خرید گیاه آپارتمانی به جای دسته گل | چرا باید به جای دسته گل، گیاه آپارتمانی بخریم

دسته گل و گیاهان آپارتمانی

امروزه گل و گیاه از مواردی هستند که در دیزاین داخلی خانه‌ها به کار می‌روند، و به نوعی رکن اصلی منازل شمار می‌آیند. خرید گل‌ها جزو بهترین کارهای است که برای هدیه به دیگران یا تزئین خانه می‌توان انجام داد. با این حال، هر نوع گلی دارای مزایا و معایب خاص خود است و برای مثال دسته گل‌ها معایبی مانند عمر کوتاه دارند که برای نگهداری بلند مدت مناسب نیستند. بنابراین پیشنهاد می‌شود به جای دسته‌ گل‌ها از گیاهان خانگی یا آپارتمانی استفاده کنید. با این نوع گیاهان هم می‌توانید هدیه ماندگارتری به طرف مقابل بدهید، هم حس سرزندگی را در محیط خانه خود ایجاد کنید. بسیاری از گیاهان آپارتمانی شرایط نگهداری نسبتا آسانی نیز دارند و می‌توان در شرایطی با نور و آب کم نیز از آن‌‌ها استفاده کرد.

خرید گیاه آپارتمانی به جای دسته گل | چرا باید به جای دسته گل، گیاه آپارتمانی بخریم

مزایای نگهداری گیاه آپارتمانی

خرید گیاه آپارتمانی برای منزل علاوه بر این که حس و حال زندگی را در دکوراسیون منزل شما به نمایش در می‌آورد، مزایای بسیاری نیز دارد. این مزایا در نگه‌داری دسته گل در خانه وجود ندارند. از مزایای نگه‌داری گیاه آپارتمانی می‌توان به پاکسازی هوا و ایجاد احساس خوشحالی اشاره کرد.

گیاهانی مانند درخت بامبو و بنجامین تاثیر بسزایی در پاکسازی هوای خانه دارند. برخی دیگر از مزایای این گیاهان زیبا به شرح زیر هستند:

  • گیاه آپارتمانی باعث افزایش تمرکز می‌شود: یکی از مزایای گیاه آپارتمانی که در دسته گل ها دیده نمی‌شود، ایجاد تمرکز برای اعضای خانواده است. گیاهانی مانند رزماری و گیاه مارشملو از گیاهان آپارتمانی هستند که باعث تقویت حافظه و تمرکز می‌شوند
  • گیاه آپارتمانی منبع انرژی مثبت و شادی است: شاید باورتان نشود اما برخی از گیاهان آپارتمانی باعث ایجاد اعتماد به نفس و تعادل انرژی در افراد بی حال می‌شوند. بنابراین اگر برای خرید گیاه آپارتمانی برای افراد بی انرژی می‌روید می‌توانید گیاهان سرخس یا اسطوخودوس را خریداری کنید
  • گیاه آپارتمانی آرامش‌دهنده است: خرید گیاه آپارتمانی برای اعضای خانواده خود و یا هدیه به دیگران نشانه‌های عمیقی دارد. برای مثال شما با هدیه دادن گیاه گل ساعتی یا چای کوهی آرامش را به آن شخص هدیه می‌دهید. این گیاهان برای درمان افسرگی نیز استفاده می‌شوند

خرید گیاه آپارتمانی به جای دسته گل | چرا باید به جای دسته گل، گیاه آپارتمانی بخریم

جهت پاکسازی هوا از کدام گیاه آپارتمانی استفاده کنیم

پاگسازی هوا یکی از فواید خرید گیاه آپارتمانی است که پیش از نیز به آن اشاره شد. برخی از گیاهان هستند که برای این امر عملکرد بهتری دارند. برای مثال خرید گیاه بامبو در حالی که شرایط نگه‌داری بسیار آسانی دارد، سطح فرمالدئید هوا را نیز کاهش می‌دهد. گیاه فوفل نیز از انواع دیگر گیاه آپارتمانی است که برای پاکسازی هوای منزل شما مناسب است.

انواع گل‌های آپارتمانی

گل‌های آپارتمانی دارای انواع مختلفی هستند که با توجه نوع نگه‌داری و نیاز به آب و خاک در دسته‌های متفاوت قرار می‌گیرند. از این دسته‌بندی‌ها می‌توان به گیاهان گندمی و یا برگ انجیری اشاره کرد که در ادامه این بخش به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

گیاه پوتوس

گیاه پوتوس از انواع گیاه آپارتمانی است که برای مکان‌های کم نور بسیار مناسب می‌باشد. مقاوت این گیاه در برابر کمبود نور بسیار بالا است و فضای نیمه سایه را ترجیح می‌دهد. برای آبیاری این نوع گیاه آپارتماتی باید اجازه دهید که آب گیاه کاملا خشک شود و سپس اقدام به آبیاری کنید.

گیاه گندمی

گیاه گندمی از آن دسته گیاهان آپارتمانی هستند که نیازی به مراقبت ندارند و افراد می‌توانند با هر شرایطی آن را نگه‌داری کنند. این گیاه نیازی به نور مستقیم خورشید ندارد، در حقیقت نور مستقیم خورشید باعث زرد شدن برگ‌های آن می‌شود.

گیاه برگ بیدی

گیاه برگ بیدی بیشتر در دفاتر اداری استفاده می‌شود و به صورت آویز است. این گیاه به صورت خزنده می‌باشد و نیاز به نور متوسطی دارد. به عبارت دیگر نور غیر مستقیم برای گیاه برگ بیدی مناسب است. برگ‌های این گیاه به صورت بیضی شکل هستند که نوک آن‌ها کمی تیز می‌باشد.

خرید گیاه آپارتمانی به جای دسته گل | چرا باید به جای دسته گل، گیاه آپارتمانی بخریم

گیاه حسن یوسف

گیاه حسن یوسف یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی است که نامش را احتمالا زیاد شنیده‌اید. این گیاه به دلیل داشتن برگ‌های بزرگ و زیبا در میان دیگر گیاهان متمایز می‌باشد. شما می‌توانید با خرید گیاه آپارتمانی حسن یوسف فضای خانه خود را جذاب‌تر کنید. گیاه حسن یوسف نیاز به نور زیادی ندارد و در نور غیر مستقیم آفتاب نیز به خوبی رشد می‌کند.

گیاه برگ انجیری

گیاه برگ انجیری از گل‌های آپارتمانی است که برای افراد مبتدی در امر نگه‌داری گیاه مناسب می‌باشد. این گیاه نیاز زیادی به آب و نور ندارد، با خرید گل آپارتمانی برگ انجیری می‌توانید هر چهار روز یک بار این گیاه را آبیاری کنید و خانه خود را زیباتر کنید.

خرید دسته گل برای عزیزانتان

با وجود تمامی مزایای گیاهان آپارتمانی خرید دسته گل برای افرادی که نسبت به آن‌ها علاقه دارید می‌تواند گزینه‌ای عالی برای ابراز احساسات باشد. دسته گل ها همواره یکی از ساده‌ترین راه‌های ابراز احساسات بوده‌اند، اما امروزه با عمیق‌تر شدن مفهموم تعداد، رنگ و نوع هر گل مفاهیمی عمیق در دسته گل ها نهفته شده است. برای مثال برخی از گل‌ها مانند گل رز قرمز از دیرباز به عنوان نماد عشق و احساسات به استفاده می‌شده است. همچنین گل سنبل نماد درخواست بخشش کردن می‌باشد، بنابراین اگر اشتباهی مرتکب شدید و قصد ابراز پشیمانی دارید از رنگ بنفش این گل استفاده کنید.

خرید گیاه آپارتمانی به جای دسته گل | چرا باید به جای دسته گل، گیاه آپارتمانی بخریم

خرید گیاه آپارتمانی؛ بهترین گزینه در زمینه خرید گل و گیاه

خرید گیاه آپارتمانی برای منزل یا برای کادو دادن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید بدون صرف هزینه بالا انجام دهید. امروزه خرید این نوع گیاهان به جای دسته گل به دلایل مختلفی مانند طول عمر بیشتر گیاه آپارتمانی افزایش یافته است. این نوع گیاهان برای تزئین خانه نیز بسیار مناسب هستند. همچنین ماندگاری بالا گیاه آپارتمانی و شرایط آسان نگهداری از آن‌ها شرایطی را فراهم کرده است تا هر شخصی بتواند یکی از این گیاهان دوست داشتنی را در منزل یا محیط کار خود داشته باشد.

با استفاده از فهرست گیاهان آپارتمانی می‌توانید گیاهان جدیدی را به کلکسیون گیاهان منزلتان اضافه‌ کنید که شرایط مراقبت از آنها متناسب با دما و هوای خانه شماست. نه تنها در مورد گیاهان متداول در ایران اطلاعات کسب می‌کنید بلکه می‌توانید با گلها و گیاهان کمیاب و خاص مانند انواع گیاهان گلدار، تراریوم ها، کوکداماها و گیاهان هوازی، کاکتوس ها … آشنا شوید. ۳۵ میلیون تولید گیاهان آپارتمانی تا به اینجای سال گواه استقبال بی نظیر مردم برای نگهداری گیاهان آپارتمانی در منازل است.

با حضور گیاه آپارتمانی در کنار شما، طراوت و انگیزه برای رشد هر روز به شما سلام می کند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟