راهکارهای داشتن اپل ایدی مطمئن بدون مسدودی

اپل آیدی، در دستگاه‌ های ساخت شرکت اپل، حکم یک شناسنامه را داشته و شما بدون ساخت اپل آیدی، قادر به ذخیره اطلاعات و استفاده از امکانات این دستگاه‌ ها نخواهید بود. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را در پروسه خرید اپل ایدی امن و بدون محدودیت راهنمایی کنیم.

راهکارهای داشتن اپل ایدی مطمئن بدون مسدودی

اپل آیدی چیست؟

Apple ID نوعی حساب کاربری مختص سیستم عامل ios بوده که به نوعی هویت کاربران محسوب می شود. یعنی شما به واسطه اپل آیدی خود، در میان سایر کاربران محصولات اپل، شناخته می شوید. تفاوتی ندارد که شما کدام یک از مدل های آیفون را خریداری کرده باشید؛ در هر صورت، پیش از استفاده از آن، نیازمند یک حساب کاربری ویژه خواهید بود.

در غیر این صورت، برای دسترسی به برنامه های کاربردی و آپدیت های سیستم با مشکلاتی مواجه خواهید شد. بیشتر کاربران، اطلاعاتی در مورد این حساب کاربری نداشته و به همین علت با صرف هزینه ای ناچیز برای ساخت این آیدی مخالف هستند.

ساخت اپل آیدی

برای ساخت اپل آیدی، شما دو راه دارید؛ یک اینکه از یک کارشناس کمک بگیرید و یک اپل آیدی مطمئن و بدون مسدودی و محدودیت داشته باشید؛ یا اینکه خودتان آن را بسازید که این روش در بیشتر موارد توصیه نمی شود. یکی از مهم ترین دلایلی که ساخت اپل آیدی توسط افراد کم تجربه توصیه نمی شود، این است که با توجه به محدودیت هایی که برای کاربران ایرانی اعمال شده است، ساختن این اکانت توسط خود افراد می تواند کمی پیچیده و ناامن باشد.

ضمنا توصیه می کنیم که جهت داشتن اپل آیدی مطمئن و بدون مسدودی، سعی کنید این سرویس را با اطلاعات شخصی و واقعی خودتان بسازید و به هیچ عنوان از اپل آیدی های کارتی و با اطلاعات فیک استفاده نکنید.

راهکارهای داشتن اپل ایدی مطمئن بدون مسدودی

اقدام مهم برای داشتن اپل آیدی بدون مسدودی

برای‌ داشتن اپل ایدی بدون مسدودی باید به نکات زیر توجه فرمایید:

  • بهره گیری از رمز عبور قوی
  • انتخاب پاسخ سخت برای سوالات امنیتی
  • فعال کردن قسمت two-step verification
  • خاموش کردن سرویس find my
  • داشتن ایمیل نجات

بهره گیری از رمز عبور قوی

رمز عبور اپل ایدی، باید حداقل ۸ کاراکتر یا بیشتر، و حداقل شامل یک حرف کوچک، یک حرف بزرگ و یک عدد باشد. شما می توانید در رمز خود از علامت های @ ! . استفاده کنید و رمز عبور خود را قوی تر سازید. از به کاربردن عدد …۱۲۳۴۵ (اعداد پشت سرهم، نزولی یا صعودی) و رمزهایی که حدس آن ها آسان است، جداً خودداری کنید. اگر رمز عبور اپل ایدی تان به اندازه کافی قوی نیست، همین حالا باید اقدام به تغییر دادن آن نمایید.

انتخاب پاسخ سخت برای سوالات امنیتی

سیستم عامل اپل از یک سری سوالات امنیتی برای تایید هویت شما و همچنین مطمئن شدن از اینکه، شما مالک اپل ایدی خود هستید، استفاده می کند. همچنین، به منظور دسترسی کامل به اکانت اپل ایدی و آیکلود، شما باید همیشه سوالات امنیتی و پاسخ آن را داشته باشید. همچنین با استفاده از این سوالات، می توانید رمز عبور اپل ایدی خود را ریست و تعویض کنید. از همین رو، جواب این سوال ها باید به گونه ای ست شوند که به راحتی در خاطر شما بمانند ولی حدس آن ها، برای دیگران دشوار باشد.

راهکارهای داشتن اپل ایدی مطمئن بدون مسدودی

فعال کردن قسمت two-step verification

تایید دو مرحله (two step verification) نیاز به تایید شماره همراه شما دارد؛ اما در حال حاضر به دلیل اینکه ایران تحریم بوده و از شرکت اپل از شماره تلفن های ایران پشتیبانی نمی کند، امکان فعال سازی آن در ایران وجود ندارد و شما به جای آن، می توانید از ایمیل نجات استفاده نمایید.

خاموش کردن سرویس Find My

با استفاده از سرویس Find My، می توانید گوشی های خود را به صورت اینترنتی از راه دور ردیابی کنید. به عنوان نمونه، اگر دستگاه شما دزدیده شد، قادر خواهید بود تا آن را در حالت Lost Mode بگذارید تا شخصی که آن را سرقت کرده، نتواند از دستگاه شما استفاده کند. این موارد، از مزایای Find My می باشد؛ اما اگر اپل ایدی شما، به هر علتی دچار مشکل شد؛ (مثلا رمز آن یادتان رفت و قابل ریست نبود)، اگر Find My خاموش باشد، به راحتی می توانید اپل ایدی را حتی بدون رمز یا فعال سازی از دستگاه خارج کنید، اما در صورت روشن بودن سرویس Find My، حتما باید ابتدا مشکل اپل ایدی را بر طرف کنید و با داشتن رمز عبور صحیح آن را از دستگاه خارج نمایید.

به منظور خاموش کردن Find My، پس از وارد کردن اپل ایدی در دستگاه، به قسمت Setting بروید، در بالای Setting روی اپل ایدی کلیک کرده و پس از آن روی گزینه Find My بروید؛ تا Find My iPhone را خاموش کنید.

داشتن ایمیل نجات

اگر برای دستگاه خود، اپل ایدی خریداری کرده اید؛ یا اینکه آن را به صورت کارتی در دست دارید و به ایمیل آن دسترسی ندارید، حتما یک ایمیل نجات به آن اضافه کنید، یا ایمیل اپل ایدی را به ایمیل شخصی خود تغییر دهید.

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، شما باید از برخی راهکارها کمک بگیرید تا بتوانید یک اپل آیدی بدون مسدودی و محدودیت داشته باشید. بهترین راه برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب در این زمینه؛ خرید اپل ایدی از مراکز معتبر می باشد. لذا اگر قصد دارید که یک اکانت اپل آیدی امن و بدون مسدودی خریداری کنید، می توانید از سایت اپل آیدی ۲۴ کمک بگیرید و نگران محدودیت های ساخت اپل آیدی نباشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟