزر است. تاکنون سه نوع از این ماهی شناسایی شده است:

  • کیلکا چشم‌درشت
  • کیلکا انچووی
  • کیلکا معمولی

کیلکا همانند سایر انواع ماهی‌ها سرشار از پروتئین، ویتامین‌های محلول در چربی (A، D، E و K)، چربی امگا ۳ و انواع مواد معدنی است.

قسمت عمده گوشت کیلکا، پروتئین با قابلیت هضم بالا است که کیفیت آن با پروتئین‌ گوشت قرمز برابری می‌کند. پروتئین این ماهی جذب بالایی (در حدود 96 درصد) دارد که از نظر تغذیه‌ای حائز اهمیت است.

از طرفی چربی‌های تشکیل‌دهنده بافت کیلکا از نوع چربی‌های مفید غیراشباع امگا ۳ است که با توجه به فصل صید مقادیر آن نیز تغییر می‌کند. یک نکته منفی در چربی‌های غیر اشباع ماهی، سرعت بالای اکسیداسیون آن‌ها است که موجب بوی نامطبوع در ماهی می‌شود.

این ماهی را می‌توان به روش‌های مختلف سرخ‌شده همراه با پلو، به صورت سوخاری و حتی کتلت تهیه کرد.

فیله ماهی قزل آلا دودی

دودی‌کردن ماهی یکی از روش‌های سنتی و رایج برای نگه‌داری آن است. با این روش طعم و بوی ماهی بهتر شده و گوشت آن خوش‌خوراک و لذیذتر می‌شود. دودی‌کردن، آب میان‌بافتی ماهی را کاهش می‌دهد، از این رو احتمال رشد باکتری و کپک در آن کمتر می‌شود و می‌توان گوشت آن را مدت زیادی حتی بیرون از یخچال نیز نگه‌داری کرد.

فیله ماهی قزل آلا دودی سرشار از امگا ۳ بوده که برای تنظیم کار قلب و عروق بسیار مفید است. علاوه بر این با مصرف منظم فیله‌های دودی قزل آلا پروتئین و انواع ویتامین‌های بدن تامین می‌شود؛ اما در نظر داشته باشید به دلیل نمکی‌بودن فیله‌های دودی نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید.

فیله‌های دودی را می‌توان به روش‌های مختلف در ساندویچ، همراه با برنج و یا همراه با دورچین‌های مختلف مانند لیمو، زیتون و تخم مرغ مصرف کرد.

در هنگام انتخاب و خرید یک فیله دودی قزل آلا تازگی و بهداشتی‌‌بودن ماهی بسیار مهم است؛ بنابراین فقط از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر بهترین‌ها را انتخاب کنید.

فیله سالمون دودی

ماهی سالمون به عنوان یک ماهی روغنی شناخته می‌شود و سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. اسیدهای چرب امگا ۳ توسط بدن ساخته نمی‌شوند، بنابراین باید آن‌ها را با مصرف مواد غذایی به بدنمان برسانیم. انواع مختلفی از این اسیدهای چرب وجود دارد، اما سودمندترین آن‌ها، اسیدهای با زنجیره بلند هستند که در ماهی‌های روغنی مانند سالمون دودی یافت می‌شوند. امگا ۳ به کاهش فشار خون، کاهش تری گلیسیرید، حفظ ریتم قلب و جلوگیری از لخته‌شدن خون کمک می‌کند.

فیله ماهی دودی سالمون منبع عالی از ویتامین‌ها از جمله B12، B6 و B3 و مواد معدنی بوده که برای حفظ انرژی و تنظیم سطح خلق‌و‌خوی مورد نیاز است.

اسیدهای چرب و ویتامین‌های موجود در سالمون ارتباط کلی هورمون با مغز را بهبود می‌دهند و بدین طریق خلق‌وخو و عملکرد مغز ما را تقویت می‌کنند.

بهترین سوشی‌های آماده و فیله ماهی در فروشگاه باهو خاویار

ماهی خاویاری

ماهیان خاویاری بسیار لذیذ هستند و بافت لطیفی دارند. این محصول‌ به صورت خام، سرخ‌شده و یا حتی آب‌پز مورد علاقه دوستداران غذاهای دریایی است.

ماهیان خاویاری در مقایسه با سایر همتایان خود دارای پروتئین با کیفیت‌تر و حاوی اسید گلوتامیک، آلانین، گلیسین و اسید آسپارتیک است. این محصول، گوشت سفید، سبک و بدون استخوان‌ دارد که خوردن آن را آسان‌تر می‌کند.

ماهیان خاویاری سفید پرورشی دارای طعم ملایم و لطیفی هستند و گوشت آن‌ها بدون چربی سفت و گوشتی بوده و از نظر بافت شبیه سینه مرغ یا گوشت گوساله است.

سوشی سبزیجات

مواد تشکیل‌دهنده سوشی سبزیجات بسیار متنوع بوده و معمولا شامل آووکادو، خیار، هویج و توفو است. این سبزیجات، فوق‌العاده سالم و سرشار از مواد مغذی هستند، بنابراین سوشی تهیه‌شده با آن‌ها سلامت شما را بهبود می‌دهد. کسانی که به ماهی علاقه ندارند، این سوشی مخصوص آن‌ها است.

جزء اصلی سوشی برنج است که اکثر رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی آن را با برنج سفید می‌فروشند و معمولا با برنج قهوه‌ای تهیه نمی‌کنند.

سوشی سبزیجات اغلب با ترشی زنجبیل سرو می‌شود. زنجبیل فواید زیادی مانند جلوگیری از حالت تهوع، کاهش فشار خون و کمک به کاهش وزن نیز دارد.

در کنار سرو سوشی سبزیجات بهتر است از هر نوع سس مایونز، پنیر خامه‌ای و سایر مواد ناسالم و کالری‌های غیرضروری پرهیز کنید، زیرا سوشی یک غذای سالم و کم کالری است.

علاوه بر این، در حالی که واسابی (سس مخصوص سوشی) بسیار سالم است، سس سویا به دلیل نمک زیاد، سالم نیست و تا حد امکان بهتر است سوشی سبزیجات خود را بدون سس سویا و به همراه واسابی بخورید.

بهترین سوشی‌های آماده و فیله ماهی در فروشگاه باهو خاویار

سوشی بانسای کومبو

رایج‌ترین سوشی‌ها از توپی‌های برنج سرکه‌ای به شکل فشرده‌شده تهیه می‌شوند. سرآشپزهای ماهر می‌توانند انواع سوشی را یک اندازه و با دست به راحتی آماده کنند، هر چه سوشی کمتر با انگشت لمس شود، تازه‌تر خواهد بود. یکی از خوشمزه‌ترین سوشی‌های آماده، بانسای کومبو است که در فروشگاه‌های معتبر به فروش می‌رسد.

سوشی کوک پلاتر

رستوران‌های ژاپنی و چینی زیادی سوشی سرو می‌کنند، اما برای چشیدن طعم بی‌نظیر این غذای خوشمزه نیازی نیست حتما به رستوران بروید. انواع «سوشی کوک پلاتر آماده» در فروشگاه‌های معتبر کار شما را ساده کرده است. به راحتی با خرید این محصول می‌توانید یک غذای سالم در وعده‌های غذایی خود، مهمانی‌ها و جشن‌ها سرو کنید.

نحوه خرید انواع محصولات غذایی از باهو خاویار

خرید محصولات غذایی دریایی به‌صورت تازه و سالم اهمیت زیادی دارد. از این رو، خرید از برندها و شرکت‌های معتبر تولیدکننده، خیال شما را از این بابت راحت می‌کند. مجموعه باهو خاویار با چندین‌سال تجربه در زمینه تولید و عرضه انواع فیله ماهی، خاویار تازه و سوشی در خدمت شما است تا محصولاتی استاندارد و سالم را به دست‌تان برساند. برای خرید می‌توانید به سایت رسمی باهو خاویار و یا مراکز فروش آن مراجعه کرده و با راهنمایی کارشناسان فروش، مناسب‌ترین محصول را خریداری کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟