راهنمای جامع سایز شلوار زنانه ایرانی و خارجی

خرید آنلاین لباس اغلب با چالش‌هایی همراه است. خرید شلوار زنانه این چالش را به حداکثر می‌رساند. زیرا در این حوزه از پوشاک زنانه تقریباً هیچ استانداردی برای اندازه‌گیری وجود ندارد. برندهای مختلف ممکن است بر اساس برش و استایل خاص خود، جداول سایزبندی منحصر به فردی داشته باشند که این موضوع را برای شما پیچیده‌تر می‌کند. به عنوان مثال، سایز شما ممکن است در یک برند S باشد؛ اما در برند دیگر به M یا حتی XS تغییر کند! در ادامه به نحوه انتخاب سایز شلوار زنانه ایرانی و خارجی می‌ پردازیم.

اعداد سایز

به طور معمول، برای سایز شلوار مردانه، از دو عدد W/L استفاده می‌شود که به ترتیب به دور کمر (W) و قد شلوار (L) اشاره دارند. در مورد سایز شلوار زنانه، باید علاوه بر دور کمر (W) و قد شلوار (L)، دور باسن (H) را نیز در نظر بگیرید. برای سایز شلوار زنانه، از اعدادی همچون 4، 6، 8، 12 و غیره استفاده می‌شود. برای تبدیل این اعداد به سایز مردانه یا سایز استاندارد در جدول سایزبندی، باید عدد 21 را به سایز خود اضافه کنید تا سایز تقریبی خود را بدانید.

هیچگاه بر روی سایزهای نوشته شده پشت شلوار اعتماد نکنید! سایز 36 در یک شلوار ممکن است با سایز 34 یا 38 در شلوارهای دیگر برابر باشد. بنابراین، همیشه به راهنمای سایزبندی شلوار مراجعه کنید.

اندازه داخلی شلوار

دانستن اندازه داخلی شلوار، برای خرید آنلاین بسیار مفید است. برای به دست آوردن این اندازه، از وسط دو پا تا مچ پا اندازه بگیرید. همچنین، روش آسان‌تری وجود دارد. یکی از شلوارهای مناسب خود را روی زمین صاف پهن کنید و سپس درز داخلی آن را به راحتی اندازه بگیرید. این روش ساده‌تری است که به شما کمک می‌کند اندازه داخلی شلوار را به دقت بیشتری به دست آورید.

راهنمای جامع سایز شلوار زنانه ایرانی و خارجی

توجه به راهنمای سایزبندی برند

اگر یک برند خاص راهنمای سایزبندی خود را دارد، بهتر است از همان راهنما استفاده کنید. اگر راهنمای سایزبندی خاصی وجود ندارد، راهنمای سایز استاندارد زیر را به کار ببرید؛

– XS (اکسترا کوچک): دور کمر ۶۲ تا ۶۷ سانتیمتر، قد شلوار ۷۶ تا ۷۹ سانتیمتر

– S (کوچک): دور کمر ۶۸ تا ۷۳ سانتیمتر، قد شلوار ۷۹ تا ۸۲ سانتیمتر

– M (متوسط): دور کمر ۷۴ تا ۷۹ سانتیمتر، قد شلوار ۸۲ تا ۸۵ سانتیمتر

– L (بزرگ): دور کمر ۸۰ تا ۸۵ سانتیمتر، قد شلوار ۸۵ تا ۸۸ سانتیمتر

– XL (اکسترا بزرگ): دور کمر ۸۶ تا ۹۱ سانتیمتر، قد شلوار ۸۸ تا ۹۱ سانتیمتر

بهترین راه برای دست‌یابی به راهنمای سایز هر برند، جستجوی نام آن برند به همراه عبارت Size Chart در اینترنت است. با جستجوی این عبارت، معمولا می‌توانید به راهنمای سایزبندی رسمی برند مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

انواع فاق شلوار

فاق شلوار زنانه انواع مختلفی دارد. به طور کلی می‌توان آن‌ها را به سه دسته فاق بلند، فاق متوسط و فاق کوتاه تقسیم کرد. این دسته‌بندی‌ها بر اساس طول فاق شلوار تعیین می‌شوند. برای روشن‌تر شدن، توضیحات زیر را درباره هر دسته می‌توانید ملاحظه کنید؛

فاق بلند- شلوارهایی که فاق آن‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای بلندتر از میانه ران‌هاست و تا نیمه ران یا حتی بیشتر پایین می‌افتد. این نوع فاق بیشتر در شلوارهای دلخواه یا شلوارهای کشسان به کار می‌رود.

فاق متوسط- شلوارهایی که فاق آن‌ها به طور متوسط به اندازه میانه رانها می‌رسد. این نوع فاق برای بسیاری از شلوارهای روزمره یا شلوارهای طراحی شده برای استفاده روزانه کاربرد دارد.

فاق کوتاه- شلوارهایی که فاق آن‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کوتاه تر از میانه ران‌هاست و تا بخش بالایی ران یا حتی کمتر پایین می‌افتد. این نوع فاق بیشتر در شلوارهای شیک و سبک برای موقعیت‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتخاب نوع فاق شلوار بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد. هر نوع فاق می‌تواند به ظاهر و استایل شلوار تأثیر بگذارد.

راهنمای جامع سایز شلوار زنانه ایرانی و خارجی

نکات لازم برای اندازه‌گیری دقیق شلوار

برای دست‌یابی به اندازه‌گیری دقیق، روی موارد زیر تمرکز کنید؛

1. قوز کردن بدن می‌تواند به تغییر در اندازه کمر و فاق منجر شود. بنابراین، در هنگام اندازه‌گیری، به حالت صاف بدن خود توجه کنید.

2. اندازه‌گیری روی شلوار دیگری نمی‌تواند دقیق باشد؛ زیرا شلوارها ممکن است در سایز متفاوتی باشند. برای اندازه‌گیری دقیق، بهتر است شلوار را بر روی یک سطح صاف قرار داده و اندازه را بگیرید.

3. برای دست‌یابی به اندازه کمر دقیق، بهتر است شلوار به تن نداشته باشید. در غیر این صورت، شلوار ممکن است کمی تنگ‌تر شده و اندازه‌گیری دقیقی ایجاد نشود.

4. لباس زیر بیشترین تأثیر را بر اندازه داخلی شلوار دارد. بنابراین، بهتر است لباس زیر معمولی به تن داشته باشید.

5. گن زیر شلوار اندازه‌گیری دقیق را مختل می‌کند. بنابراین، در هنگام اندازه‌گیری، از پوشیدن گن خودداری کنید.

6. برای اندازه‌گیری دقیق، از فرد دیگری بخواهید تا اندازه‌گیری را برای شما بگیرد. این کار می‌تواند به دقت و صحت اندازه‌گیری کمک کند.

و در آخر

با رعایت این موارد در هنگام خرید شلوار زنانه می‌توانید به اندازه‌گیری دقیق‌تری از شلوار زنانه برای خرید آنلاین پوشاک زنانه یا انجام مقایسه با جدول سایزبندی برند مورد نظر برسید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟