پودر سنگ کربنات کلسیم با پودر سنگ اطلس

کربنات کلسیم

دراین مقاله میخواهیم به طور خلاصه کربنات کلسیم یک ماده با ارزش معدنی را براش ما شرح دهیم.در مورد سنگ های تشکیل شده توسط کربنات کلسیم (CaCO3)، مانند سنگ های آهکی، عوامل مبتنی بر آهک به دلیل تبدیل Ca(OH)2 به کربنات کلسیم (به اصطلاح واکنش کربناته) الزامات سازگاری را برآورده می کنند. . با این وجود، آب آهک، که اغلب در محدوده مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای چندین معایب است، مانند غلظت کم Ca(OH)2، که قرار گرفتن جسم تصفیه‌شده را در معرض حجم بالایی از آب قرار می‌دهد. اخیراً سوسپانسیون های کلوئیدی نانولیم به عنوان جایگزین مناسبی برای آب آهک معرفی شده است. این ذرات Ca(OH)2 با اندازه نانو معلق در حلال های الکلی برای درمان اشیاء میراث فرهنگی مختلف پیشنهاد شده اند  . یکی از محصولاتی که زیر مجموعه کلسیم کربنات می باشد پودر سنگ است که با توجه به لیست قیمت پودر سنگ می توانید دریابید که این محصول نسبت به مزایای فراوانی که دارا است بسیار قیمت مناسبی دارد.

پودر سنگ کربنات کلسیم با پودر سنگ اطلس

کربنات کلسیم چیست؟

کربنات کلسیم یا CaCO3 بیش از 4 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد و در سراسر جهان یافت می شود. رایج ترین شکل های طبیعی آن پودر سنگ ، گچ، سنگ آهک و سنگ مرمر است که از ته نشین شدن پوسته حلزون های کوچک فسیل شده، صدف ها و مرجان ها در طی میلیون ها سال تولید می شود. اگرچه هر چهار  شکل از نظر شیمیایی یکسان هستند، اما در بسیاری موارد دیگر از جمله خلوص، سفیدی، ضخامت و همگنی با هم تفاوت دارند. کربنات کلسیم یکی از مفیدترین و پرکاربردترین مواد شناخته شده برای بشر است.

تولید گچ

بسیاری از ما برای اولین بار در کلاس مدرسه با کربنات کلسیم مواجه می شویم، جایی که از گچ تخته سیاه استفاده می کنیم. گچ بیش از 10000 سال است که به عنوان یک ابزار نوشتن استفاده می شود و یک ماده ریز کریستالی است. به عنوان سنگ آهک، کربنات کلسیم یک سنگ بیوژن است و فشرده تر از گچ است. به عنوان سنگ مرمر، کربنات کلسیم یک سنگ کریستالی درشت و دگرگونی است که هنگام تبلور مجدد گچ یا سنگ آهک در شرایط دما و فشار بالا تشکیل می شود. ذخایر بزرگ سنگ مرمر در آمریکای شمالی و اروپا یافت می شود. کربنات کلسیم خالص را می توان از سنگ مرمر تولید کرد یا با عبور دی اکسید کربن به محلول هیدروکسید کلسیم تهیه کرد. مجموعه اطلس یکی از بهترین ارائه دهندگان قیمت گچ در سراسر کشور می باشد.

پودر سنگ کربنات کلسیم با پودر سنگ اطلس

تولید آهک

نوع اصلی دیگر محصولات صنعتی “کربنات کلسیم آسیاب شده” یا GCC است. همانطور که از نام آن پیداست، GCC شامل خرد کردن و پردازش سنگ آهک برای ایجاد یک فرم پودری مانند درجه بندی شده بر اساس اندازه و سایر خواص برای بسیاری از کاربردهای مختلف صنعتی و دارویی است. مطالعه در مورد کربنات کلسیم، درس های مهمی در مورد تاریخ زمین را به شما میدهد. به طور مثال گچ، سنگ آهک و مرمر منشأ خود را به آب کم عمق می رسانند. بنابراین، مشاهده اینکه مقادیر زیادی ذخایر گچ در بسیاری از قاره ها یافت می شود که منجر به کشف این شد که دوره ای وجود داشته است که در آن آب کم عمق در سراسر جهان وجود داشته است که در آن موجودات پوسته دار رشد کرده اند.

طبیعت از آنجایی که محلول‌های کربنات کلسیم موجود در ذخایر کنونی موادی را برای موجودات زنده فراهم می‌کند که برای رشد پوسته‌ها و اسکلت‌های محافظ خود به آن‌ها نیاز دارند، . به عنوان مثال، پوسته تخم مرغ تقریباً از 95٪ کربنات کلسیم تشکیل شده است. آهک یکی از برترین محصولاتی است که از کربنات کلسیم گرفته می شود ، میتوانید بهترین قیمت آهک را از مجموعه ما تهیه کنید.

پودر سنگ کربنات کلسیم با پودر سنگ اطلس

نحوه ساخته شدن کربنات کلسیم

کربنات کلسیم واکنش منحصر به فردی را با اسیدها ایجاد می کند. در تماس با اسید – بدون توجه به قدرت – دی اکسید کربن تولید می کند. این آزمایشی قابل اعتماد برای شناسایی کربنات کلسیم در اختیار زمین شناسان قرار می دهد. همین پدیده برای تشکیل غارها نیز مهم است. آب اسیدی باران می ریزد و به زیر زمین می رود و در آنجا سنگ آهک کربنات کلسیم را حل می کند. آب کربنات کلسیم پایین می آید و در نهایت به یک حفره پر از هوا در زیر زمین می رسد که در آن دی اکسید کربن می تواند آزاد شود. هنگامی که آزاد می شود، کربنات کلسیم دوباره متبلور می شود. تشکیلات استالاکتیت و استالاگمیت زمانی ایجاد می شود که آب حاوی کربنات کلسیم چکه می کند . این یک فرآیند بسیار طولانی است و اغلب در طی هزاران سال انجام می شود. همانطور که کربنات کلسیم ممکن است در طبیعت جالب باشد، تأثیر و ارزش آن در زندگی روزمره ما واقعاً خارق العاده است.

کاغذ، پلاستیک، رنگ و پوشش: کربنات کلسیم پرمصرف ترین ماده معدنی در صنایع کاغذ، پلاستیک، رنگ و پوشش است هم به عنوان پرکننده – و هم به دلیل رنگ سفید خاص آن – به عنوان رنگدانه پوشش. در صنعت کاغذ به دلیل روشنایی بالا و ویژگی های پراکندگی نور در سراسر جهان ارزش دارد و به عنوان پرکننده ارزان قیمت برای تولید کاغذ مات روشن استفاده می شود. فیلر در انتهای مرطوب ماشین های کاغذ سازی استفاده می شود و پرکننده کربنات کلسیم اجازه می دهد تا کاغذ روشن و صاف شود. کربنات کلسیم نیز به طور گسترده ای به عنوان پرکننده در چسب ها و درزگیرها استفاده می شود.

قسمتی از موراد مورد استفاده کربنات کلسیم :

کربنات کلسیم به طور گسترده ای به عنوان یک مکمل کلسیم رژیمی موثر، آنتی اسید، اتصال دهنده فسفات یا ماده پایه برای قرص های دارویی استفاده می شود. همچنین در بسیاری از قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی در محصولاتی مانند بیکینگ پودر، خمیر دندان، مخلوط دسر خشک، خمیر و شراب یافت می‌شود. کربنات کلسیم ماده فعال آهک کشاورزی است و در خوراک دام استفاده می شود. کربنات کلسیم همچنین از طریق تصفیه آب و پسماند برای محیط زیست مفید است. مصالح ساختمانی و ساخت و ساز: کربنات کلسیم برای صنعت ساخت و ساز حیاتی است، هم به عنوان یک مصالح ساختمانی به خودی خود (به عنوان مثال سنگ مرمر)، و هم به عنوان یک ماده تشکیل دهنده سیمان. در ساخت ملات مورد استفاده در چسباندن آجر، بلوک‌های بتنی، سنگ‌ها، زونا سقفی، ترکیبات لاستیکی و کاشی‌ها کمک می‌کند. کربنات کلسیم تجزیه می شود و دی اکسید کربن و آهک را تشکیل می دهد که یک ماده مهم در ساخت فولاد، شیشه و کاغذ است. به دلیل خواص ضد اسیدی آن، کربنات کلسیم در محیط های صنعتی برای خنثی کردن شرایط اسیدی در خاک و آب استفاده می شود. کریستال های کربنات کلسیم به عنوان کلسیت شناخته می شوند.

کریستال کلسیت به طور کلی به دلیل خواص برش آن یک لوزی در نظر گرفته می شود. شکاف چیزی است که باعث می‌شود کریستال‌ها در جایی که نیروهای پیوند ضعیف هستند و می‌توانند به صفحات تبدیل شوند، زاویه پیدا کنند. کلسیت از این نظر منحصر به فرد است که شکاف آن در سه جهت مجزا است. بیش از 300 شکل از بلورهای کلسیت وجود دارد. کریستال‌های کلسیت نیز در رنگ‌های مختلف وجود دارند، اما معمولاً سفید یا شفاف هستند. یکی دیگر از ویژگی های مهم کریستال کلسیت خاصیت شکست مضاعف آن است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟