بهترین کیف پول ارز دیجیتال در ایران

برای افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال موضوعی مهم و بزرگ است. کاربران ارزهای دیجیتال همواره به دنبال این هستند که دارایی‌ها و ارزهای خود را به بهترین شکل ممکن ذخیره کنند. انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال باعث می‌شود، خطر کمتری دارایی شما را تهدید کند.

اگر علاقه‌مند هستید که در حوزه‌ رمزارزها فعالیت کنید، باید بر اساس نیاز خود کیف پول مناسب انتخاب کنید. انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کیف پول کاملا به خود افراد و نحوه فعالیت آنها در بازار ارزهای دیجیتال بستگی دارد. در ادامه درمورد کیف پول ارز دیجیتال توضیح می‌دهیم و ویژگی‌های کیف پول مناسب را بیان می‌کنیم. در انتها کیف پول‌هایی را معرفی می‌کنیم که در ایران بهترین کاربرد را دارند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال در ایران

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

افراد برای نگهداری از پول‌های کاغذی خود نیاز به کیف پول دارند. افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستند، برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال خود که ماهیت فیزیکی ندارند، نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال و مجازی دارند. کیف پول‌های مجازی به برنامه‌هایی گفته می‌شود که به کاربران خود کلیدهای عمومی و خصوصی برای ارسال و دریافت دارایی‌های دیجیتالی می‌دهند. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال ابزاری ضروری برای مبادله، خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند.

توجه داشته باشید برای انجام هرگونه اقدام در رابطه با ارزهای دیجیتال باید از کیف پولی استفاده کنید که ارز انتخابی شما را داشته باشد. کیف پولی مناسب شما است که بتواند تمامی خواسته‌ها و نیازهای شما را برآورده کند. کاربران ارزهای دیجیتال برای ذخیره و نگهداری ایمن دارایی‌ها و ارزهای خود و همچنین محافظت و اعتبارسنجی اطلاعات تراکنش به این کیف پول‌ها نیاز دارند.

کیف پول‌های ارزهای دیجیتال در دو نوع سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری موجود هستند. همچنین به  این کیف پول‌ها، کیف پول‌های سرد و گرم نیز گفته می‌شود.

چرا باید از کیف پول استفاده کنیم؟

ریسک‌ها و خطرات زیادی در بازار ارزهای دیجیتال، وجود دارند که اموال کاربران را تهدید می‌کنند. این بازار دارای مزیت‌های زیادی مانند سود زیاد و راحت شدن روش‌های پرداخت است. همچنین در کنار مزایای زیاد، معایبی نیز دارد. بحث امنیت بازار ارزهای دیجیتال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل بهتر است به نکات امنیتی توجه زیادی داشته باشید.

بعد از انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، مهم‌ترین موضوعی که قبل از شروع به فعالیت در این بازارها باید به آن توجه داشته باشید، نگهداری ارزهای دیجیتال و دارایی‌هایتان است. استفاده از صرافی‌های آنلاین متمرکز یا هر مکان دیگری برای نگهداری ارز دیجیتال ریسک دارد. همچنین هر لحظه ممکن است دارایی‌های شما از دست برود. در نتیجه بهترین راه، استفاده از کیف پول است.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال در ایران

ویژگی‌های بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

برای انتخاب بهترین کیف پول باید به ویژگی‌های آن توجه کنید و قبل از انتخاب، خوب تحقیق کنید. بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال باید دارای ویژگی‌هایی باشند.

راحتی

هر فردی با هر سطحی از دانش می‌‌تواند با کیف پول کار کند. استفاده از کیف پول باید راحت و دسترسی به آن آسان باشد. اگر کیف پولی امنیت بالایی داشته باشد ولی کار کردن با آن سخت باشد، برای شما مناسب نخواهد بود. علاوه بر راحتی استفاده از سایت خرید ارز دیجیتال، راحتی استفاده از کیف پول نیز برای شما اهمیت دارد.

رابط کاربری

امروزه و در دنیای ارزهای دیجیتال رابط کاربری اهمیت زیادی دارد. کاربر هنگام کار با کیف پول باید بتواند به‌گزینه موردنظر خود به آسانی دسترسی داشته باشد. به همین دلیل کیف پول‌هایی که رابط کاربر قوی دارند، در الویت قرار می‌گیرند.

تعداد ارزها

امروزه تعداد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است. البته تعدادی از این ارزها بدون ارزش یا کم ‌ارزش هستند. اما با این وجود تعداد ارزهایی که ارزش زیادی دارند، زیاد است. کیف پولی بهتر است که از تعداد ارزهای بیشتری پشتیبانی کند. در این صورت افراد با سلیقه‌های متفاوتی که در انتخاب ارز خود دارند، برای استفاده از آن ترغیب می‌شوند.

در گذشته از صرافی‌ها و کیف پول‌های خارجی، ایرانیان هم می‌توانستند خدمات دریافت کنند. اما امروزه تعدادی از این کیف پول‌ها تصمیم به بلوکه کردن حساب‌های ایرانیان گرفته‌اند. در نتیجه سرمایه و دارایی افرادی که از این کیف پول‌ها استفاده می‌کردند، به طور کلی از بین رفت.

صرافی‌های آنلاین خارجی هم مانند بایننس درصورتی که آیپی کاربران ایرانی را تشخیص دهند، با ارسال ایمیلی خواهان خارج کردن سرمایه از صرافی می‌شوند. بنابراین در این شرایط ایرانیان به دنبال کیف پول مناسب برا نگهداری از دارایی‌های خود هستند.

کیف پول‌های مناسب برای کاربران ایرانی

کیف پول‌هایی که در ادامه مطالب به شما معرفی می‌کنیم، برای کاربران ایرانی بسیار مناسب هستند.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) توسط صرافی بزرگ بایننس توسعه پیدا کرده است. این کیف پول از تعداد بالای رمزارز برای نگهداری پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به امنیت بالا و رابط کاربری ساده اپلیکیشن موبایلی آن اشاره کرد. این کیف پول در بین ایرانیان خیلی محبوب است.

کیف پول الکتروم (Electrum)

کیف پول الکتروم در سال ۲۰۱۱ ارائه شده و دومین کیف پول محبوب ایرانیان است. نرم‌افزار الکتروم از محبوب‌ترین ولت‌ها در بین طرفداران بیت کوین است. این ولت برای نسخه موبایل و دسکتاپ موجود است. در صورتی که در دنیای ارزهای دیجیتال تازه کار هستید، کار کردن با رابط کاربری این کیف پول برای شما کمی پیچیده است. پس بهتر است از کیف پول تراست ولت به جای الکتروم استفاده کنید.

باید توجه داشته باشید که این ولت متن باز بوده و امکان تراکنش دلخواه با کارمزد دلخواه به صورت آفلاین را هم پشتیبانی می‌کند.

کیف پول لجر (Ledger)

کیف پول لجر بهترین نوع کیف پول است. این کیف پول به صورت سخت افزاری و فیزیکی است که دارای امنیت بالایی است.  همچنین این کیف پول بیش از ۱۵۰۰ رمزارز و توکن را پشتیبانی می‌کند. به خاطر همین موضوع این کیف پول مورد استفاده خیلی از افراد قرار گرفته است. خوشبختانه ایرانیان هم می‌توانند این کیف پول را در داخل کشور به راحتی خریداری کرده و استفاده کنند.

کیف پول اکسودوس (Exodus)

کیف پول اکسودوس در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد. این کیف پول یک ولت نرم افزاری است و از ۱۰۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند. همچنین این کیف پول امکان تبادل سریع را نیز فراهم کرده است. کاربران در این کیف پول خود می‌توانند ۱۰۰ رمزارز پشتیبانی شده را به یک دیگر تبدیل کنند. البته ایرانیان برای استفاده از این کیف پول باید از آی پی غیر ایران استفاده کنند. زیرا آی پی ایران در نسخه ویندوز و اپلیکیشن این کیف پول مسدود شده است.

 اتمیک والت  (atomic wallet)

کیف پول اتمیک نیز از از معروفیت زیادی برخوردار است. امروزه این کیف پول کاربران زیادی دارد. همچنین از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که بیشتر آن‌ها ارزهای محبوبی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و غیره هستند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال در ایران

کلام آخر

در این مقاله انواع کیف پول‌های ارزهای دیجیتال و بهترین کیف پول‌های رمزارزها در سال‌های اخیر را معرفی کردیم. اما باید دقت کنید که هر کدام از این کیف پول‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌تواند بسته به نیاز کاربر برای آن‌ها مفید و قابل استفاده باشد. بنابراین با در نظر گرفتن نیازها و اولویت‌های خود برای انتخاب کیف پول مناسب وارد عمل شوید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟