مزایای صندلی ماساژ برای سلامتی 

صندلی ماساژ به عنوان وسیله و ابزاری جهت رفع خستگی عضلات بسیار مورد توجه می باشد و همواره از این وسیله به عنوان ابزاری کارآمد و مناسب یاد می شود.

در صورتی که بخواهید دستگاه صندلی ماساژ را برای خود تهیه کنید لازم است با نحوه عملکرد آن و همچنین فواید استفاده از آن  آشنا شوید. در مطلب پیش رو به بیان برخی از مزایای صندلی ماساژ خواهیم پرداخت و عملکرد آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایای صندلی ماساژ برای سلامتی 

مهم ترین فایده و مزیت صندلی ماساژ

بر اساس تحقیقات انجام شده بعد از رفع خستگی اندام ها و عضلات مختلف بدن مهم ترین مزیت صندلی ماساژ رفع استرس است. به کار گیری صندلی ماساژور  باعث کاهش سطح استرس ذهنی و فیزیکی بدن  می شود. در نتیجه فرد استفاده کنند به آرامش روحی و جسمی بالایی دست پیدا می کند. پروسه استفاده با کاهش تپش و ضربان  قلب آغاز می شود و در ادامه ترشح کورتیزول را کاهش می دهد. همچنین باعث بالا رفتن میزان ترشح دو هورمون سروتونین و دوپامین می شود. هورمون های یاد شده به محض ترشح استرس های ناگهانی و خستگی های مزمن را دفع می کنند. در پی چنین فعل و انفعالاتی فعالیت مغز افزایش پیدا می کند.

مزیت های رایج استفاده از صندلی ماساژ

پیش از بیان مزیت های رایج و متداولی که در خصوص استفاده از صندلی ماساژ مطرح هستند باید گفت که تمامی این فواید بر اساس تحقیقات علمی هستند و از لحاظ علمی کاملا توجیه شده اند. برخی از این فواید عبارتند از:

  • خواب با کیفیت:

فعل و انفعالاتی که در اثر عملکرد دستگاه ماساژ در بدن رخ می دهند باعث ترشح هورمونی به نام ملاتونین در بدن می شوند. این هورمون مغز انسان را برای یک خواب عمیق و توام با آرامش مهیا می کند. از این رو برخورداری از خوابی باکیفیت یکی از مهم ترین مزیت های این دستگاه است.

  • کاهش درد های عذاب آور:
  • وجود درد های مزمن در هر نقطه از بدن باعث زجر و ناراحتی می شود. بنابراین مهم است که راهی برای رفع اینگونه درد ها پیدا کرد تا کیفیت فعالیت ها و روزمرگی های زندگی را بالا برد. دستگاه ماساژ یکی از بهترین راه ها جهت خلاص شدن از شر دردهای مزمن و آزار دهنده در بدن است. به همین دلیل صندلی ماساژور را به عنوان راهی مطمئن و کارآمد در خصوص رفع درد در نقاط مختلف بدن معرفی کرده اند.
  • کاهش سر درد:

این دستگاه در رفع انواع سردرد های ناشی از گرفتن گردن، کمر درد و فشار های فیزیکی بسیار موثر است. استفاده از این دستگاه گردش خود را در رگ ها سرعت می بخشد. در نتیجه باعث رها شدن عضلات گرفتار می شود. این فرایند ها باعث می شوند تا عوامل ایجاد کننده سردرد های این چنینی از بین بروند و سردرد های ناشی از این عوامل به کلی رفع شوند.

  • کاهش بیماری های قلبی و عروقی:

صندلی ماساژ باعث می شود میزان فشار خون افراد تا حد مطلوبی پایین بیاید. در نتیجه قلب از بسیاری از آسیب ها و بیماری ها در امان خواهد ماند. علاوه بر آن استفاده از این دستگاه باعث می شود تا میزان درد ناشی از بیماری های قلبی در افراد کاهش پیدا کنند. حتی در بسیاری مواقع تنش های عضلانی که بعد از عمل جراحی قلب باز حادث می شوند را کاهش داده و سبب تسکین این دردها می شود.

رفع اختلالات جنسی به کمک صندلی مخصوص ماساژ

شاید باور این موضوع کمی سخت باشد اما واقعیت این است که با استفاده از صندلی ماساژ می توان اختلالات جنسی را برطرف کرد. به این صورت که به کمک ماساژ می توان تا حد زیادی از ترشح هورمون های استرس زا در بدن جلوگیری کرد. در نتیجه  می توان سلامت جنسی خود را با استفاده از این دستگاه تضمین کرد. لازم به ذکر است که تاثیر ماساژ بر روی بدن به صورت همزمان بر روی ذهن و جسم خواهد بود.

تجربه کردن انعطاف پذیری بالا در بدن به کمک صندلی ماساژ

انجام ماساژ به کمک صندلی ماساژ باعث فعال شدن ماهیچه ها ، مفاصل و تاندون ها می شود. در نتیجه تحرک ان ها را بهبود می بخشد و باعث انعطاف پذیری بدن می شود. افراد با تحرک  محدود عضلات به هنگام ورزش و یا انجام فعالیت دچار گرفتگی در ناحیه عضلات خود می شوند که با استفاده از این دستگاه می توان این حالات را برطرف کرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن به کمک صندلی ماساژور

یقینا صندلی ماساژ بر روی سلامت عمومی بدن و بالا بردن سیستم ایمنی آن تاثیر مستقیم دارد. زیرا ایجاد تحرک در بدن به کمک ماساژ افزایش کارکرد گلبول های سفید را به دنبال دارد. این امر سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و عملکرد بدن را در مقابل هجوم انواع ویروس ها و عوامل بیماری زا بهبود می بخشد.

ساختار صندلی ماساژ

صندلی ماساژ دارای ساختاری کاملا علمی است که در آن از تعداد زیادی غلتک و گره های مختلف استفاده  شده است. این گره ها بر اساس مکانیزم ویژه ای در بخش های مختلف دستگاه تعبیه شده اند. بعد از روشن کردن دستگاه گره ها شروع به حرکت می کنند و قسمت های مختلف بدن مانند گردن، پاها و ران ها را ماساژ می دهند. بعد از چند دقیقه علاوه بر باز شدن ماهیچه ها هر گونه خستگی و درد موجود در اندام ها را از بین می برد.

بهره گیری از چند نوع ماساژ تنها در یک صندلی ماساژور

یکی دیگر از مزیت های مهم استفاده از صندلی ماساژ این است که می توان انواع ماساژ ها را با آن تجربه کرد. بسیاری از مدل های این دستگاه دارای چندین نوع ماساژ هستند که هر کدام برای بخشی از بدن در نظر گرفته شده اند. انواع ماساژ های ضربه ای، کششی و درمانی را می توان به صورت همزمان در یک مدل دستگاه ماساژ یافت.

کلام پایانی:

صندلی ماساژ گزینه ای ایده آل برای رهایی از انواع فشار های جسمی و ذهنی روزمره است که به دلیل تغییر سبک زندگی گریبان گیر انسان ها شده اند. اگر بعد از مطالعه این مقاله به خرید دستگاه ماساژ ترغیب شده اید می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت هایی مانند روتای یا آیرست از محصولات آنها دیدن کنید و قبل از خرید با کارشناسان آن‌ها مشورت کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟